Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Idar har høy nok promille til å bli godkjent,
Mon tro om promillen var like høy i 2005/2006 da han tapte sin nyvunnende miliard på OSE.
Jeg var den gang engasjert i DNO og tok en bit av milliarden hans.

Idar Vollvik er sønn av en fisker.
Så han kaster noten og satser gjerne alt for å få det store varp.
Litt som August i Hamsuns trilogi.
Jeg ønsker ham hell og lykke.

3 Likes

USA har kjøpt opp all Remdesivir for de neste månedene

1 Like

Hydroksyklorokin viser seg å fungere ganske bra. Denne undersøkelsen baserer seg på 2541 pasienter innlagt på sykehus mellom 10.03 og 02.05, på 6 forskjellige sykehus.

Undersøkelsen viser at HCQ fungerer. Det viser seg at sjansen for å dø omtrent halveres, siden 13% av de som ble behandlet med HCQ døde, mens det i den gruppen hvor det ikke var noen behandling med HCQ døde 26%. Altså en halvering av dødsfall.

the study found 13% of those treated with hydroxychloroquine alone died compared to 26.4% not treated with hydroxychloroquine.

2 Likes

Helt utrolig at MSM nå fokuserer på Trump og hans 4. juli-feiring - hvor det antas 7k deltakere.

Hallo, bare i Oslo ble det samlet 15k demonstranter for “Black Lives Matter”. Man kan jo tenke seg hvordan dette forløp i USA? Det er jo dette som er årsaken til økt smitte der borte, men det skriver MSM absolutt ingenting om.

Neida, når det gjelder BLM-samlinger er det ingen fordømmelse fra MSM. Da er det faen meg helt ok å samles, helst så mange som mulig. Alt for å støtte denne terroristgruppen.

3 Likes

MSM er ute av kontrol. Heldigvis viser Zuckenberg fingeren til godhetsposørene som boikotter Facebook. Ingen får eie den opplevde virkelighet/sannheten,

2 Likes

Du glemmer her et par ting i argumentet her.

BLM-samlinger i USA har brukt maske i protestene sine.
De statene som har hatt størst og flest protester har likevel ikke sett særlig økning i smitte.
De største protestene har vært i Minniapolis (Michigan), Baltimore (Maryland), Philadelphia (Pennsylvania), New York City og Washington D.C

Videre kan man vise til smitten i “Trump-land” (Sørstatene) hvor protestene har vært mye mindre, men hvor man var raskt ute med å åpne opp landet, og hvor maskebruk politiseres. Smitten rett opp.

Når det gjelder Trump og hans 4. juli-feiring. Dette er arrangert av Trump selv. Sittende leder ønsker å samle folkemengder i en tid hvor folk burde spre seg mest mulig. BLM ble ikke arrangert av politikere, men av folket. Trump ønsket å samle 19k mennesker inne i “Bank og Oklahoma Center” i Tulsa, OK. Han fikk det heldigvis ikke til.

Vi kan jo sammenlikne smittevern blant protesterende vs. Trump-supportere:

vs

Edit:

Dette er vel beviset på at du tar feil, @koe ?

https://www.washingtonpost.com/health/protests-probably-didnt-lead-to-coronavirus-spikes-but-its-hard-to-know-for-sure/2020/06/30/d8179678-baf5-11ea-8cf5-9c1b8d7f84c6_story.html

5 Likes
1 Like

Å linke til CNN og Washington Post for å vise at jeg tar feil , forsterker bare poenget mitt.

https://www.msn.com/en-us/health/other/hawaii-health-official-says-protests-caused-coronavirus-spike/ar-BB15Jgt1

Men du skjønner - slike nyheter er dypt begravd og du finner ikke noe om dette på CNN eller Washington Post.Dette er jo bare ren logikk - mange mennesker som samles føres til økt smitte. Jeg skjønner ikke hvorfor man debatterer det en gang.

Og dette kommer i tillegg til mange andre problemer
https://eu.freep.com/story/news/local/michigan/detroit/2020/06/22/detroit-violent-crime-spike-coronavirus-protests-james-craig/3236568001/

Coronavirus, protests cause for recent violent crime spike, DPD chief James Craig says

2 Likes

Hva tenker dere om at nye smittede per dag er ATH, mens nye døde er 50% ned fra toppen (i verden)

1 Like

Sikkert en kombinasjon av mange ting. Tror det har en del å gjøre med at testing er mer utbredt nå slik at flere oppdages, ikke sikkert at antall smittede per dag faktisk har gått opp så mye. Ellers har man kanskje lært en del om hvilke behandlinger som hjelper.

Selv om en tar disse og kanskje andre ting i betraktning er fallet i antall døde stort i forhold til at pandemien ikke er over toppen på verdensbasis, så en mulig årsak her er vel at viruset muterer til mildere varianter etter hvert som tiden går. Det må i så fall skje overalt siden det blir lokale varianter i hvert geografiske område. Det har ikke kommet noe solid informasjon som tilsier at dette skjer, men for noen måneder siden var det vel uttalt fra Italienske leger at de trodde det var slik fordi antall alvorlig syke avtok raskt selv om smitten fortsatt var utbredt.

3 Likes

Det er veldig interessant, MEN det er for tidlig å konkludere. For to uker siden, så var antall covid-19 i en sterk negativ trend og hadde et bunnnivå. Vet vi hvor lang tid det tar fra man oppdager symptomer til eventuell død?

Demografi av smittede vil også spille en rolle. Nå ser man sterk økning blant yngre, her vet vi det er lavere dødsrate. Men vil disse senere kunne smitte mennesker i risikogrupper.

Selv følger jeg med på US hospitalization (da det er landet med flest tilfeller og har data jeg mener man kan stole på). Her er det en svak økning, men ratio sykeinnleggelser vs cases er fortsatt sterk ned. Denne er spennende å se om endres de neste dagene.

Soirce: https://covidtracking.com/data

Ved smittesykdom så er det vanskelig å spå hva tallene vil være om 7 til 14 dager. Selv om Trump is the greatest presiden ever, så vil selv ikke han kunne styre disse tallene.

5 Likes

Jeg tenker at det er en annen demografi som er smittet, det er flere som blir testet og at det er lagg fra sykdom til død.

1 Like

Spørsmålet er om det er en annen demografi som smittes eller som blir oppdaget/testet? Er det noen forklaring til hvorfor yngre skulle smittes mer nå enn tidligere?

Spring break, skoler, demonstrasjoner.

1 Like

I tillegg til det som allerede er nevnt, så reiser eldre mer. Smitten i Norge kom jo til en stor del fra folk som hadde vært på skiferie i østerrike og var typisk 40-50. Også er det nå helt andre tiltak for å unngå smitte på sykehjem.

I tillegg, så er det vel litt sånn at hvis du er i en lavriskgruppe, så er det nok mange som gir f…

Det var bare 254 Coronadøde i US i går. Demografi og annet som mengde testing kan bidra, men ratio Fatalities/Active cases er snart en 1/100 av hva vi så tidligere i April. Jeg mener at det vi ser her er effekten av Steroidet og Remisdivir behandlig og muligens virussvekkelse.

På tå hev gutter. Enkelte kan begynne å kjøpe mye aksjer på dette da det kan være en veldig god nyhet.

2 Likes
1 Like
  1. Juli kan ha påvirket rapporterte tall i USA. Tror selv man bør vente til mandag med å konkludere med noe som helst om utviklingen i USA.
2 Likes

Jeg venter ikke så mye lengre. Man kan vente til helt sikker, men da misser mann den gunstige inngangen.