Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

2 Likes

Denne trøkken er liten i forhold til tidligere hendelser, som har hatt mindre innvirkning på økonomien enn det dette ser ut til å få.

Jeg er skeptisk til påstand om at nedsiden er tatt ut.

Har man ett år + tidshorisont kan det sikkert være ok å kjøpe nå, men ser man på tidligere kriser er det fortsatt potensielt MYE nedside igjen.

Jeg er også blant de som er skeptiske til tiltakene og syntes frykten er overdrevet. Men det forhindrer ikke at vi står foran ett helt enorm sjokk til verdensøkonomien, og det virker sannsynlig at markedene skal gjenspeile dette på kort sikt inntil frykten dabber mer av.

Men jeg har ingen fasit, vi får bare se hvordan ting utvikler seg.

5 Likes

A post was merged into an existing topic: Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Er det media som har stengt ned samfunnet?

Antall smittede i Norge pr. nå. En økning fra i går.

2 Likes

Vennligst skriv spekulasjon, spådommer og synsing i Koronavirus - Covid-19 - Småprat

5 Likes

Governor Andrew M. Cuomo “Urges FDA to Immediately Approve Serological Testing for COVID-19 Antibodies”

Seks produsenter har meldt at de kommer til å søke:
https://www.fda.gov/medical-devices/emergency-situations-medical-devices/faqs-diagnostic-testing-sars-cov-2#whatserologytest

2 Likes

Interessant,

1 Like

1: Det er log chart.
2: Jeg er uinteressert i hvor høyt oppe vi er, jeg ser på prosentmessig fall fra topp i en krise. Noe som er åpenbart hvis du ser hva jeg har skrevet inn og du har basis leseferdigheter.

Les deg opp på teknisk analyse, så kan vi snakke. At du begynner å snakke om inflasjon og logaritmisk når jeg beviselig viser til log chart og prosentvist fall er så fantastisk dumt at du bare latterliggjør deg selv.

Jeg skjønner at du er desperat etter å hausse etter å sitte tungt lastet over helgen, men desperasjonen tar overhånd her.

ps: moderator kan gjerne flytte hele diskusjonen til småprat da den kanskje hører hjemme der.

5 Likes
1 Like
1 Like

Helsevesenet har iallefall gjort omrokkeringer og forberedelser så godt det lar seg gjøre med rammene man har.

Hos oss er stort sett all elektiv drift satt til et minimum. Mange sengeplasser står dermed ledig. I oslo området blir intensiv pasienter fordelt på sykehusene for å fordele byrden.

Har akkurat hatt kveldsvakt som var veldig rolig. Folk holder seg mer i ro noe som gir mindre ulykker som må til sykehus. Mindre operasjoner gir færre pasienter med post operative komplikasjoner.

Det er ikke mye som skal til for å bli erklært som potensiell smittepasient i inntaket nå. Allikevel kommer det noen som først i etterkant blir påvist smitte på og som resulterer i karantene på flere ansatte.

Totalt sett er jeg fornøyd med de forberedelsene som er gjort, så får tiden vise hva vi har i vente av innkomster av alvorlig syke corona-pasienter.

22 Likes

Jeg er ingen fagekspert @Altiexiles (bare over snittet interessert i molekulær biologi), så ta det jeg sier med en klype salt :wink:

Antall virus har ikke noe å si ifht. smitteutbredelse i kroppen. En virus celle er nok til å infisere et helt system. Virus fester seg til vertsceller, avgir sin kode (i dette tilfelle RNA), som instruerer cellen til å reprodusere denne koden. Når cellen har reprodusert koden frigis denne slik at viruset kan infisere nye celler.

Når det det gjelder reseptor opp og nedregulering er det min forståelse at dette er noe som skjer over tid. Hvor lang tid det vil ta fra du slutter å røyke til du har nivåene av ACE2 reseptorer til en ikke-røyker er derfor vanskelig å si, men jeg vil anta det ikke er noe som skjer over natten :slightly_smiling_face:

4 Likes

US cases top 32,000 as New York governor estimates 40% to 80% of state will get coronavirus

2 Likes
1 Like

Flott at CNN skryter av Cuomo også. Men så beleilig at de ikke tok med det han sa om Trump. Heldigvis filmet jeg det og la det i tråden lengre oppe her.

New York står i den værste situasjonen i USA. Og de har likevel en utrolig flink mann i førersetet. Så da er det håp for byen. Viruset skiller ikke mellom stater med gode og dårlige ledere.

2 Likes

Nei, viruset ser ikke ut til å skåne noen…

1 Like
3 Likes
1 Like