Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Så, dagens topp så langt er 7,92, som er det høyeste kursen har vært på en god del år. Jeg tror vi bryter 8-tallet før kvartalstallene 13. juli.

1 Like

Dobbeltopp?

1 Like

Tjah, det blir vel i såfall en trippel? Jeg tror forventningene til Q2 er høye og at kursen vil gå i forkant.

1 Like

Forventer også det, men har en følelse av at den kanskje går ned til midten av trendkanal først pga det tekniske.

1 Like

Jepp, men toppen av trendkanalen er allerede på 8,50 og er vel oppe på 8,70 ved Q2-tallene. Midten av trendkanalen er nå på 7,46, og den vil være ca 7,70 rundt Q2-tallene.

Det er alltid farlig å drive med lineære projeksjoner sånn som dette. P/E har definitivt gått opp det siste året, så mye av rabatten jeg så i Kitron er borte. Samtidig, det er fortsatt en del å gå på hvis Kitron klarer å levere 15% årlig vekst og økte marginer.

1 Like

Gikk nettopp 4 mill aksjer…

2 Likes

Brudd opp på høyt volum :slight_smile:

Det er jo klart at noen store investorer ser på 7,885 som en helt grei prising. Det burde skape et relativt solid “gulv” videre.

3 Likes

Tror flere enn vi her inne forventer litt fra Kitron og Q2,Q3 og 4

Kitron ypper seg 7.94 :slight_smile:

4 Likes

Så, da var vi en liten snartur innom 8,15. Tror vi snart får et brudd opp fra denne formasjonen (analysen er 19 dager gammel), som er mer enn intradag. :slight_smile:

4 Likes

Bruddet opp fra 7,80 har nå blitt bekreftet to ganger, på tide å teste motstanden i toppen av den langsiktige lineære regresjonskanalen på 8,58?

En uke igjen til Q2-tallene 13. juli. Jeg tror de vil være veldig bra. :slight_smile:

5 Likes

Hvitt lys uten veke på toppen idag :grinning: Betyr vanligvis opptur i morgen​:grinning:

3 Likes

og med den linken så prøvde du å si… ?

Spennende dag i morgen, viss det ikke har være noen utsettelser av oppstart for noen kontrakter. Får vi første hele Q på lange tider som ikke er påvirket av flytting oppgradering av fabrikker, produksjonslinjer etc.
Kjenner att jeg har litt forventninger, håper Kitron innfrir markedets forventninger.

1 Like

De var vel ikke 100% ferdig med produksjonslinjene i Sverige før midtveis i Q2? På den andre siden, jeg tror de var 95% oppe i Q2, så effekten blir liten. Som du sier, det blir første kvartal uten flytting av fabrikker/produksjonslinjer m.m.

Jeg tror morgendagen kan bli veldig bra for Kitron, spørsmålet er om vi får en aldri så liten sell-on-news i morgen.

2 Likes

Takk som minner meg om sånt. Jeg har ikke Kitron-aksjer, angrer på at det ikke ble kjøp i slutten av april da jeg mener jeg så litt på den…! Men når det gjelder sell-on-news har jeg en tendens til å gjøre det motsatte. Så takk for påminnelsen :slight_smile:

Tror kursen vil gå mellom 7,80 og 8,50 i morgen, alt utfra hvor nære Kitron er ved å nå topp-enden av estimatet sitt for 2017.

Har en liten salgsordre inne på 8,30 som løper ut i dag. Jeg tror vi skal over der de nesten 4-5 månedene, så ikke noe hast, men hvis jeg fikk det før kvartalstallene, så syntes jeg det ville være verdt det. Det skjer nok ikke dog. :smiley:

1 Like

Tror jeg bare rett og slett sitter uansett, har 10k aksjer mindre enn jeg gikk inn med i Mars/ April 2015. Bittelitt kjøp og salg med en liten post.
Men har fått best avkastning av å bare sitte helt stille.

2 Likes

jeg gikk inn og ligger med mer på 8.00 nå. Dro snittkurs opp fra 6.36 til 7.91 :slight_smile:

3 Likes