Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Gruppen (KOG)

Økning i både driftsinntekter og lønnsomhet

Key information relating to the stock split Kongsberg Gruppen ASA

Nøkkelinformasjon ved splitt av aksjer Kongsberg Gruppen ASA

Key information relating to the cash dividend to be paid by Kongsberg Gruppen ASA

Nøkkelinformasjon ved kontantutbytte for Kongsberg Gruppen ASA

Kongsberg Gruppen dro inn 13,9 mrd. i fjerde kvartal: – Urolig verdensbilde

Kongsberg-ledelsen etter aksjefall: – Forventningene blir jo høye

Den måtte vel ned på trendlinjen siden den allerede var på vei dit. Kanskje bunn her? Jeg vet ikke!

Splitt uten hopp

Begynner å bli godt nedsolgt nå, fint sted å begynne å kjøpe egentlig (men jeg starter alltid kjøpingen for tidlig, så hva vet jeg)

Har ventet lenge på at KOG skal bryte ned, ikke for å shorte/kjøpe, bare for å observere.

Denne aksjen tror jeg virkelig er milevis overpriset i et 2-årsperspektiv.

Ja, verden trenger deres varer, men vekst herfra verdimessig når vi står så nært fred i Europa igjen og mer intern-fokus de fleste steder. Jeg tror ikke KOG er stedet å satse nå, men det sagt så tar jeg nesten alltid feil i det korte bildet. Skulle laget en sånn “Anti-Martins portefølje”. Den hadde gjort det bra. :stuck_out_tongue: Chartet der gir meg frysninger fra et long-perspektiv. Short ser det saftig ut. Kniven faller.

2 Likes

Financial calendar

Finansiell kalender

CORR: Key information relating to the cash dividend to be paid by Kongsberg Gruppen ASA*

KORR: Nøkkelinformasjon ved kontantutbytte for Kongsberg Gruppen ASA*

CORR: Key information relating to the stock split Kongsberg Gruppen ASA*

KORR: Nøkkelinformasjon ved splitt av aksjer Kongsberg Gruppen ASA*

Skjønner godt hva du mener, men Europa er da virkelig ikke nær fred som du skriver. . Blir jo skumlere og mer behov Kogs varer nærmest for hver dag som går!

1 Like

Vi får sjå, Trumpern og Puttler skal forhandle om avslutning på Ukrainakrigen i disse dager. Hvis den konflikten faktisk stopper og Puttler går i hi igjen. Hva skjer da med KOG?

De får kontrakter på løpende bånd nå, men vil det stoppe? Eller vil det fortsatt se ut til å bli et våpenkappløp? Veldig vanskelig å svare klart på.

Rentefastsettelse