Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Kult! Drypper nok litt forsvarskontrakter ned på Kitron fra KOG framover. :smiley:

Jeg tror samtidig at Kongsberg Gruppen har en fregatt mindre å levere utstyr til. :stuck_out_tongue:

Haha! Fine… Kitron er bare et rått selskap. Og jeg tror jeg kjøper litt her i løpet av året.

1 Like

Svakt kjøpssignal i Kitron, X9 > X26, F26 > kursen


Det at kursen er under en rød sky svekker signalet og vi må helt opp til 9,2 for å bekrefte trendskifte.

5 Likes

image

Kan jeg plukke hjernen din om bildet her, @Christian ? Hva tenker du når du ser ordrer som dette 20 minutter før åpning?

Jeg ser nok lite på ordrebildet til vanlig :see_no_evil: så jeg er ikke rette personen å spørre. Samtidig, ordrebildet før åpning er jo stort sett bare sirkus. :slight_smile:

Ordrebilde før åpning er ca verdt 0. I beste fall får du et bilde som er superfeil :smiley:

1 Like

Det forstår jeg. Tanken min var at det har vært veldig lite volum her i det siste, så synes det bildet der var litt unormalt :blush:

At Kitron ligger så lavt er nesten uforståelig.
Med den utbyttekapasiteten. Og så vidt jeg har fått med meg har veksten vært bra i alle kvartaler mot 2017. For 2017 ble det betalt ut 55 øre i utbytte.
Skal jeg tippe blir det 60 øre til våren.

Hadde jeg ikke vært tungt lastet i Biotech hadde dette vært en «no-brainer».

Spesielt med tanke på at Q4 alltid er et godt kvartal for Kitron. Og alle gode nylig inngåtte kontrakter.

2 Likes

Jepp, Q3 er stort sett mye dårligere enn de andre kvartalene, og Q4 og Q2 er vel de beste. :slight_smile:

1 Like

Husker ikke helt detaljene men tror det ordinære utbytte var 35øre så tror ikke man skal håpe på 60 øre neste år.

1 Like

I tillegg var det vel noen leveranser i q3 som ble flyttet til q4 og q1.

1 Like

Mulig det blir rolig her frem mot posisjonering før Q4. Eventuelt litt action dersom nye kontrakter annonseres. Fint å kunne fylle på litt her nede.

1 Like

Var det ikke 20 øre ? Er på jobb kan sjekke når jeg kommer hjem.

35 øre ordinært + 20 øre ekstraordinært.
Totalt 55 øre for 2017.

3 Likes

30/11-2018 08:05:42: (KIT) Kitron to acquire the EMS division of API Technologies Corp.

30/11-2018 08:05:43: (KIT) Kitron kjøper EMS-divisjonen til API Technologies Corp.

1 Like

Morsomt å drive oppkjøp uten å måtte jobbe noe for finansieringen. Det er noen fordeler med å være bunnsolid finansielt. :sunglasses:

3 Likes

Det er fredag, Kitron med kjøp, Funcom med launch… kan det blir bedre? (tillater meg en noe naiv optimisme 30 minutter før åpning).

1 Like

Er det ikke vanlig med sell-off i Kitron på slike events? :joy:

1 Like

Ssshhh :shushing_face: