Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Hvor lang tid tar det før noen bryr seg om den analysen?

Lang tid men blir nok en eller annen gang før Q4 presentasjonen :wink:

2 Likes

Jeg og magnus1 vant :slight_smile:

1 Like

Meh, jeg var 4 øre unna å gjette riktig.

Fikk økt med 25% med snitt på 6,64 i dag.

Det positive, som jeg ser det er at dette er den nye bunnen. Motstanden på rundt 6,46 var bunnsolid. Aksjene som ble lagt ut til salg der nede ble borte på sekunder. Jeg har holdt meg borte fra kjøpknappen på vei ned nå, rett og slett fordi jeg ikke visste hvor langt ned vi skulle. Det vet vi nå. :slight_smile:

Bomma med 400% mer enn meg altså… hehe :wink:

2 Likes

6,66 :smiley:

Fin avslutning. Føler KIT er nice aksje i portisen. Og nå har jeg jo dobbelt så mye som igår :smiley:

2 Likes

Jeg dobbla også antall aksjer i dag.

2 Likes

Vi klarte tilogmed å lure @Hakon inn i aksjen.

2 Likes

Meh, nå kommer den til å bli tradet i hjel for hver tiende øre. :stuck_out_tongue:

Tok 30k på 6.74. Angrer fortsatt på at jeg solgte meg ut i fjor på 2.8-3

2 Likes

Latterlig lav P/E nå eller.
Er ikke hjemme bare mobil.

Minner meg selv på denne om dagen::grinning:
Att man kan kjøpe Kitron til 6,85 (6,66) er for meg ubegripelig, selskapet går knallbra. Ledelsen leverer spott onn, i forhold til sin langtidsplan.
Ved Q3 fremleggelsen virker det som markedet kun fokuserte på att de muligens, grunnet stor produksjon kunne få noen utfordringer med leverangser fra enkelte underleverandører.
Disse utfordringene kan ikke være veldig store eller av langvarig art. For da hadde de ikke gitt markedet dette mini resultatvarselet :
Revenue is now expected to be in the higher end or slightly above indicated range.
Det er mye søppel på OB som ligger med P/E rundt snittet på 19ish, selv om flere av dem i beste fall bare leverer middelmådige resultater i Q etter Q.
Kitron derimot, har vist ikke fortjent å bli priset til en P/E på mere enn i underkant av 13. Ledelsen har levert meget bra både i henhold til topp og bunnlinje helt siden slutten av 2014. For ikke å snakke om evnen til å skaffe seg langsiktige kontrakter med multinasjonale selskaper. Tror ikke Markedet helt har skjønt omfanget av kontrakten med Northrop Grumman og leveransene til Lockheed Martin nye F-35 Joint Strike Fighter.
Ledelsen har også vist stor handlekraft og god evne til omstilling de siste årene.
Når oljekrisen inntraff i 2014 så de dette tidlig og klarte å skaffe seg adgang til nye bransjer , ett eksempel på dette er avtalen med ett av verdens største dental selskap. Dentsply Sirona de er markeds ledene og størst i verden på leveranser av dental produkter og teknologier.
Jeg sitter meget komfortabelt med mine aksjer og ser på siste tidens kursfall som en gedigen kjøps mulighet. Viss ikke markedet finner ut av Kitron selv, tror jeg ledelsen vil sørge for en kraftig vekkelse med de kommende Q rapporter.
Tror det er nå og utover kitron får full effekt av oppgraderingene av fabrikker og produksjonslinjer.
Er også spent på effekten av automasjons prosessen som pågår for fullt hos Kitron.
Det som er morro er att selv om automasjon innføres, søker stadig Kitron etter nye medarbeidere.
Jeg tolker dette som ett godt tegn på att omsetnings veksten ikke kommer til å stagnere.
Mener att nedsiden er MEGET begrenset på dagens kurser og oppside potensialet er stort.
Skulle markedet prise Kitron på snittet på OB ville vi ha rundet 10 tallet.
Minner igjen om denne:
0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp.

2 Likes

Enig i alt du sier og for å dytte på med litt mer, KIT leverer elektronikk til NSM.

Dette er det eneste anti båt missil som passer inn i buken på F35. KOngsberg snakker om et 50år langt eksporteventyr når dette missilet blir godkjent for bruk i F35.

Rock on :smiley:

2 Likes

Gikk forsiktig inn i KIT selv. Virker interessant - kom inn på 6,67.

4 Likes

Jeg også, kun basert på all optimismen her inn og i media. Går det sjit holder jeg dere ansvarlige :stuck_out_tongue:

2 Likes

Not me! :face_with_raised_eyebrow:

4 Likes

Det er jo litt komisk å se hvordan teknisk analyse har “break-out”-punktene sine rett på kvartalstallene. :stuck_out_tongue:

Bra volum i dag (for KIT å være) og vi er tilbake i triangelet.

2 Likes

Tror Kitron tar seg opp igjen ganske snart, @Christian

1 Like

Kitron er Kitron, kan godt være vi er godt inne i januar før det skjer noe særlig. Er ikke akkurat stresset rundt det.

Btw, noen andre enn meg som synes det er litt drøyt at aksjen falt 45 øre dagen før et massiv transaksjon blir gjennomført? Her har noen fått informasjon før resten av markedet.

4 Likes