RT 6,98, ser ut som vi kanskje kan få litt moment i Kitron, neste motstand bunnen på skyen 7,09 og 7,20 (fibonnacci).
I dag har foresten noen lånt litt aksjer av meg på 6.9
Mye aksjer?
Nei bare 21k så en del mindre enn de andre gangene.
Gikk ut av STB i dag, forhåndsberegnet gevinstsikring.
Det reduserte min belåningsmulighet markert. Og fikk meg til å kjike på Kitron beholdningen min som sliter om dagen. Håper Q4 gir oss løft her =)
Volum og utvikling har vært litt trist så langt i år.
Men nedgang på lavt volum er kanskje helst å anse som konsolidering?
Teknisk, så er det jo en støtte på 6,80 som jeg ser det, med motstand på ca 7 kr. Sånn sett et interessant punkt å kjøpe på rent teknisk. Samtidig, hadde jeg ikke kjent selskapet, så hadde jeg ikke kjøpt her.
Jeg synes @Nofun sitt innlegg er ganske dekkende for Kitron:
Jeg blir overrasket hvis den ikke går noe i forkant, et brudd over 7 kr før Q4-tallene og så en guiding for 2018 som fortsetter veksten fra 2014 - 2017, så tror jeg det kan gå veldig fort.
Vice versa, hvis Kitron kommer med en heller slapp guiding for 2018, så tror jeg ikke det blir seende så pent ut. Men da tror jeg heller ikke vi hadde fått sett kjøpet på 10% av selskapet noen uker tilbake…
EDIT ser at jeg røret med feil sluttkurs som er 6,74, så da er det enda litt mer negativt teknisk.
– Kitron-aksjen har falt markant siden kurstoppen i fjor sommer, og ligger i en fallende trendkanal med en annualisert stigningstakt på -43 prosent. Videre nedgang i innenfor trenden indikeres. Høy omsetning på dager med kursnedgang og avtagende volum på dager med kursoppgang svekker aksjen ytterligere. Aksjen har støtte ved ca. 6,15 kroner og motstand ved trendtaket på rundt 7,07 kroner på mellomlang sikt. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.
Ikke bare jeg som ser litt negativt på det tekniske her. Satser på at de treffer like godt som i Thin (de anbefalte salg på bunnen).
Gikk en post på over 3.3 mill aksjer på 7kr…
De siste store transaksjonene har da vært på: 6,46, 6,82 og 7,00. Bare å fortsette i den trenden.
Er såvidt inne i skyen nå, så lenge vi holder oss over 7,09 (litt forsinket graf, så vises ikke helt)
@Nofun er aksjene dine fortsatt lånt ut?
Ja det er de
For første gang på lenge, så begynner det å se positivt ut teknisk:
Hvis kursen ikke tar seg en kjempedipp de neste dagene, så vil kjøpssignalet i Ichimoku-skyen utløses, vi mangler bare at kursen blir høyere enn den var for 26 dager siden (grønn linje). Aksjen er nå ihvertfall inne i skyen og ser ut til å kunne få et brudd opp av skyen. Vi er også ute av den blå trenden.
Ser bra ut i dag ass, denne Kitronen ;D
Jepp, det ble brudd på skyen, og greit volum. Nå er det motstand fra fibonnacci på 7,40 og 7,60.
Dårlig med RT her, 7.39 ?
Closet på 7,39 ja
Takk Christian