Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

@Morti hovedpoenget mitt har vært at Trump har bagatellisert situasjonen og at dette påvirker holdningen til folk. Dette mener jeg er meget uheldig og at han derfor har gjort en dårlig jobb frem til han erklærte krise og snudde 180 grader.

Du har selv skrevet:

Så på ett tidspunkt har du jo tydelig vært litt enig med meg men alikevel er du meget skuffet over at jeg kan mene noe slikt og legger skylden på media. Skjønner det ikke helt jeg. Media vrir og vrenger på mye men Trump må selv stå til ansvar for det han faktisk sier og forsåvidt tweeter,

Pressekonferanser er jo en ting men han har jo bagatellisert situasjonen både på twitter, valgkamparrangementer og andre intervjuer også. Har ikke tenkt å diskutere dette noe mer men dette er jo et av eksemplene der jeg mener han har sendt uheldig signal.

image

1 Like

@Krafer
Jeg beklager retorikken jeg brukte i saken over her.

Alt innholdet står jeg for, men jeg burde ordlagt meg annerledes. Skal fikse på det heretter.

Jeg mener at det Trump sa for 1 mnd siden ikke betyr noe nå. Om folk hører på myndighetene eller ikke nå har med det som er sagt siste uka. Ikke det som ble sagt for 2-4 uker siden.

Han har endret holdning og tone til viruset. Hvorfor ikke bare fokusere på det som tjener landet best i den umiddelbare situasjonen nå og ikke diskutere (media) i lengdedrag hva han sa og ikke sa for 1 mnd siden når ingen forlangte noe særlig handling eller hadde noen forslag selv?

2 Likes

Han viser seg virkelig som en retorisk mester i pressekonferansen nå…

Har ikke begynt å se enda. Har på pause og kikker snart.

Denne var festlig

4 Likes

Men, mengden virus, er det relevant? Eller er det kun av/på?

Er selv en av synderne som muligens ikkje fortjener en respirator i første omgang, men, eg vegrer meg fra å kutte rullingsen akkurat nå i hovedsak fordi: Så lenge det er (unnskyld utrykket) slim som kommer opp, så fungerer imunforsvaret på det jevne.

Eg uroer meg en del for at immunforsvaret ville tatt helt av å klogget hele pusten rimelig mye fortere om eg sluttet å røyke nå, om eg også da fikk viruset, det er ikkje helt sikkert enda.

Og: Vil muligens lungene ha et beskyttende lag med møkk som viruset kanskje sliter med å feste seg til? Eller overleve i?

Kommer fra en lang lang linje med forholdsvis friske røykere av veldig høy alder så eg burde være genetisk godt rustet.

Spørsmålet er om det går an å se litt lyst på di svarte lungene eg har i dagens situasjon… huff… håper ikkje dette ble for off topic.
:pray:

Edit, dette var ikkje ment som en spøk, selv om eg først kanskje virket litt fleipete, det er ofte sånn eg takler stress. Beklager. @Nocturne?

1 Like
2 Likes

Utrolig! De har ikke tid til å dulle med folk lengre!

1 Like

Røyker selv. Vurderte å slutte, men fin trøst i isolasjonen. Jeg bor alene når mora har ungene. Fint tidsfordriv.

Hvor gammel er du? Faren min har kols og røyker. Han lever enda.

Men får jeg mer omfattende symptomer slutter jeg. Går an å se det an litt tenker jeg. Det tar vel 2 år å gjenopprette lungene så jeg får de ikke i toppform nå likevel. Men ved første tegn på pengeproblemer kutter jeg. Kaster all røyk rett i bosset da.

Vi vet jo at røykere er utsatt ved Corona. Likevel røyker vi. Akkurat som vi vet det er stor sjanse å få kols. Galskap :sweat_smile:

2 Likes

Ja det er crazy… eg ble kastet ut av kona idag, har hatt symptomer i ca to uker… har røykt i 20 år, er 32… galgenhumoren har tatt meg for fullt.

Se for deg meg hos potensiell husvert imorgen, “heisann, hold litt avstand eg har kanskje koronaen, tar et trekk av rullingsen og hoster, ungene mine har også symptomer, men katten er frisk, har du noe med en altan og et ekstra soverom?”…

Det er så gale at eg blir overasket om pdx lar det stå… men sånn er det bare…

Håpte noen med god virusforståelse og en smule mørk humor ville gitt meg en klapp, enten på skulderen eller i fjeset…

Eg trenger virkelig en god nyhet nå… den trenger nesten ikkje være god engang…

3 Likes

Haha! God humor.

Ble skilt for 2,5 år siden. Min største medfølelse for situasjonen din.

NB: @Altiexiles Kom deg på Tinder. Bare gjør det :wink:

2 Likes

Takk Morti, men selv om ungdommene ikkje bryr seg så mye, har ikkje ungdommen no til dags røykt i tyve år heller… så om det blir noen ifra det koronagruppemøtet som stryker med blir eg ikkje super overrasket om det er meg.

Tanken var nok god.

Kan og meddele at eg har truffet en svenske som er helt hinsides… yep, på andre siden av hæren, der hvor fri flyt gjelder smitte i høyeste grad…

Edit: har ikkje brakt med smitte hjem. Ser at det fort kunne blitt en konklusjon :joy:

1 Like

Kaster kona deg ut mens du sliter med sykdom fra Corona? Er det slik å forstå?

Hjerterått i så fall.

Sjekk med legen din og han har noen medisiner du kan få. Om de ikke har på apoteket så kan du spørre han om hans personlige lager.

Høres ut som det beste er å stumpe røyken. Men jeg er ingen lege så ta heller og hør med lege.

Sett hele pressekonferansen og har bare to kommentarer til den. En utrolig ufølsom og stygg reaksjon på nyheten om at Mitt Romney er i karantene nå. Det viste Trumps karakterbrist. Ingen forsvar fra meg der i gården.

Samtidig hyler mediene på at han snakket om hvor mange milliarder han tapte på å være president. Og at Trump ikke burde snakke om sin økonomiske situasjon og hvor glad han var for å være president på tross av tapene. Men dette er en spørsmål og svar runde. Så hvorfor spør de han om hans aksjeinvesteringer når landet står midt i en krise?

Det er den som stiller spørsmålet som må kritiseres. Hvorfor lurer mediene på om Trump har aksjer når de står i en pandemi? Hva er det som gjør at mediene søker slike svar når temaet for pressekonferansen er Corona?

Fordi det er det de vil prate om frem til neste konferanse. Det gjennomskues.

Foruten dette så var retorikken til Trump bra såvidt jeg husker. Huff, sent nå og en 7 dagers isolasjon sliter på.

2 Likes

Jeg røyket 3-4 pakker tobakk i uken.
Min metode for å slutte var å skrive ned fordelene med å røyke, og ulempene med å røyke.
I løpet av de ca tre første ukene bomma jeg noen få røyk, jeg brukte nikotintyggegummi, kanskje en pakke, ikke mye.
En må være bestemt, jeg syntes det var meningsløst å gå fra en avhengighet til en annen.
Det er mange som slutter å røyke og går over til snus…
Jeg kan komme med en tilståelse: livet er faktisk verdt å leve uten røyk.
Er 27 år siden jeg sluttet, ikke tatt en røyk siden januar -93.
@morti hvorfor vente til du får økonomiske problemer? Slutt i dag og sett av penger på sperret konto, så er du klar om problemene dukker opp.:blush:

Må bare legge ved denne😀

7 Likes

Jeg syntes det er litt spesielt å snakke om trump, om han var for eller imot viruset, en eller annen gang i januar.

Hvis dét er diskutabelt, hvorfor går sjefen for Solberg regimet fri, når hun sa at vi skulle «gå ut å leve som normalt, i solidaritet med de landene som ikke har det så bra» i slutten av februar, én mnd senere??

Omskrevet: Gå ut å bli smitta, så vi alle er like!
En hårreisende kommentar, som burde få etterspill.

3 Likes
2 Likes

Litt humor må være lov.

image

4 Likes

20.000 i bot til koronasmittet – brøt isolasjon og dro på fest, ifølge Vest politidistrikt

1 Like

Altfor mildt imo.

3 Likes