Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Men fortsatt er det folk som kjøper Koa (ikkeMerkur) for 24-28 øre. Jeg forstår det ikke?

2 Likes

Tror ikke de forstår det selv heller… :man_shrugging::joy::joy:

1 Like

…den kostet jo nesten 12 kr før, tilbud!

2 Likes

Er det bare å kjøpe på Merkur og selge på OBX vanlig?? Omsettes med en gang??

Nei, du får ikke solgt aksjene fra Merkur på den andre listen ennå. Men de som eier KOA bør definitivt selge og kjøpe KOA-ME (og burde gjort det i stor stil, slik som Teleios).

Å kjøpe KOA nå er bare komplett dumskap, spør du meg. KOA-ME gir fortsatt nesten halv pris!

2 Likes

Rundt 2017 solgte Spetalen 72 millioner NEL emi aksjer for rundt 210 mill, altså til kurs ca 3kr, kost var 30 mill. Han tok altså 180 mill i gevinst, nesten null risiko.

Hadde han lagt Nel aksjene i skuffen hadde han hatt verdier for 1,45 mrd idag.

Han er først og fremst interessert i å ta safe bets.

1 Like

Safe bet for han ja, mange tror det også betyr for de andre aksjonærene eller selskapet. NEL er et eksempel som på mirakuløst vis har gått best-case veien på tross av all fornuft. Alternativet til Spetalens penger kan ofte være konkurs, så han holder delvis liv i noen selskaper som ellers ville gått under, men det er ikke med noe annet motiv enn at det har aksjonærer som kan betale for det i etterkant.

Han er dyktigere, grådigere og alltid på riktig tid og sted…ikke som aksjonærer flest

Nja, han får tilbud fra selskaper som trenger penger kjapt. Relativt enkle regnestykker når han kan få aksjer til 10% av dagens kurs som her. Tviler på at han gjør så mye mer enn avgjørelsene selv nå. Analyse og case-lesning står nok staben for.

3 Likes

Blir for dumt å klandre Spetalen for det der. Selskapet kaster jo penger etter ham! :grimacing:

1 Like

Det er tilretteleggerne som kan klandres. De benyttet selskapets pressede situasjon til å «pleie» noen gode kunder.

1 Like

Noen som har oversikt over hvor mange aksjer som er omsatt på Merkur så langt? Omsetningen består vel i hovedsak av 10-øres aksjene som dumpes ut og det er vel håp om et løft når Spettet & co har realisert sine raske gevinster.

Ca 1,7 mrd aksjer omsatt så langt.

Ser ud til at momentum kan presse den under 10 øre i morgen (torsdag). Kan nogen svare mig på, om aktier købt i KOA-ME automatisk bliver overført til OSE?

Ja, de vil bli overført til ose :slight_smile:

De blir overført når Finanstilsynet har godkjent prospektet. Det er ventet å skje i perioden Juli-August.

Jeg tænker man kan få en OK swing trade, hvis man starter med at samle op på 10 øre og nedover. Risikoen er jo, at stemningen vender og aktien hurtigt stiger.

Her tænker jeg kort tidshorisont som fx 3-6 mdr. Hvad er jeres strategi?

Jeg tænker ca. 100.000 - 250.000 aktier i puljen som et frimærke.

Høres ikke dumt ut det, @aborum :ok_hand:

Spetalen, Fredly og Sissener selger seg ned i Kongsberg Automotive

Primary Insider Notification/Disclosure of shares