Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Bare meg som ser hode-skulder?

Har også prøvd å sammenligne litt med Weinsteins Four Stages. Slik det ser ut er vi i Stage 3 - Distribution, som enten blir fulgt av en Stage 2 - Mark up eller en Stage 4 - Mark down.

Kitron ypper seg. RT : 8,05

2 Likes

8,18 og ingen grunn til å selge enda. Nå er vi kun på en gjennomsnittlig grei pris.

1 Like

Det var jeg som solgte 33% av traderpotten. Eller 10% av totalen. Neste salg tenker jeg blir rundt 9kr. Kommer an på guidingen som kommer 14 februar

Satser på 9.99 :). Solgte du på 8.18?

Hva skjedde her i dag? Close på 8.25??

@hakon solgte. derfor :stuck_out_tongue:

3 Likes

Ja, men som sagt, bare litt av trader-potten.

Som nevnt tidligere, jeg tror det er en trading range fra 7,75 til 8,25. Neste motstand er 8,85. Støtte på 7,60 og 7,30.

Over 8,85, så er vel neste stopp 10 kr som du nevnte. :tada:

1 Like

Takk for tipset, så fikk jeg solgt på 8,18 i stedet for 7,99 som jeg hadde gjort ellers. Blir ikke mye penger med volumene jeg trader med i Kitron, men alle bekker små…

Jeg går ut i fra at motstanden på 8,25-ish holder fram til kvartalstallene. Kanskje Myrseth skal ut så vi får en liten dipp snart? :wink:

Men det virker som de fleste har satt høyere kursmål. Kan tyde på at markedet tror guidingen blir god :+1::grinning:

1 Like

Jeg tror det jeg også, men har økt fra 100% til 142% og nå solgt meg ned til 128% av planlagt beholdning. Det kan være jeg justerer størrelsen på max beholdning hvis guidingen er god.

Prøver meg på den gode gamle kjøp billig, selg dyrt taktikken. :money_mouth_face:

Det har stort sett fungert bra for meg å trade en liten posisjon i aksjer jeg har troen på og følger nøye. Da klarer jeg å selge nær toppen, og klarer å kjøpe nær bunnen. Jeg er ikke redd for å gå glipp av litt gevinst og klarer å ta mer objektive beslutninger. Kitron er egentlig en perfekt kandidat for den type trading, ettersom det mer eller mindre kun er kvartalsrapportene som driver kursen, og resten er bare støy.

Bra kvartalsrapport/guiding - kursen går ned? Kjøp.
Kvartalsrapport som leverer omtrent som guidet - aksjen går kraftig opp? Selg.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg ikke kjøpte i dippen som var nå før vi fikk meldingen om 10m aksje-handelen. Teknisk var aksjen veldig svak, men det folk tok som et dårlig tegn, at transaksjonen ble gjort på 6,46 tok jeg som et tegn på at dette blir bunnen. Som stemte bra.

Btw, jeg satt stille i aksjen fra 2015 til 2017, det var først i fjor jeg sikret noe. Det var første gang P/E siste 12 måneder var mellom 15 og 20. Inntil da hadde P/E ligget på 8 - 12. På toppen i fjor på 8,85 var P/E siste 12 måneder 17. P/E 17 høres kanskje ikke så ille ut, og det er det heller ikke, men Kitron er i en bransje hvor man merker nedgangstider knallhardt. Kontraktene deres er gjerne kort, type 3 måneder med lengre kontrakter om intensjoner om kjøp. Disse er ikke bindende.

2 Likes

Vi får tro att han skal sitte mere enn noen dager vel.

Bunnen kom jo for 45 dager siden, så han har jo hatt god tid til å kjøpe seg opp. Passer fint å selge litt nå før kvartalstallene og guidingen, det er gjerne da volumet er størst.

Så da er det faktisk lov for disse gribbene å kjøpe seg opp i en aksje og så slippe en positiv analyse og dumpe umiddelbart etterpå.

Hvis det står at han eier aksjer i selskapet han kom med en “analyse” av, så kan han nok.

For en overraskelse at vi datt ned igjen fra 8,25.

Kan noen selge billig til meg igjen? På forhånd takk. :slight_smile:

1 Like

hmm detter vi ned på 7 tallet montro?

Poster dette her også siden Pareto tråden min er innsider only.

http://www.paretosec.no/maanedsportefoelje

Paretoporteføljen fikk en fin start på 2018 med oppgang på 0,8% i januar, mens OSEBX falt 0,4%. For Februar tar vi ut 3 aksjer og legger inn 5 slik at porteføljen igjen består av 10 selskaper. Ut går Grieg Seafood, Kitron og Protector forsikring. Inn kommer Northern Drilling, Petroleum Geo Services, Schibsted A, Scatec Solar og Wallenius Wilhelmsen Logistics.

3 Likes

Pareto anbefalte vel Funcom på 7 kr. Bedre det enn Myrseth sin anbefaling på 7,60. :stuck_out_tongue:

Når man ser på tidspunktet for stigningen nå så lurer jeg på hva som er i vente 28 februar. Volumet denne oppgangen har kommet på er jo mange ganger større enn all den “motstanden” som finnes i chartene på 8.25. Jeg tror vi drøler gjennom den motstanden der.

2 Likes