Da har jeg fått tilbake de aksjene jeg lånte ut på 6.91
Var nok noen som gikk på en smell der. Teknisk så det nok såpass ræva ut at det var fristende å prøve å utløse stop-loss og brudd på støtten nede på 6,40-ish.
Nå ser det jo ganske så pent ut, brudd opp gjennom skyen og den fallende trenden. Oppover er det motstand på 7,60 og 7,90, nedover støtte på 7,30 (både fra fibonacci og ichimoku-skyen) og 7,00.
Jeg tror oppgangen har moment til å komme seg opp til nesten 8 kr, videre opp krever nok en positiv guiding for 2018.
Ja og må være litt surt siden det var mulig å komme ut i pluss. Kursen var jo ned i 6.68 rett etter aksjene ble lånt ut.
Jeg blir faktisk ikke overrasket om vi går over 8kr før tallene men vi må nok helt klart ha en grei guiding for å holde oss der.
Anonymous Broker
Anonymous Broker
500 000 7,65 12:58:03
Noen andre som har lagt merke til at handelsloggen til KIT nå er full av poster med ikke-runde tall? En robot som har det moro?
Tror vi at vi klarer å komme veldig mye høyere her før evt guiding og rapportering 16.2?
Mitt bet var ca 7,90.
OK, har en stop loss på 7,6, og sikter på at jeg kan gå ut rundt 8 - får følge med litt utover dagen. Har p.t en hyggelige 16% avkastning, men tar gjerne noen % til
Omsatt for kun 4000 kroner første timen. Hvorfor så liten interesse? Det er jo bare en mnd til q4.
Kommenterte det ovenfor, at det muligens var en robot som herjet her. Kanskje den rett og slett har blitt skrudd av?
Har vi noen tanker/rykter rundt Q4 resultat?
Såvidt jeg forstår, så har de har meldt at omsetningen blir som forventet, mens resultatet blir litt lavere pga delemangel og økt bruk av overtid osv.
Det interessante er egentlig guidingen for 2018. Tror Kitron fortsatt på 10% årlig vekst og bedre marginer? Jeg tror det er sannsynlig.
Ser vel ut som den fremdeles holder på.
RT 7,54 (chartet er forsinket)
Ser ut som vi fikk en test støtten ved toppen av skyen/fibonacci 38,2%, som ser ut til å holde fint.
Oppover så stoppet aksjen når den kom i kontakt med støtten fra konsolideringsfasen fra før jul, så motstand på ca 7,80 og neste over der tror jeg blir toppen av den samme konsolideringsfasen, så 8,25.
Har lest lenge på kitron, pg syns dette virker som et veldig spennende opplegg… det jeg sliter med er å finne en inngang… klart skal sitte long, så det har kanskje ikke så mye å si, men still… @Christian sin inngang på 2kr virker ganske grei
Fra Dovreporteføljen
Billig industriselskap
Kitron er en annen juvel på Oslo Børs. Industriselskapet handles til 11,5 ganger estimert inntjening for de kommende tolv månedene. Dette sammen med en sterk balanse blinker aksjen ut som billig på de fleste multipler.
Jeg ser tre faktorer som kan drive kursen inn i tosifret territorium. For det første vil den globale høykonjunkturen understøtte god resultatvekst. Dernest åpner en sterk balanse for ekstraordinære utbytter.
Til sist bør prisingsgapet mot resten av markedet snevres inn. Her kan nevnes at forward P/E er 16,6 på Oslo Børs. Det er 44 prosent over nivået i Kitron.
Dovre-porteføljen
· Flex LNG
· Borr Drilling
· Archer
· TGS
· Bank Norwegian
· Kitron
Inn: Bank Norwegian, Kitron
Ser det, rett opp til 8 kr på åpningen. For noe rør, ettersom aksjen har vært nede i 6,50 nylig. Kunne ikke gitt kjøpsanbefalingen da? Myrseth måtte kanskje bare laste opp først?
Jeg ble jo spurt i siste uke om jeg var interessert i å selge en del aksjer. Ikke utenkelig at det var Myrseth som var kjøper.
Det kan jo umulig være lovlig?
Sånn har mistanken vært om Stig i mange år. Problemet er å bevise det. Og hvis analytikeren sier at han selv eier aksjen i analysen, tror jeg det er lov.