Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Volumet har jo i stor grad blitt bygget av enkelthandler på 500k+ aksjer som er kjøpt og solgt utenfor ordreboka.

Aksjen visste litt styrke i dag når den ikke fikk under 8 kr.

(2018-02-05) At the Capital Markets Days in 2016 and 2017, Kitron outlined its
strategy as well as operational and financial targets for the period until
2020.

On 16 February, after the release of the fourth quarter 2017 financial report,
Kitron will publish a capital markets presentation giving a status update on its
progress towards these targets as well as other highlights of the company’s
operational and financial plans.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=443432

3 Likes

Da kjøpte jeg tilbake de jeg solgte på 8,18 for 7,81. Ser at vi nærmet oss støtten på 7,60 med et fall ned til 7,67. Ser ut som støtten på 7,75-ish blir ignorert, og at det er støtten på 7,60 som er gjeldende

2 Likes

De etterpåkloke har alltid rett - men begynner å irritere meg mer over at jeg ikke solgte ut på 8.25 for å gå inn lavere som jeg egentlig hadde tenkt… Jaja, snart kommer Q4 rapport.

Det er vanskelig å selge på 8,25 når man egentlig tror aksjen skal til 10. Jeg klarte bare å selge 10% :stuck_out_tongue:

Interessant å sammenligne med OMX Stockholm Small Cap. Den trekker nok Kitron med seg i dag.

1 Like

Bra tradet Christian :slight_smile:

1 Like

Hadde jeg bare gjort som deg, og tradet mer enn 10% av gangen, så hadde det blitt penger av det også! :smiley:

Men hvis du finner ut av nivåene med litt mindre penger og bygger opp traderkompetansen i aksjen så kan man jo øke på litt etterhvert og trade med større og større potter med enda større treffprosent etterhvert :slight_smile: De sier tålmodighet er det viktige i aksjemarkedet, men for meg virker det som det beste er å trade oftere.

2 Likes

prøvdte å få tak i på 7.6, men ente med snitt på 7.65

1 Like

Sikkert fornøyd de som slapp ut Kitron på 6,85 i morges RT 7,62

4 Likes

Her er hva Note leverte i Q4 :

Financial performance October–December
• Sales increased by 13% to SEK 325.0 (288.2) million.
• Operating profit rose to SEK 22.6 (16.5) million.
• Operating margin expanded by 1.3 percentage points to 7.0% (5.7%).
• Profit after financial items increased to SEK 21.6 (15.1) million.
• Profit after tax rose to SEK 17.8 (12.9) million, corresponding to SEK 0.62 (0.45) per share.
• Cash flow after investments amounted to SEK 1.8 (3.2) million, or SEK 0.06 (0.11) per share.

Klarer KIT samme utvikling ?

2 Likes

Markedet er ikke enig med seg selv hva Kitron er verdt om dagen. Candlesticken for i dag er bare episk :stuck_out_tongue:
image

2017 for Note:

• Profit after tax was up to SEK 72.1 (45.2) million,
corresponding to SEK 2.50 (1.57) per share.
• Cash flow after investments increased to SEK 69.7
(40.9) million, or SEK 2.41 (1.42) per share.
Dividend
•The Board of Directors is proposing that the dividend to shareholders
increases to SEK 1.00 (0.70) per share, corresponding
to SEK 28.9 (20.2) million. The AGM will be held on 26 April 2018.

Note står i 26,30 mens jeg skriver dette og har da P/E på 26,30/2,50 = 10,52.

Jeg så null guiding for 2018 i rapporten?

Hadde Kitron klart 7% marginer, så hadde jeg blitt happy :smiley:

1 Like

og jeg har heller ikke sett noe om komponentmangel fra Note.

1 Like

Og da var vi der vi var før gårsdagens krakk, 7,77. Er nesten så jeg tror vi skal teste motstanden på 8,25 igjen ganske snart. Kitron har klart seg veldig bra gjennom korreksjonen.

2 Likes

Solgte resten av KIT i dag, ikke fordi jeg ikke har trua. Men fordi det er digg med gevinst av og til.

2 Likes

Korreksjonen er sikkert ikke over enda. Mange venter fortsatt nedgang.

Det som er interessant er at Kitron stiger 3,28% på en svakt rød børs (-0,16%). Tar det som at de forventer bra Q4 og guiding for 2018.

Jeg tror en større aktør kjøper, var i alle fall en gigantisk gjedde som spiste aksjene mine uten en mine i går.

2 Likes

Det er en robot som har gjort sitt inntog i Kitron sett utfra handelsmønsteret, så ser ikke bort i fra at du har rett i det. :slight_smile: