Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda/

2 Likes

Virker ikke som noen har en plan over hvordan de skal komme seg ut av lockdown

2 Likes

Nei man ser jo tydelig konturene av at dette ikke blir 123 pangstart igjenn. Blir mye prøving og evt feiling fremover tipper jeg. Mtp gjenåpning

1 Like

Danske aviser bruker zoom for å overdrive hvor tett folk står (samme som VG)

6 Likes

Et dødsfall meldt i dag, tre færre enn i mandag. 65 nye smittede, det er 22 flere enn mandag. Ellers er antall innlagte, på intensiv og i respirator ned igjen.

1 Like

Bergenbio som er børsnotert i Norge under BGBIO har et medikament som nettopp har blitt valgt av helsemyndigheter i UK for en “fast-track study” for å se om det kan virke på COVID-19 infeksjon.

8 Likes
2 Likes

“Once you get into a lockdown, it’s difficult to get out of it,” the country’s state epidemiologist, Anders Tegnell, said. “How do you reopen? When?”

2 Likes
1 Like

@holmes Tror du må ha regnet feil. Jeg fikk dette:

Antall døde i Sverige uke 1-16 i år 30308 vs snittet 2015-2019 29518. Det vl si 2,68% flere døde enn et normalt år.

4 Likes

OK jeg sjekket igjen og du har rett :ok_hand:

En positiv ting er at det virker som toppen er bak oss - nb siste 7 dager blir trolig justert opp når mer data kommer inn og kryssrefereres mellom databasene

2 Likes

Vi er så inni granskauen heldige i Norge…

5 Likes

Sverige, Aftonbladet

  • Bekräftat smittade i Sverige: 20 302​
  • Dödsfall: 2 355​
  • Dödsfall inrapporterade senaste dygnet: 107

Källa: Folkhälsomyndigheten
(Uppdaterat 29 april klockan 14.02)

  • Så många får eller har fått intensivvård: 1 435​

Källa: Folkhälsomyndigheten
(Uppdaterat 29 april, klockan 14.02)

2 Likes
1 Like
1 Like

Om det er noe likheter til andre tilsvarende virus, så blir du iallefall ikke like syk gang nr 2

4 Likes

Bare å håpe en ikke ender i kista første gangen.
Vanlig influensa tar jeg vaksine mot da fastlegen anbefaler meg det, men jeg tenker ikke noe over hele influensa.
Det ser ut som flere og flere oppfører seg likt mtp Covid-19 nå…

2 Likes

Må det være så polarisert? Det du svarte på var ikke en bagatellisering, det var en kommentar til påstanden om at det er tvil om flokkimmunitet kan oppnåes.
Men ja da, flokkimmunitet forutsetter opplagt at ikke alle stryker med 1. gang.

1 Like

…INGENTING tilsier noe åpning av samfunnet de neste månendene,-mark my words!

image

2 Likes

4 Likes