Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Gruppen (KOG)

Det kan det ikke være når en ser på beløpet. Skulle da vært betydelig høyere. Det er noen tekniske regler ved konsolidering som gjør at ikke 50% av resultatet etter skatt er med.

459 millioner kr og 45.2 millioner euro for 2021 er vel ikke nødvendigvis så mye feil.

KONGSBERG investerer i økt produksjonskapasitet for missiler

KONGSBERG investing in increased missile production capacity

Tegningsperiode for aksjeprogram for ansatte fullført

Subscription period for employee share program completed

Årsrapport og bærekraftsrapport 2023

Annual report and sustainability report 2023

Kongsberg Gruppen ASA årsrapport for 2023 European Single Electronic Format (ESEF)

Var det egentlig noe nytt i årsrapporten?

KONGSBERG skal levere PROTECTOR-våpenstasjoner til Sverige og Finland

KONGSBERG to deliver PROTECTOR remote weapon stations to Sweden and Finland

Kongsberg Gruppen signerer kontrakt til 1,2 milliarder

Det er forsvarsaksjer som teller fremover ser det ut til. Har kjøpt meg oppover fra Januar til nå. Ser at KOG på enkelte multipler er rikig priset nå, men siden dette er en vekstaksje med masse høyteknologiske produkter med stor etterpørsel Så vil jeg tro aksjekursen vil stige videre.
Både denne og de andre i Europa tror jeg kommer til å fortsette oppgangen videre.
Har laget en portefølje og ETF med kun forsvarsaksjer.

2 Likes

Økokrim henlegger etterforskningen mot tidligere statsråd Ola Borten Moe

50-60% av butikken er Maritim som hadde book to bill ratio under 1 i q4 … så ikke hele butikken er en vekstmaskin

Er Maritime virkelig 50 - 60 % i dag?

ja, 50% ref q4 tallene… i tillegg litt blandet drops i Digital og robotics

1 Like

Investtech-analyse: Tre forsvarsaksjer i sikte

Fra xtrainvestor nyhetsbrev:

KONGSBERG GRUPPEN: Goldman Sachs skriver at vi er midt i en super-syklus i forsvarsutgifter, men at europeiske forsvarsaksjer sannsynligvis vil ha mer nedside enn oppside når vi nærmer oss 2025.