Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Ingen meldte dødsfall i Norge 1. mai. Trettito nye smittede, det er tjueseks mindre enn torsdag.
Kan vel kanskje bety at det kan være en forsinkelse i rapporteringen? Spent på dagene fremover…

Vil spre seg i to år…
https://www.cnbc.com/2020/05/01/coronavirus-pandemic-likely-to-last-for-two-years-scientists-predict.html

1 Like

det er også påvist at pasienter som har overlevd viruset har alarmerende lave antistoffer i blodet i etterkant.

for all del,jeg har tro på evolusjonen hos oss mennesker,-men det tar altfor lang tid å bygge opp immunitet mot Covid-19.

1 Like

Å eliminere viruset koster alt for mye spesielt mtp at det kanskje ikke fungerer og blusser opp igjen. Norge har fått det til å fungere ok, og vi må fortsette å lette på trykket og sette vår lit til medisin og at folk tar hensyn.

Covid-19 startet kanskje ikke på våtmarkedet i Wuhan

“The very small numbers notwithstanding,” said Forster, “the early genome frequencies until 17 January do not favour Wuhan as an origin over other parts of China, for example five of nine Guangdong/Shenzhen patients who had A types.”

2 Likes

Sverige nærmer seg forhåpentligvis vis slutten på viruset og livet kan bevege seg videre med mindre skade på øvrig liv, helse og økonomi enn sine naboland.

Disse har sannsynligvis smitte toppen foran seg fortsatt.

4 Likes
1 Like

«Globalt er det blitt rapportert noen dødsfall blant middelaldrende i 40-årene, »( VG i dag)

Med tanke på antall smittede globalt så er dette beroligende. Stort sett uten unntak de eldste eldre som rammes. Og her er lungebetennelse/influensa fra før av blant de mest vanlige dødsårsaker.

Antall bekreftet smittet og reelt antall smittet er også milevis i fra hverandre. Desto mer testing et land foretar desto lavere dødsrate til følge og forskjeller i dødsrate mellom dette virus og øvrig tradisjonell influensa avtar. Her testes ikke mange, i Storbritannia 100 tusen pr døgn nå. Dette tallet pr døgn ble oppnådd allerede ved utløpet av april.

5 Likes

Jeg har 10 mio point allerede og vores team runder 100 mio denne uge. Det er et godt initiativ.

2 Likes
2 Likes

bullshit svart på hvitt…

image

For det første,så kan det tenkes at diverse offentlige tiltak kan bli innført ved bruk av fly , tog og gjerne butikker i etterkant av Covid-19 utbruddet.
-for det tredje,så har historiske epedemier vart opptil ca 2 år…

Og til slutt,så er det absolutt INGEN som klarer å spå 10 år frem i tid,-dem som hevder det,lyver.

3 Likes

Jeg skjønner ikke. Hva mener du er bullshitt?

2 Likes

der de hevder at denne situasjonen kommer til å vare i 10 år…

2 Likes

Jeg forstår det som at man kommer til å merke ringvirkningene av krisen på nærlingslivet i mange år, selv om sykdomssituasjonen normaliseres raskere.

3 Likes
1 Like

situasjonen kommer ikke til å vare i 10 år. Det står heller ikke det

2 Likes
2 Likes

Scroll tilbake og les deg opp. Ta lærdom av hva som er postet tidligere.
Covid -19 startet ikke i Wuhan, men i Syd-Kina.
Mail online matcher ikke Cambrigde University hva gjelder troverdighet.
Og slik søppel som dette forgifter internasjonalt samarbeid for å skape vaksiner og medisiner.

2 Likes

Fikk ikke med meg premidnattsoppdateringen, så min hoderegning nå. Ett nytt dødsfall meldt lørdag, det er et mer enn i går. Antall nye smittede var trettien, en mindre enn i går. Økning fra 7770 til 7801.

1 Like

Ved hver eneste korsvei viser viruset seg å være mindre farlig og mindre dødelig enn hva man har tatt utgangspunkt i.

3 Likes