Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Sist var det jo noen som lånte aksjer av meg dagen før et stort nedsalg(Kog eller Sievi)…

2 Likes

Oppfatter det som om Kitron er i kjøpsanledning i grunn.
Årsak til å mistenke videre fall? Tatt opp en lyttepost nå.

1 Like

Ikke helt etter planen spør du meg, kanskje noen som er bekymret for ordreinngangen for våpen-sektoren?

4 Likes

Samme sak ble postet her 7. desember, når nyheten er fra :slight_smile:

2 Likes

Kitron har vel guidet at forsvar vil variere framover men så vidt jeg husker guidet Kongsberg at de forventet økt ordreinngang. ( kan selvsagt være at jeg husker feil )

2 Likes

I den artikkelen blir det belyst av en analytiker at de har kontrakter som han anslår til økt inntjening fremover.
Mens en annen anlytiker påpeker at mye er priset inn. ^^

Mener å huske det tidligere var diskutert at en av de store aksjonærene i Kitron var en konkurrent fra Sverige, og at det var en positiv ting om de selger seg helt ut. Er det dette som har skjedd?

Det var jo en genial taktikk. Om du gjør det bra er det awesome, om konkurrenten gjør det bra er det awesome. Virkelig en win-win situasjon.

Ser ikke akkurat hot ut. Ser ut som vi skal ned å teste støtten på rundt 6,40 igjen. Formasjonen er jo også da et descendig triangle, som ikke akkurat er positivt. :stuck_out_tongue:

1 Like

Veldig gode momenter det!
Tenkte kanskje der er fundamentale årsaker for et den begynner å se ut som et godt kjøp. Så motstanden den tester, om den skulle vise seg som støtte, ville kanskje være starten på økning igjen. Men det er kanskje tidlig enda?

1 Like

bilde
bilde

Absolutt fare for videre fall, så blandede følelser. Men økt inntjening, og teknisk indikerer viktig nivå vi er ved. Mistenker det er fallende kniv muligheter dog, så er litt avventende.

Hvis man bare ser på det tekniske her, så skulle man bare holdt seg unna denne aksjen inntil den brøt opp av den synkende trenden (øverste blå linje). Hvis man er inne i aksjen, så bør man sette stop-loss ved brudd på det nederste fibonacci-nivået (nederste røde).

1 Like

Jeg tenker situasjonen er mulig videre fall, men inntekter som forsvarer høyere kurs.
Så innkjøp bør gjøres i flere små poster delt både i tid og kurs.
Jeg leser det som en mulig kjøpsanledning med andre ord, men med risiko for fallende kniv så bør tilnærmes forsiktig. Vet ikke, har samlet litt i dag, kanskje det blir med det nå i førjulstiden.

Personlig så vurderte jeg muligheten for at vi får et fall under 6,46, som er kursen for handelen på 10%+ av Kitrons aksjer som svært lav. Min vurdering er at disse aksjene har blitt solgt med god rabatt. Mao, den bunnen vi ser på 6,40 - 6,50 ser for meg ut til å være betongsolid. Evt brudd vil være på veldig lave volumer.

Jeg kjøpte derfor på 6,63, og tilegner fallet fra 8 kr hovedsakelig til et forventet relativt svakt Q4 med lavere marginer pga komponentmangel. Q1 2018 antar jeg vil bli bra, men for endel, så er det lenge til vi får de tallene ute i mai. :wink:

1 Like

Tenker det tar tid for markedet å fordøye et nedsalg på størrelse med Creades AB sine 10%.
Markedet må konsolidere litt, noen føler seg nok presset til å selge av belåning og lignende. Men når aksjen støter på en bunn som virker stabil for markedet er det duket for oppsving igjen.
Det jeg håper vi treffer på nå i grunn.

bilde

Volumet i aksjen viser hvor betydelig det nedsalget var i omfang.

Creades sitt salg blir uansett lite i forhold til når de 3 største eierene solgte seg ut i oktober i fjor.

2 Likes

Jeg tenker at q4 presentasjonen i begynnelsen av februar oppklarer mye. Da får vi mer info om komponentmangel og guidingen for 2018.

4 Likes

Du har som vanlig rett. Kitron har jo også stor troverdighet når det kommer til guidingen, så hvis de under Q4-presentasjonen i februar sier at alt er på track, de forventer de vanlige 10% i vekst og f.eks 6% marginer, så vet vi hvordan ståa er.

1 Like

Ser ut til att det var go støtte på rundt 2.45
Edit:joy: dægern knotta feil tall på mobn…

Håper du mener 6,45 ??

2 Likes