Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

… men jeg ville ikke solgt i dag da. Kitron ser ut til å få et knallår, og da er 6,83 altfor billig. Jeg tror vi får se 8-tallet i år.

1 Like

Kit er fin aksje for å balansere portisen. ( dog de fleste her liker jo NINJASUPERHIGHRISKFISK!

3 Likes

Ja det tror jeg også. Skal bare ut en tur for å prøve på oppgang i en annen aksje.

Kommer nok til å kjøpe meg inn igjen om en mnd og to hvis kursen er rett

1 Like

Sjekket top20 og ser at VERDIPAPIRFONDET PARETO NORDIC har økt med ca 1mill aksjer. Ellers er det kun små endringer på top20.

3 Likes

Utbytte er nå på konto hos meg.

1 Like

Hvilken konto kommer det på? Bankkonto eller meglerkonto?

Det kommer på den konto som er din tilknyttede utbyttekonto i VPS.
I mitt tilfelle er det en vanlig bankkonto i Skandiabanken.

Fant utbyttet på bankkontoen min jeg også. Deilig å sitte i i hvert fall en utbytteaksje! :thumbsup:

Da har jeg fått igjen over 30% av investeringen i utbytte :slight_smile:

5 Likes

Kitron har mottatt en ordre på 34 millioner kroner fra Kongsberg Defence Systems på militært kommunikasjonsutstyr.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170512.GlobeNewswire.HUG2104255

7 Likes

Eide KIT fra 2010 til høsten 2016. Tok lang tid før denne slo til, men gav til slutt en bra årlig gjennomsnittavkastning. Selv om jeg har solgt aksjen, har jeg forsatt tro på selskapet. Mulighetene mener jeg ligger i:

*Økte forsvarsinvesteringer i NATO (Mål om 2% av BNP). Fokuset vil være på teknologi, noe som KIT bør dra nytte av.

*Generelt fokus på økt robotisering i bransjer med høye krav til kvalitet.

Jeg gjorde forøvrig for en tid tilbake en analyse av KIT, og vil jeg vil sannsynligvis komme med en kort oppdatering av denne snart. Analysen var en av de første som ble gjort på Investing24h.com, så kvaliteten er deretter… Du kan lese analysen her:.

4 Likes

Noen som har gjort seg opp noen tanker om Trumparabico-pengene kan komme til å dryppe på Kitron i tiden som kommer?

1 Like

Ser ut som et symmetrisk triangel, i påvente av Q2-tallene 13. juli. Jeg synes det ser ut som det må komme et brudd opp eller ned før kvartalstallene kommer. Rent fundamentalt tror jeg Kitron vil levere, spesielt i Sverige hvor EBIT ble kraftig påvirket av flyttingen. Jeg tror derfor vi vil se et forventingsrally før kvartalstallene. Q1-tallene var mye bedre enn kursutviklingen skulle tilsi.

4 Likes

Da har jeg 4% mindre aksjer i KIT . Var såpass grei oppgang+volum i dag at jeg solgte de som jeg kjøpte som en trade i april ( snitt 6.44 ) . Gikk en post på 1.5mill aksjer etter børsen stengte så ser ut som om noen vil inn(og noen ut :wink: ) så er ikke utenkelig at vi skal lengre opp…

6 Likes

Det ble en pen oppgang i dag ja, burde kanskje solgt litt jeg også, men har tenkt å være såpass grådig at jeg venter på Q2-tallene (eller at vi nærmere oss 8-tallet igjen). Det jeg kjøpte inn for å “trade” har et litt dårligere snitt, ca 6,75.

1 Like

Min inngang denne gangen var på 6.55. Jeg er vel litt grådig jeg også, men har enda ikke lagt ut noe for salg.

1 Like

Jeg solgte på 7,20 i sluttauksjon i dag. Mest av hensyn til selvpålagt regel om å å ha i hvert fall bittelitt cash i porteføljen. Og fordi jeg må lære å ta god gevinst (+15%). Håper å komme inn igjen…

1 Like

Pga lite kaffe og en god dose uoppmerksomhet kjøpte jeg aksjer i stedet for å selge da den toppet på 7.85, så jeg snittet ganske godt opp på den handelen. En trøst er at jeg kjøpte de tidsnok til å få utbytte for dem.
Jeg blir nok sittende, da jeg synes dette er en fin utbytteaksje og som i tillegg justerer ned risikoen i porteføljen. Selvsagt er dette avhengig av at det fundamentale ikke roper selg.

Etter dette Q1 roper definitivt ikke det fundamentale selg, som nevnt ovenfor. Q1 ville vært ennå sterkere viss ikke flyttingen av fabrikken i Sverige hadde vært der.
Er meget spent på Q2, alle fabrikker er oppdatert med nye lokaler/ produksjonslinjer.
Spent på hvordan dette slår ut.

2 Likes

http://www.showcaseforcommerce.com/Events/SupplierBriefingFlyer.pdf

1 Like