Om vi ikke kunne vaksinere mot influensa hadde vi hatt en del lavere snittalder i Norge ja.
Ser ikke helt hvorfor det skulle være relevant. Kan du forklare?
Ble småprat tråden stengt?
Det er gammelt nytt at mangel på D-vitamin fører til større risiko for virusinfeksjoner.
Lite eller intet fokus på dette fra leger eller organer som FHI, WHO osv.
Jeg er ikke tilhenger av å pushe alle slags tilskudd, det meste er bortkastet. Men vitamin D er noe mange sannsynligvis har lite av i vinterhalvåret og et av få stoffer vi i Norge står i fare for å mangle.
5:22Emil Mogård
REKORDMANGE DØDE SISTE DØGN
823 mennesker har mistet livet i England det siste døgnet. Det er det høyeste antall døde som følge av corona i landet. Totalt 8.937 personer har nå mistet livet i landet, ifølge helsemyndighetene.
Den yngste av de døde var en elleveåring og den eldste var 102 år. 33 av de i aldersgruppen 29-94 år hadde ingen kjente underliggende sykdommer, skriver Sky News.
Det er også meldt inn 917 døde det siste døgnet i Storbritannia, som også er det høyeste antallet registrert. Det er totalt 9.875 døde i i Storbritannia, skriver AFP.
Her er en vitenskapelig artikkel som er skrevet nylig, spesifikt om vitamin D og COVID-19. Den eneste i WHO sin nå over 5000 store database med dette som hovedfokus i hvert fall:
nutrients-12-00988-v2.pdf (361,8 KB)
“Through several mechanisms, vitamin D can reduce risk of infections. Those mechanisms include inducing cathelicidins and defensins that can lower viral replication rates and reducing concentrations of pro-inflammatory cytokines that produce the inflammation that injures the lining of the lungs, leading to pneumonia, as well as increasing concentrations of anti-inflammatory cytokines.”
Hittil har det vel fremkommet at både mangel på D-vitamin og hvilken blodtype man har, kan spille inn. Folk med blodtype A kan se ut til å være mer utsatt enn folk med blodtype O.
Ikke annet enn at tallet kryper foreløpig nedover mot influensatallene, selv om det selvfølgelig er mye mer alvorlig da vi ikke vet mer enn vi gjør og vi ikke har noen behandling pt
242 døde av Coronavirus, millioner kan sulte
Mener du de skal åpne opp i India og reversere tiltakene de gjør nå?
India har klart seg veldig bra til nå, men det kan selvfølgelig være mørketall der. Kanskje hjelper det også at de har vært proaktive, og medisinerer de som er i risikosonen og helsepersonell med hydroksyklorokin?
Dette ble postet og diskutert tidligere i dag. Faktisk rundt din forrige…
L.E.S.E.
Unnskyld, det gikk meg hus forbi.
Skal jobbe hardt for at det aldri skal gjenta seg!
Ja, sinna-polygon der…
Merker at det har blitt veldig ukorrekt å sammenligne covid med influensa.
Men noe må man bruke som baseline og for meg er influensa og normal dødelighet det som er enklest å forholde seg til.
Å forsøke å forstå dødeligheten uten sammenligningsgrunnlag blir helt umulig, selv om det virker til at det er akkurat det mediene og halve befolkningen driver med nå. Jeg tror faktisk mange av mine Facebookvenner er emosjonelt aktivert for en dødelighet som er langt langt høyere enn influensa x 5.
Tror det fort blir revolusjon dersom de prøver å stenge ned samfunnet over lengre tid. Tror dette er en form for propaganda, i realiteten dør nok folk som fluer i de fattige strøkene i India. Det samme gjelder for de fleste fattige land. Vesten har en tendens til å overføre eget tankesett på fattige land fordi det er mest behagelig og kanskje enklest, mens de i realiteten må operere helt annerledes da de ikke har den samme økonomiske friheten.
Når det er sagt får de nok flokkimmunitet ganske raskt også, om de ikke har det allerede.
Russland er en tikkende bombe
Helt klart. Det de gjør nå har store konsekvenser for de fattige