Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Nei, spetalen er en langsiktig investor som har tro på verdiskapning over tid… Eller? :slight_smile:

3 Likes

Tja. Spetalen er opptatt av av seg selv og lite annet. Det vet vi fra før.

1 Like

er dikke sånn den gjengen dær driver da!!

Spetalen og Fredly selger seg videre ned i Kongsberg Automotive

Invitation to Kongsberg Automotive’s Q2 2020 Earnings Call

Kongsberg Automotive ASA - Exercise of subscriptions rights in the subsequent offering and participation on the LTI Participant Offering by Primary insiders

Kongsberg Automotive ASA - Exercise of subscriptions rights in the subsequent offering by Primary insiders

Ser ud til at stemningen er vendt i KOA og flere større aktører ønsker højere kurser eller massivt flere aktier (og kursløft som følge deraf). Spørgsmålet herfra er, hvor langt denne forventes at gå fra det nuværende niveau, da markedet snart rammes af rep emi aktier solgt på 0,1 NOK.

Er klar over, det ikke vægter meget, men jeg har personligt kendskab til en aktionær, der var med før emi og netop har taget 1,7 mio aktier i rep emi; disse aktier forventes solgt i markedet når den samlede pulje går break even, eller for at redde det meste af fjerene. Der må angiveligt være mange andre, der tænker det samme - det må selvsagt give et salgspres, når aktierne frigives primo august.

Jeg skal ikke lægge andre ord i munden, men set herfra ligner det antydninger af et pump & dump setup, så aktørerne kan fiske på lavere kurser ref emi aktier.

Skal for god ordens skyld sige, at jeg solgte tradingpuljen på 0,1576 denne morgen og nu afventer udviklingen jfr. ovenstående.

1 Like

Grattis med salget. Aldri feil å ta gevinst. Selv skal jeg delta i rep-emien og tenker å selge halvparten under 0.17 og sitte med resten en stund og se det an.

EDIT: en liten presisering. Selge halvparten opp mot 0,17 - eller høyere :+1::crossed_fingers::star_struck:

Dette er grunnen til at jeg aldri har klart å komme meg inn. Jeg tenker det er signifikant sjanse for kurskrasj enten rett før, eller når, aksjene fra rep emi kommer.

1 Like

Enig. Denne er småskummel. Ligger 60-70 % over emi.

Selv tatt gevinst på alle mine aksjer idag, venter på utfallet av rep.emi

Det er vel bare omtrent 10% økning i antall aksjer i rep. emisjonen, så jeg tenker at den største effekten av utvanning allerede er tatt ut ved at Spetalen og co har dumpet store deler av sine nye aksjeposter fra den første emisjonen.

Min totalt ukvalifiserte spådom er en liten dipp den dagen småaksjonærene får sine emisjonsaksjer på konto og deretter en fin opptur på neste runde positive nyheter, kanskje August-salgstall fra bilbransjen.

3 Likes

Takk for saklig informasjon om aksjen fra Inveliten og fra flere ovenfor. Mye mer interessant enn innlegg som fokuserer på “jeg har solgt/kjøpt”.

Enig. Antallet aksjer fra rep.emisjonen bør forsvinne i den store sammenhengen. Selskapet er som flere artikler siste dagene har påpekt lavt priset i forhold til historisk inntjening. De har selv sagt at de har cash ut neste år (sikkert +/- noen måneder), så jeg tror denne vil fortsette å stige. I dag ble det kanskje litt mye for markedet, så litt høydeskrekk nå mot slutten av dagen, men jeg tror den fortsetter i morgen. Krysser fingrene og lar aksjene mine stå for å se hva som skjer i morgen. :sunglasses:

Først har vi emiaksjer på konto. Men kort tid etterpå kommer Q2-tallene, og hvis avisene gjør som de pleier, så kjører de gjerne på med overskrifter om rekordtap/underskudd. Da vil kursen kunne få en dipp, og hvis traderne da hjelper til og gir et dytt nedover, vil de fort kunne utløse en smule panikk og riste løs noen flere millioner emiaksjer…

Av rep-emi aksjene som snart kommer går ca 1/4 til Telios og tar vi med litt «smålange» og «småstore» investorer - inkl de som sitter med aksjer fra før og skal pynte på snittet - så tipper jeg vi snakker om ned mot ca 1-1.5mrd aksjer som skal ut på relativt kort tid. Det er ikke all verden men om man ser på volumsnittet de siste dagene kan vi vente at det fort kan ta 1-2 uker å flippe disse aksjene. Jeg er selv ganske sikker på en fin gevinst (isolert sett) og dersom jeg kan komme ut i null ifht det jeg tapte i slutten av mai (solgte på høy 60 øre) så er jeg happy. Hadde egentlig avskrevet denne men jo mer jeg leste om emisjonen og deretter om selskapet (og ikke minst markedssituasjon inkl Covid) så skal det ikke all verden av flaks til for å komme greit ut av det til slutt. Vi får se! Lykke til alle.

1 Like

Økningen blir fra ca 7,45mrd aksjer til 10,45 (dvs +3mrd) om alle tegner seg eller de får tilstrekkelig overtegning. Så ca 40% økning i antall aksjer. Ikke uvesentlig men heller ikke ekstremt. Og som jeg skrev i forrige innlegg tror jeg kun halvparten av de nye 3mrd aksjene faktisk skal raskt ut.

3 Likes

I så fall beklager jeg, dette var tatt fra hukommelsen fra emisjonen opprinnelig ble annonsert, trodde rep.emi da skulle være ca 1 mrd. Men fort gjort å gå i surr med transje A og B, noen aksjer på hovedindeksen og noen på Merkur osv osv.

Kongsberg Automotive ASA - Exercise of subscriptions rights in the subsequent offering and participation on the LTI Participant Offering by Primary insiders

2 Likes