Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Hm, er ikke sikker på om VG har rett her . Er ikke sikker på om cognac eller whiskey kan hjelpe heller…
Men husker jo den britiske læreren fra Wuhan, som lagde seg toddy med varm whiskey, honning og sitron…
Her er et par artikler om at det kanskje kan ha noe for seg. Men da er det vel ikke meningen at man skal drikke det, om man er idrettslig anlagt.

3 Likes
1 Like

Blir interessant å se resultatet av denne massetestingen:

3 Likes

Reglen om at ikke flere enn ti personer kan være samlet forlenges til 10. mai, mens alle større arrangementer, som innebærer store ansamlinger av mennesker, forbys frem til og med august.

Er bylivet stengt frem til 1.september??? Nå ble jeg fysisk uvel!

3 Likes

Akkurat det kan eg garantere at er honningen som gjør :wink:

1 Like

Honning er bra, helt enig!
Personlig hadde jeg vel foretrukket lime fremfor sitron. Et lite Afrika-tricks.
På den annen side, har jeg sett oksidert kobber bli gyllende blank om det gnubbes med en halv sitron.

1 Like

På tide :man_facepalming:

8 Likes

Sitronsyre binder kopper ved det meget vannløslige koppercitrat og kan derfor fjerne kopperoksyd.
Men dette har intet at gjøre med Korona.

2 Likes

Får vel ta ut noen tusen kroner i cash og snike meg rundt på mørke gatehjørner da :wink: det er vel bare der de selges i Norge.

3 Likes

Myker opp reglene litt

1 Like

Men hva hjelper det når det omtrent ikke er nok munnbind til helsevesenet?

Hjemmesykepleien landet rundt bruker ikke munnbind. Sterkt kritikkverdig spørr du meg, men de oppgir at årsaken er mangel på ustyret, ikke at de ikke ønsker.

3 Likes

Med så mye ledig kapasitet i industrien forstår jeg ikke at dette ikke er på plass enda. Skulle ikke KOA kunne produsere 2 millioner per dag?

2 Likes

Trafikken i Wuhan har tatt seg bra opp nå

Imidlertid full stopp på lørdag og søndag, hva skjedde da? :thinking:

https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/wuhan-traffic/

1 Like

Jepp!:slight_smile:
Men da jeg leste om den britiske læreren, som vel strengt tatt gikk verden over med whiskey og honning, googlet jeg whiskeytoddy.
Det var da sitronen dukket opp.
Men som nevnt, er jeg mer fan av lime. Men det finnes noen gamle jungelord om cognanc, whiskey og gin. Kininen derimot, er i tonicvannet.
Noe utvannet, vil jeg tro. Om man sammenligner med kininbarken jesuittene brukte.

Du har rett, det er lørdag og søndag (har korrigert). Fortsatt merkelig, har de stengt for trafikk i helgen?

2 Likes

Munnbind beskytter deg ikke mot å bli smittet.
Men om du er smittet, kan det beskytte andre. Sies det. Om man tar en kikk på statistikken, hjelper det med munnbind? Hva slags beskyttelse, om noen, har de 511 smittede sykehusansatte her i landet brukt?
Foretrekker maske av kvalitet n95 om jeg vil unngå å bli smittet.
Enn så lenge er det umulig å få tak i, i likhet med Antibac . Om man beveger seg ute.
Hvis man ikke har forberedt seg.

1 Like

Myndighetene krever folk skal jobbe, men krever ikke de er ute og farter i helgene… de lever ikke som normalt frivillig.

3 Likes

Nei ser det er ganske mange tiltak der selv om de har åpnet, så mulig det rett og slett ikke er tillatt med privat bilkjøring i helgene.

F.eks. kan de ikke gå inn sammen med andre. Mat bestilt online må hentes og desinfiseres, det er ikke tillatt med utkjøring. Kulturminner er stengt, så jeg antar større forsamlinger ikke er tillatt. Er vel mange av disse tiltakene som vil bli innført her også etter hvert som de får åpnet opp.

1 Like

Var også kaldt på lørdag I Wuhan. Kan også være en grunn

image

https://www.timeanddate.com/weather/china/wuhan/historic

2 Likes

23:08Andreas Løf

UNN: SMITTESITUASJON RUNDT PASIENT - FLERE ANSATTE MÅ TROLIG I KARANTENE

Universitetssykehuset Nord-Norge melder at det er har oppstått en «situasjon» rundt en covid-19-smittet pasient.

Videre skriver de at situasjonen gjør at flere ansatte trolig må ut i karantene.

– Vi jobber med å få full oversikt over situasjonen. Ytterligere informasjon blir ikke gitt før i morgen, skriver sykehuset på Twitter.

Samme beskjed gjentar sykehuset overfor VG.

– Vi gir ingen kommentarer om situasjonen. Vi kommer tilbake med mer informasjon i morgen, sier kommunikasjonsrådgiver ved UNN Jørn Resvoll til VG.

På spørsmål om hvorfor sykehuset valgte å legge ut tweeten når de ikke ønsker å utdype hva det dreier seg om, svarer han følgende:

– Andre medier kontaktet oss om en situasjon ved sykehuset, etter det valgte vi å gå ut med informasjon på Twitter.

…ooo…
Grafikken under viser ikke fasit for onsdag, , litt treig med å laste den ned.
Onsdag ble det meldt elleve dødsfall, en økining fra 139 til 150. Onsdag var det ti færre innlagte, syv færre på intensiven og en mindre i respirator…
Fra tirsdag til nå, økte antall smittede fra 6623 til 6792.

https://eu.usatoday.com/story/news/2020/04/15/coronavirus-chloroquine-test-halted-drug/2983129001/

Her er studien som viser at Covid-19 kan være mest smittsomt to til tre dager før den som er syk får symptomer…

https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5

…ooo…
Forresten, de gjenbrukbare munnbindene som Janus fabrikker produserer kommer i salg om ca to uker. De skal selges på Apotek 1, står det på hjemmesiden deres.

…ooo…
Bill og Melinda Gates øker sin støtte til WHO med 150 millioner dollar.

1 Like