Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Strong buy!

1 Like

Svenskene er fortsatt positive til Kitron

Förbättrad lönsamhet och högre försäljning utmärker kontraktstillverkarna Note och Kitron i andra kvartalet. Den senare firman har också justerat upp målbilden för 2017.

Allt som allt framstår Note och Kitron fortsatt värda att äga. Spännande vore om Note kunde få till ett förvärv. Kitron förblir dock vår favorit eftersom tillväxtförväntningarna, och lönsamheten, är högre än i Note. Nu väntar vi med spänning på resultaten från nästa kvartal. Notes tredje kvartalsrapport är planerad till den 17 oktober, och Kitron lämnar besked nästa gång den 24 oktober.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2017/07/19/fotroendet-intakt-for-note-och-kitron.html

4 Likes

Fra samme artikkel:

Analytikerna tror målsättningen är fullt möjlig. Koncensus från Factset är en omsättning i år på 2333 miljoner norsk kronor och ett redovisat resultat på 0,57 norska kronor per aktie. Även nästa år tror analytikerna på god tillväxt. Under 2018 väntas omsättningen öka med ytterligare 10 procent, och resultat per aktie stiga till 0,68 norska kronor. Det ger p/e 11-12 på nästa år enligt prognosen.

Det morsomme? Kitron har så å si hele oppgangen fra ca 2 kr til 8 kr hatt en P/E på 8 - 15. Det ser kanskje drøyt ut å kjøpe en aksje som har gått 4x på et par år, men de har hatt resultater å vise til.

6 Likes

Fikk ikke med meg dette innsidesalget:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170717.OBI.20170717S52

En indikasjon på at selskapet ikke kommer til å levere mye bedre framover, bare bra?

Er alltid kjipt med insidesalg men en gang må de jo selge litt de også. Nå er jeg ikke ekspert på opsjoner i arbeidsforhold men blir ikke gevinst på de beskattet som lønn ?

Blir skattet når man utøver opsjonen tror jeg. Hadde jo bare trengt å selge noe for å dekke skatten.

Jeg har jo kjøpt på innsidekjøp, så jeg synes det er verdt å merke seg når det er innsidesalg. Skal vel opp til 8,50 - 9,00 på kort sikt, så selger ikke noe mer enda.

“Gevinsten av en opsjonsgevinst i arbeidsforhold beskattes som lønn. Det betyr at du skattlegges med trygdeavgift ogtrinnskatt, i tillegg til skatt på alminnelig inntekt.”

De har jo noen kroner i gevinst per opsjon så litt skatt blir det jo.

Litt typisk Kitron: kommer med knallbra kvartalstall - null reaksjon når tallene kommer, men et par uker etterpå. Er folk som følger Kitron bare litt trege? :stuck_out_tongue:

(Den grønne streken er 8,08, som var sluttkursen 13. juli, når kvartalstallene kom)

Er i ukjent terreng nå godt på oversiden av 8-tallet. De langsiktige trenden har for tiden topp på 8,73, og stiger rundt 30-35 øre i måneden. Høsten er jo ofte et bull-marked, så vi får kanskje se 9-tallet innen utgangen av september?

Hvis jeg skal drive med litt teknisk analyse her, så har vi vel fått bekreftet bearish reversal mønsteret “rising wedge”:

@Bullishproof lyst til å kommentere?

Rising wedge: http://thepatternsite.com/risewedge.html

• Shape: check
  • Trendlines: check
  • Touches: 3+3 check
  • Duration: 6+ uker check
  • Volume trend: vil ikke si den stemmer, volumet har vært rimelig flatt utenom en dag med mye handel.
  • Breakout: ikke enda
  • Confirmation: ikke enda
3 Likes

Tror absolutt det er mulig, det flotte er att viss Kitrons ledelse klarer å levere etter planen sin.
Når vi 9+ med helt ok PE. Synes faktisk Kitron etterhvert kunne få PE som andre vekst selskaper.
Forsetter ledelsen å levere Q etterQ
Burde vi kunne få PE på 23-28 ?
Var det ikkje en oversikt som sa att vekst selskaper hadde opp i mot 28 i PE @Christian

Ser slik ut ved første øyekast ja

1 Like

Liker utviklingen :slight_smile: 8.58 og jeg er opp 314% i KIT ( og da regner jeg ikke med 0.67kr/aksje i utbytte :slight_smile: )

4 Likes

Så lenge det kun er en kunde hos Netfonds og nonner som selger, mens proffe hus kjøper så driter jeg i om vi er i toppen av rangen. Da skal vi videre. Begynner andre å selge også i stort volum så kan en kanskje vurdere å trade seg ned litt. Men OBS! Denne aksjen går jo bare opp så det er vanskelig å komme inn igjen til bedre pris… :wink:

3 Likes

Jeg må virkelig vente med å legge inn kjøps-/salgsordre til etter at mønstre blir bekreftet, så jeg vet om jeg skal sitte eller selge!

Solgte noe i dag på 8,49. Har lenge sittet på en beholdning (la oss kalle den 100%) og har solgt ned fra ca 108% til 92%.

2 Likes

Så, rising wedge får i 69% av tilfellene et brudd ned, men, som vist her, i 31% av tilfellene blir det brudd opp. Det er derfor jeg som jeg skrev over må vente på bekreftelse før jeg gjør noe. :stuck_out_tongue:

Btw, så kan bruddet opp dra oss riiimelig langt opp, godt opp på 9-tallet (mens et brudd ned kunne fått oss godt ned på 7-tallet). Det blir veldig interessant å se hvor vi ender.

Godt sagt! Jeg har kun kjøpt/solgt på de større bevegelsene som du viser i chartet over, på en av toppene og kjøpt sånn passe langt nede i en av “dalene”. Å drive med øretrilling her er som du sier nesten umulig, spesielt pga volumet. Hovedsakelig har jeg også sittet på en (for meg) stor aksjepost og kun tradet med tilleggsaksjer.

1 Like

Her ble jeg sittende igjen på perongen gitt :joy: Heldigvis går det også andre tog.

Jeg syntes det var litt høy RSI (som ikke nødvendigvis er et salgssignal) og solgte unna ca halvparten.

Prøver å lære meg tradertankegangen, sikre litt gevinst her og der, og heller kjøpe meg inn igjen litt senere.

2 Likes

Greit å gevinstsikre litt. Tror vi skal videre opp selv, men solgte jo litt. :slight_smile:

1 Like

Hva mener du? Det har ikke vært et dårlig tidspunkt å kjøpe Kitron på - på flere år. Tro ikke at vi i nærheten av noen topp nå heller. Det er bare å komme seg inn i en aksje som stiger og stiger og stiger… En …vinneraksje… kalles det. Og i tillegg får du utbytte!

Et godt eksempel ser vi jo i dag. Kursen kommer opp og stanger på 8.70. Hva skjer? Nonnene selger i bøtter og spann og tror at nå går det ned. Hva skjer? Kursen står dønn i ro mens de tømmer seg. Når de kjøper seg inn igjen tar vi neste sperre. Og sånn går nå dagan. Sitt i ro! :slight_smile: