Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Her kan du spekulere, her kan du fortelle om bjørnene du har kjøpt, shortene du har satt osv.

2 Likes

Har ikke noen form for faglig kompetanse på område på noen som helst måte, men synes dette med coronaviruset er “fascinerende”, om det går an å si.

Helt siden starten av utbruddet av dette har jeg mistenkt at det vil påvirke økonomien i stor grad. Da tenker jeg i større grad enn det allerede har gjort. Jeg håper selvfølgelig jeg tar feil, men i mine øyne virker dette som den “perfekte” shitstorm som angriper og skaper store svakheter i økonomien. For en gangs skyld kommer det noe som ikke kan lappes over med at sentralbankene skyter inn mer penger i markedet. Tror at det er dette som skal til for å starte et krakk; noe vi ikke kan kontrollere i særlig stor grad. Nå har det lammet økonomien over ganske lang tid og det blir spennende å se hva langtidseffektene av det er.

Personlig er jeg ikke redd for egen helse, men kan ikke forstå at dette ikke skal ha enorme økonomiske konsekvenser.

3 Likes

Ser man på tallene så vil dette være som en tung influensa for de med god helse.

Økonomien blir jo allerede påvirket fordi verdens fabrikk ( kina ) har stoppet opp og kjører halv maskin.

Men for å sette det i perspektiv, det som skulle vært produsert nå er varene vi får i butikkene etter sommerferien og opp mot jul. så konsekvensen for økonomien vil jo ikke være synlig i regnskapene før Q3 og Q4.

For turisme vil nok konsekvensene være synlige mye før.

image

5 Likes

Andre som har tro på bitcoin fremover pga dette?
Hva er forresten det beste btc-produktet på nordnet?

er flere; Grayscale og Bitcoin XBT er vel de vanligste.

Bitcoin har inntil videre falt siden Coronaviruset brøyt ut. Så korrelasjon mellom Bitcoin og Gull har hittil vært fraværende.

1 Like

Bitcoin har jo ikke fått det rallyet fansen hadde trodd nå i det hele tatt.

Gull har også prestert mye svakere enn forventet den siste uka i hvert fall.

Spennende endringer på gang i verden og i markedene!

1 Like

1 uke siden: Det kan ta et år å utvikle en vaksine… (Krakk)

I dag: vaksine klar for testing.

April: Oslo børs når nye høyder!

4 Likes

FHI : Vaksine tidlegast klar om 1 år.
Etter det vil det ta lang lang tid mdd produksjon, sjølv om alle farmafabrikker produserer… (7mrd doser…)

Uttaler meg på syltynt grunnlag, men tanken min var at investorer i bitcoin i større grad har gått fra mannen i gata til større og “smartere penger”, som er mer langsiktige og mindre skvetne økonomisk.

Bara fylla på!

Fikk supplies fra farmasiet

1 Like

Äntligen en tråd där man kan skryta och skrämma.
Är 95% likvid men körde bear Nasdaq x20 från torsdag eftermiddag till fredag eftermiddag. Plus att jag gick in i LightAir på torsdag som drog 77.5% igår. Allt detta resulterade i ATH i portföljen igår.
Tror vi är LÅNGT från färdig.
Har FFP3 masker på inkommande i posten.
Screenshot_20200228-101218_Nordnet
Konto utveckling igår:
Screenshot_20200228-173918_Nordnet

1 Like


Amatør. :joy::joy::joy:

Disclaimer: OTM calls er for folk som sliter med generell retardasjon.

Snyggt! Nu är man 100% likvid IGEN

Korona er virus og ikke baktere.
Virker antibac da???

1 Like

Sprit dödar väl och håller händer ren

Vanlig håndvask er best, men Antibac er lett tilgjengelig på reisefot.

Finnes det noen greie plattformer som er oversiktlige og enkle for kjøp av opsjoner? Kjenner bare til nordnet.

Undrar vad status EGENTLIGEN är i Afrika

1 Like