Pilene peker ihvertfall opp
• Full finansiert ut 2021
• Bedring på 12-15 mil Euro ut ifra status Juni og marginal positiv drift andre halvdel av året.
Pilene peker ihvertfall opp
• Full finansiert ut 2021
• Bedring på 12-15 mil Euro ut ifra status Juni og marginal positiv drift andre halvdel av året.
Også fikk de skrevet av masse greier nå, så kvartalene framover blir seende pene ut. Det er bare å følge med på cash flow i dette selskapet. Måten de gjør investeringer/avskrivninger på er i mine øyne under enhver kritikk.
Noen som kan forklare dette?
“En forventet cashburn på rundt -65 millioner euro for helåret 2020, med en fri kontantstrøm på om lag minus 40-45 millioner euro i andre halvår 2020.”
De brenner altså ca 650 millioner kr i 2020.
Og så har vi følgende: “Konsernsjef Henning E. Jensen sier i rapporten at selskapet nå er fullt finansiert ut 2021 som markedet ser ut nå. En ny smittebølge kan imidlertid endre dette, men selskapet mener nå å ha betydelig buffere til å dekke ytterligere negative effekter av pandemien.”
Betyr “finansiert ut 2021” at de forventer å brenne ytterligere 350 mill kr i 2021, av de midlene de fikk inn i emisjonen?
Når mener de å gå med overskudd?
“Marginal positiv drift andre halvdel av året” Q3 kan fort være positiv. Q2 var alle klar over ville være blodrød og de benyttet sjansen til og skrive av mye, som igjen gjør at det fremover fremstår bedre ut som Christian sier👍
Når man ser på året 2019: Er det riktig at net cashflow var minus ca 340 millioner kr?
Capital expenditures 2019 og 2018 er begge høyere enn cash flow from operating activities.
Så det er vanskelig å se at dette var en pengemaskin før coronakrisen.
Jeg husker ikke tallene i hodet, men jeg synes det høres riktig ut. Jeg sliter litt med et selskap som melder at de driver med fine overskudd, mens cash flow er blodrød. Hvorfor er det ikke samsvar mellom investeringer og avskrivninger? De er jo ikke akkurat i en fase med svært kraftig vekst.
WTF kjøper de 12,5m aksjer til 0,152 når de akkurat har emittert milliarder av aksjer til 0,10?
Er det lovligt for et selskab at handle egne aktier? Det må vel tydeligvis være handel, der er intentionen siden selskabet netop har solgt aktier til 0,10 NOK. Nogen der kan forklare dette?
Normalt ser man et tilbagekøbsprogram med efterfølgende makulering af aktier, men jeg har sgu’ aldrig set et selskab købe egne aktier til 50% overpris.
(er aktuelt ude af KOA indtil der kommer en definitiv retning i markedet, men har da noteret mig en fair gevinst)
Her er vi helt på linje (bokstavelig talt) Jeg har blinket meg ut omtrent de samme nivåene. Traderne ser ut til å ha tatt plass så nå er det bare å henge på i ukene fremover.
Det klør i tradingpotten nå
Er du inne igjen? Jeg sitter med min pott, med snitt på 14-15 øre…
Jepp, har en 10-12%. Vurderer å selge halve v/stenging idag
Jeg sitter stille, en stund til. Jeg har 600k så jeg trenger mangedobling for at det skal monne😊
Valgte å sitte igjennom idag jeg og, selvom jeg har de prosentene jeg sikter meg inn på Sitter med 2.5m stk, så er tross alt en god månedslønn i pluss på disse dagene…
Satser på en frisk åpning i morgen og fredag også gjerne, den stanger vell kanskje litt i .21 som nevnt over? Faller litt tilbake, henter kredter og blåser videre Det hadde jo passet ypperlig
Dilemma dette her, frister jo ikke å selge nå når den ser så sprek ut
Ser den. Jeg solgte ca 1/4 av porteføljen på 0,1902. Satser på at det kommer en liten relapse, og om ikke, så er det masse annet fint å trade på børsen for tiden. Hvor mye som er dead cats, finner vi ut utover høsten
Jeg solgte alt jeg kjøpte på 0,13.