Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Hei,

Er det noen Koa aksjonærer som vil kjøpe mine flotte 100 lapper?

Kun 200kr pr stykk.

Førstemann til mølla . :1st_place_medal:

2 Likes

Jeg har taget plads @ 0,15 denne formiddag og tænker, det kan være et udmærket skrabelod; afhængig af omsætning mv. så sælger jeg omkring 1,00 … men hvem véd, måske går der NAS stemning i OSE (mere end hvad tilfældet allerede er) og den fortsætter op.

Mine prises til kr. 250/stk så de går nok først

Er det mulig for sånne som meg å kjøpe på merkur for så å selge på børsen?
Som dere skjønner er eg ganske amatør.
vil med anledningheten takke for alle som skriver her inne, veldig lærerikt og nyttig.
Er vel feil tråd å spørre om det kor eg kan lære meir om korleis dere setter dere inn i selskapene. Leser det eg får tid til her inne og høyrer på " the intelligent investor" Benjamin graham. Siden eg er ny så er det ein del som går over hode på meg. Så om det er tips å råd tar eg imot med åpne armer

Mvh Bonden fra Hardanger :smiley:

1 Like

Hvis du handler gennem fx NordNet er det ganske nemt lige at finde “KOA-ME” som ticker.

1 Like

Kjøper du på Merkur må du vente til aksjene noteres på hovedlisten etter at prospektet er godkjent av Finanstilsynet. Det er ventet at dette skjer i juli eller august.

2 Likes

KOA og KOA-ME har forskjellige ISIN-numre, så det er ikke det samme verdipapiret foreløpig.

Benjamin Graham er en glimrende start for en fornuftig tilnærming til aksjemarkedet :+1:

‘A Random Walk Down Wall Street’ er en underholdende bok som kanskje ikke hjelper deg så veldig mye i å treffe beslutninger, men som kan være et verdifullt korrektiv til andre ting man leser og hører.

En nyere glimrende bok er dansken Lasse Jeje Pedersens ‘Efficiently Inefficient’.

…nå er forøvrig dagens økning i galskapspremiumen redusert til 4%-poeng :stuck_out_tongue:

2 Likes

Annual General Meeting - minutes and protocol

Kongsberg Automotive ASA - Approved prospectus for listing of shares in private placement on Oslo Børs and offer and listing of shares in subsequent offering

Last day of listing KOA-ME

Siste noteringsdag for KOA-ME

De som ble sittende med KOA i dag, ble da sittende med svarteper. Hvem er disse stakkarene?!

For har vi overhodet noen tro på at KOA-ME får et løft på mandag?

En venn av meg, som kjøpte for 700k på 80 øre, fordi han ventet en snarlig dobling. Han visste ikke engang om emisjonen. Jeg ba han om å komme seg ut, men han er sta og skulle sitte til en dobling :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

2 Likes

Er det noen som vet hvordan migreringsprosessen vil foregå? Noen spekulasjon på hvilken kurs aksjen får på hovedlisten mandag?

Syv milliarder KOA-ME blir til KOA på mandag, og kan selges der. Kursen der blir 16 øre er mitt gjett.

1 Like

Betyr det da at markedsverdien på hele selskapet da utgjør omtrent 1,2 mrd ved kurs 0,16? Umiddelbart synes jeg det høres litt lite ut for et så stort selskap, men jeg har ikke satt meg godt inn i caset. De har jo en del gjeld.

Mange milliarder av aksjer er ikke utgitt ennå vel?
I mellomtiden får man ett lite vacuum som kan trades!
Utvilsomt fin ettermiddag for KOA-ME aksjonærer :grinning::ok_hand:t4:

Tipper kurs 0,20-0,22 på mandag.

Rasjonelt sett skal vi ned på +/- 0,16 på mandag da aksjen vannes ut x13 med aksjene fra Merkur. Men, hva er vel rasjonelt i denne aksjen?. Aksjen vannes ut med ytterligere 3 mrd. aksjer når aksjene fra rep.emi. utstedes. Tipper at vi da vil se at en del småsparere som realiserer. Tror at denne aksjen kommer etter hvert, men avventer eventuell inngang til etter rep.emi.

Jeg kjøpte en mini post på KOA-ME. Jeg tror også den åpner 0,20👌

Åpner KOA-ME på mandag?