Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

0,148. Ville ha en liten % av porteføljen inne allerede idag, i tilfelle den går opp igjen til .16 på trading til Fredag. Regner med vi skal ned på høy .13 eller lav .14… Da skal jeg inn med resten av kapitalen

Nå er det ikke sikkert alle har fått emiaksjene på fredag, så det kan bli litt etterslep til uken. Og så kommer Q2-rapporten…

Kjøper 500’ her og der etterhvert som vi dupper nedover :slight_smile:

Du har troen selv om det kommer meldinger om bilprodusenter som reduserer? Så spm er hvor raskt en opptur kan komme. Og trengs det, som noen hevder, mer penger innen den tid?

I ett normalt marked hadde jeg skjønt det du påpeker, men i dagens så går alt uansett grunn…

Det er vel priset inn at de skal brenne emi pengene det neste året. Å kjøpe nå hvis man tror at ting blir bra igjen etter det gir mening. Risky, men bra reward hvis det slår til. Også mulig med litt kortsiktig gambling.

Ja, blir uansett litt gambling denne. Men slik det ser ut nå så ligger det vel an til at den får seg en dipp i nærmeste fremtid.
Så avhenger vel det videre forløpet av hvordan det går generelt med pandemi og økonomi…

Har troen på at aksjen kan svinge 10-15% oppover og jeg kan tjene gode penger på det :slight_smile:

2 Likes

Kongsberg Automotive ASA - Allocation to primary insiders in the subsequent offering

God vind med investeringen; som skrevet tidligere ser jeg markedet tage gevinst så hurtigt som muligt, når emi aktierne er tilgængelige men der er som altid flere veje til Rom.

Uden at have yderligere indsigt, er min formodning, baseret på tidligere emissioner (og aktiernes efterfølgende kursudvikling), at man logisk set vil se en slags sell off … på den ene eller anden måde, men et regulært stop loss raid tror jeg ikke på (svale stup). Med andre ord, det bliver en blød landing (muligvis omkring 0,10 … hvem véd) med sidelæns distribution og flere forsøg på brud op, før balancen tipper og så går det stærkt.

Men jeg ser klart et ganske kraftigt bounce forude, da der har været ganske meget fokus på selskabets emission (KOA-ME osv.) og jeg antager, at der må sidde et ikke ubetydeligt antal tradere og pot. aktionærer, der venter på indgang (undertegnede inklusive).

Det store spørgsmål er nu om man tør købe den faldende kniv og skippe de billige procenter eller løse billet efter balancen er tippet. Jeg fastholder strategien om at afvente markedet qua tidligere erfaring og ren logik (grådighed) og det mener jeg er det vigtigste, procenter eller ej … fastholde sin strategi.

OSE kommer til at levere endnu et rally og gerne i KOA.

1 Like

Spørsmålet her er bare hvor langt ned man skal la den gå før man kjøper seg inn. Foreløpig tenker jeg 0,12 er en bra inngang. Stort lavere enn det tror jeg ikke den skal.

Sært om den går så langt ned på 3mrd aksjer, når den ikke gikk så langt på 7mrd :slight_smile:

Det er pga at de aksjene ble notert på Merkur først :slight_smile:

Tenker det også kan være en del som får tildeling som allerede har solgt seg ut på ok nivå slik at de er fornøyd med 20% på emisjonsaksjene sine. De som har et større tap og bare snitter ned vil kanskje sitte lengre og håpe på høyere kurser.

Tok meg 500’ til på .14 blank

Jeg har en ordre inne på 0,10😉

2 Likes

Ute igjen med 7k gevinst, nøgd med det før lunsj :slight_smile: Alt solgt på .1478

Lett å trekke konklusjonenen om at det kommer et salgspress når tre milliarder nye aksjer kommer på markedet, men det er viktig å huske at verdien av disse aksjene er en fjert av hva disse aksjonærene har betalt for tegningsrettene i form av snittpris på aksjene de eide i midten av mai. Det de får tildelt er altså av veldig liten verdi sett i forhold til opprinnelig investering, så i mitt hode blir det da ikke naturlig at så mange av disse vil «ta gevinst» på denne lille ekstrainvesteringen (eller om de ikke har vært helt hjernedøde - reinvesteringen), når det i virkeligheten betyr å realisere et gigantisk tap.

Reminder: Invitation to Kongsberg Automotive’s Q2 2020 Earnings Call

1 Like

Blir interessant dette her