Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Joa, men det er jo litt psykologi i det. Jeg fikk en kjapp gevinst her fra drøye 6 til drøye 7. Da er det ikke like stas å gå inn igjen langt over 8 :wink:

1 Like

Hver gang jeg har gjort det har jeg tjent penger på det. Så litt stas må det da være å tjene penger :wink:

3 Likes

Har du troen på aksjen så betyr det vel ikke noe at kursen er høyere enn hva du solgte på sist ?

2 Likes

Hehe…det hørtes enkelt ut :wink: Det er selvfølgelig stas, men det er like stas i alle andre selskaper også. Og jeg tror det er viktig å huske på at det alltid er andre muligheter. Gevinsten i Kitron ble godt brukt andre steder, selv om jeg også kunne blitt sittende her.

Her er jeg nok rett og slett uenig. Inngangskursen er jo av direkte betydning for potensialet og en endring vil nødvendigvis gjøre noe med risk/reward ift muligheter i andre aksjer. I tillegg, dersom man ser hen til TA, noe jeg forsøker å gjøre, så er det vel slik at Kitron akkurat nå stanger mot taket av en lang og ganske klokkeren trendkanal, noe som kan indikere mulighet for lavere senere.

Når det er sagt var det virkelig ikke meningen å gi inntrykk av noe annet enn at Kitron fortsetter å levere :slight_smile:

1 Like

Stanget i taket av den 500+ dager gamle trenden. Sist det skjedde brukte aksjen ca en måned på å nå midten av trendkanalen, og så to måneder til før den fant bunnen av trendkanalen. Om en måned er midten på ca 8kr og om tre måneder, så er bunnen på kanalen 7,44. Den absolutte bunnen ble nådd på bare litt over en måned, tilsvarende utvikling ville gitt 7,22 denne gangen.

Jeg kommer nok til å kjøpe meg opp igjen hvis vi ser 7-tallet for å si det sånn. Jeg har lenge hatt en beholdning, som jeg referer til som “100%”, nå har jeg 92% av denne og har vært oppe i 120%. Kjøpene har blitt gjort i nedre halvdel av trendkanalen, salgene i øvre halvdel. Det blir noen kroner av tradingen, men jeg kunne nesten like gjerne ha sittet bom stille med en litt større beholdning.

8 Likes

Ok liten tråd om Kitron på Ho
Sitter på mob
Edit: tråden var bra en liten stund ivertfall :blush:

1 Like

Takker for mange verdifulle innlegg her, @Christian!

2 Likes

For lik body

6 Likes

Ser ut som jeg bør ta gevinst i fingerprint og putte pengene tilbake i Kitron. :smile:

1 Like

Spørs hvem som vet best random analytiker som bommer konstant eller innsidere, analytikere som følger fpc har bommet hele veien, så usikker på om de plutselig skal begynne å treffe nå.

2 Likes

Fra 10.08.2016 til 10.08.2017 har antall ansatte på fabrikken til Kitron i Litauen øket med ca. 190 personer.
De søker også etter flere ansatte i jønkøping. Alle disse nyansettelsene skal produsere noe, ikke servere kaffe .:wink:
I Norge er vel situasjonen litt annerledes med reduksjon av ansatte( offshore divisjonen deres)
Her er det vel også ett stort fokus på automastisering av produksjonen.
Klarer Kitron å levere omsetning og fortjeneste etter de langsiktige målene sine har vi mye å gå på kursmessi i de kommende årene.
En stund siden vi har fått annonsert en storkontrakt, hadde gjort seg med en slik melding nå snart.

2 Likes

Ser ut som om KBC SECURITIES N.V. solgte seg ut i dag . Gikk en post på 696199 aksjer.

1 Like

Var det en kjøper, eller har de solgt seg ut via børs? Eneste jeg ser i handelsloggen er at kjøper er NMBR. Det betyr ofte at det er en kjøper?

Hva skjer i Kitron ?

1 Like

Krystallkulen til @Christian for ca 1 mnd siden

1 Like

Dine Penger skriver at Delphi Fondene tar ut Kitron fra sin portefølje.
Ingen selskapsspesifikk grunn, kun at de ser spennende muligheter andre steder.

Det kan jo være derfor den får en dipp i dag?

1 Like

Det er rett og slett komisk hvor simpel TA som fungerer i Kitron. Har ikke kjøpt noe enda, hadde ikke noen kjøpsordre på lur. :stuck_out_tongue:

Da har jeg lagt inn en liten fiske-ordre i Kitron, får se hvor dette går hen. Aksjen er jo relativt lite likvid, så det er jo lov å håpe. :smiley:

Har kjøpt rundt 8.3 og solgt rundt 8.7 et par ganger og kjøpte 20k på 8.37 igår. Kan vel si at det var dårlig timing :wink:

1 Like

Bedre med 5%-trades som går inn, enn 10-15% trades som aldri blir noe av. :stuck_out_tongue:

2 Likes