Flott avslutning på året for #koa_ol med over 0.3500 i avslutningskurs. Ikke verst!
Kjøpte meg inn igjen KOA etter at vi hadde brutt over 0.34 og peaket i overkant av 0.36 (og vi fikk heller ingen test av 0.23-0.26 som jeg håpet/ventet på). Sitter inne med snitt ca. 0.3430 og forventningen er selvsagt at dette skal kaste av seg med minimum 15-20% på relativt kort tid - et slags target er 0,40 . Vi får se an videre utvikling her. Mye henger nok på utfallet av vaksineringsprogrammet fremover og hvorvidt den klarer å stagge smitteutviklingen og næringslivets evne/mulighet til å gjenoppta mer eller mindre normal drift.
Teknisk er det egentlig god stemning og jeg må innrømme at kjøpet mitt på ca. 0.3430 har et element av impulsivitet i seg. Volumet nå i romjula har vært overraskende høyt og siden den positive utviklingen virkelig dro i gang i starten av oktober har egentlig volumet vært glimrende. Mange indikatorer peker oppover men det går ikke så raskt at det blinker noen lamper - indikatorer får tid til å kjøle seg ned mellom slagene - alt i alt en relativt sunn utvikling tross tilnærmet russiske prosenter på kursutviklingen over kort tid. Venter fortsatt på denne “Peak-day” da vi ser spinnville volum og kursbevegelser…!
Kursmessig begynner det å bli interessant å se lenger tilbake i tid (før sommeren). Vi er på vei inn i et belte der det tidligere har vært flere vendinger (0.3400-0.4200). Et område det nok blir tøft å knekke og blir ikke overrasket om vi herfra får den etterhvert etterlengtede testen ned mot MA200 (som forøvrig er i ferd med å divergere / snu oppover). Denne testen bør/vil komme før eller siden og hvorfor ikke etter et fint run fra ca 0.1200 og opp til ca. 0.4000-0.4200? Da vil vi kanskje etterhvert få etablert en flott stack med MA50, MA100 og MA200 oppå hverandre - noe som i mine øyne er et signal om å “stay long” - og vi er på vei dit. Men avventer som sagt en test av MA200 først. Uansett virker oppgangen å være robust og fundamentert på virkelig demand. Det er ikke like “idiotisk” lenger å tenke på kurser opp mot NOK 1,00 (Mcap 10.5MRD NOK mot nåværende 3.7 MRD NOK)…
Men vi lever i fremtidsaksjenes æra og de mer tradisjonelle verdibaserte (Industri / produksjon) aksjene har måttet vike plass for aksjer og selskaper som har forventet inntjening i fremtiden. Ikke minst ESG / grønne aksjer. Enn så lenge - så får vi se om realiteten(e) innhenter markedet litt i 2021…
Godt Nyttår til alle KOA’ere så sees vi i 2021
Vel, jeg gjorde det motsatte og solgte meg ut på ca. 0,355. Mener dog aksjen har etablert seg på oversiden av 0,3 så vil nok kjøpe om den dukker nedom der.
Forøvrig føler jeg at mange av aksjene på Oslo børs (m.fl.) er enormt overpriset ut fra utsikter til lønnsomhet for både 2020 og 2021. Slik det ser ut med vaksine, vil “normal” drift/ordreinngang tidligst inntreffe fra sommeren av. Tenker det kan bli mange gode kjøpsmuligheter rundt Q1/Q2 rapporter, både i koa og en hel del andre aksjer, når nybegynnere på børsen innser at det tar tid før vaksinen gjør at selskapene kan drive som før. Det er jo helt vilt at Oslo børs i det hele tatt er i pluss for 2020!
Da gir jeg meg , solgte meg ut. Så nå går den nok vidre opp skal dere se skal sies jeg fikk en ok pott i fortjeneste
Da er jeg mer eller mindre helt ute av KOA. Har igjen en liten ordre på 0.419 som jeg regner med går ut ila dagen. Tar en ny pause i KOA nå og ser an litt hva den gjør nå. Mange snakker om 0.5000 og det kan mulig vel skje. Det er imidlertid kommet inn noen short posisjoner som kan bety noe - det vet vi ikke før om litt tid. I tillegg til det jeg skrev i forrige post om hvorfor jeg mente 0.4 var et rimelig nivå å tenke exit.
Snitt inngang ble 0.3427 og snitt utgang ble 0.4068 --> 18,7% gevinst.
Lykke til alle KOA’ere
Blir spennende dette her. Tipper vi skal ned på iaf MA18 (p.t. 0.3265) slik den har gjort hele veien opp før den rykker over 0.42. Vurderer å legge ut nye snører på samme sted som jeg gikk inn før nyttår (0.335-0.355) men ikke bestemt meg helt enda.
Benyttet dagen til å selge meg ut jeg også, siste 2m aksjer gikk til 41.7 ca Trader med porteføljen i NEL inntil videre
Teller på knappene, men velger å sitte. Stort trøkk på stigende kurser.
Velger å sitte fortsatt. Gikk inn ved emisjonen og utvikling er formidabel. Hva er utsiktene videre? Når kommer evnt neste resultatfremleggelse?
Nærmer meg tregangeren fra første inngang, har tradet inn litt flere aksjer ved en anledning.
Koa aksjene mine nærmer seg samme verdi som mine PCIB aksjer, som jeg betalte 6,5 ganger så mye for…
(Har tjent bra på PCIB tidligere da)
Hehe… jo takk. Trenger all oppgang på KOA for å kompensere for PCIB her også:)
Nå har jeg krøpet til korset og kjøpt meg inn ca 30% av målsettingen på 0,411. Litt for stor FOMO. Men, jeg har penger i bakhånd i håp om/tilfelle den skal nedom 0,3.
Nå begynner det å bli fallhøyde i børsraketten Kongsberg Automotive
Noen som skal inn billig nå etter å ha solgt hardt i hele dag
Sitter selv å venter på en ny inngang i KOA. Får dog ikke helt bestemt meg for riktig tidspunkt. Kanskje gradvis (?).