Da ser det ut til at banken Netfonds har endret sitt EK% krav til Kitron. Var 35%, er nå 30%. Positivt
Får se om Kitron klarer å holde seg over motstanden på 6,70-ish nå. Neste motstand er i såfall 6,96. Det er støtte på ca 6,40.
Bra i Kitron de siste to dagene.
Rebound rundt motstanden på 6,96. Tror vi kan vake litt rundt denne motstanden før det skjer noe.
Hvis motsstanden på 6,96 blir brutt, så tror jeg neste motstanden er 7,60, jeg synes ikke det ser ut som fibonnaci-nivået på 7,32 ser ut til å ha noe forankring i kursbevegelsene.
SMA 100 har vel vært støtte. Tenker å håper på sikt at den skal bli det igjen. Og at når vi møter den forventede motstanden i den, så bryter vi oppover slik den gjorde i Mai i år =)
Men det er vel ikke akkurat gjort over natta, men kanskje 6-12 mnd?
Jeg tenker det kan skje mye i februar hvis Q4 og guiding for 2018 er OK .
“In order to sustain and further increase the business growth seen in Kitron’s facility in Ninbo (China) over the last years, we have decided to double our SMT capacity. The new equipment was installed, verified and approved in a record time and it is already manufacturing product for our customers. One more important step has been taken to increase Kitron’s growth further!”
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6349532683676237824
Det er absolutt ikke en negativ nyhet ;D
Og det er ikke engang børsmeldt!
Liker info som dette, det gjør det tydlig at ja, 2018 kommer til å bli et år med godt vekstpotensiale det også. Jeg har vært litt skeptisk til om nedturen nå kom pga negativt sentiment for bransjen, men det ser jo først og fremst ut til å være høydeskrekk.
Har sendt mail til de og spurt om denne nyheten kun blir lagt ut på linkedin
EDIT: Var info om denne allerede i q2 rapporten :
Investing for further growth
Over the past years, Kitron has invested in its facilities, ensuring that they
are modern, highly competitive and able to handle expected growth.
In the second quarter, the move and major upgrade of the Swedish plant in
Jönköping was completed, with the official opening being celebrated in May.
In the second half of 2017 Kitron will invest in SMT equipment for
increased capacity in the US, Lithuania and China. In addition, further
investments in Norway, Sweden and Lithuania will focus on automation
and robotics.
Aha, så dette er bare bekreftelsen
Jeg hadde foresten et lite uhell i dag. Skulle legge inn en ordre på 6.7 og så klarte jeg å skrive 7.7 Heldigvis var den mye mindre enn det jeg først hadde tenkt .
“(2017-12-27) Kitron AS, a subsidiary of Kitron ASA, has signed a contract with a
leading supplier of medical equipment. The agreement specifies that Kitron for
specific products will be a supplier for a period of two years from 2018. In
this period, the expected turnover linked to the contract is between NOK 100
million and NOK 150 million. Production will take place at Kitron’s plant in
Arendal.”
Julegave fra Kitron!
Tester 6,96 igjen
Markedet ser egentlig ikke ut til å ha reagert på den rimelig bra kontrakten de fikk i Norge i går. Det er verdt å merke seg at Kitron har en god del rammeavtaler, så nye kontrakter innenfor rammene blir ikke meldt, heller ikke kontrakter på under 20 MNOK.
Ser ikke så bra ut iflg skyen:
Verdt å merke seg at om en måned, så er bunnen på skyen på 6,85 og toppen på 7,20. Et brudd opp av sistnevnte vil typisk gi et markant brudd opp.
Hadde vært greit å komme godt i pluss i KIT også, men vi vet jo at dette er en gullrakett som bare ligger å brygger.
Tålmodighet er vanligvis stikkordet for Kitron
Yep, om vi holder oss under 7kr blir det nok en 20k kit til her.