De begynner å få problemer også i Australia nå.
Victorian COVID-19 outbreak linked to ‘double standards’ over protests
se her ja…alle som var i risikogruppen som ble smittet,er nå i ferd med å dø ut og en av sveriges største tragedier blir nå glemt…
Tegnell skulle blitt satt i riksrett !
Test på 20 min høres bra ut. Tenker da spesielt på å få testa viktige personer som eks i helsevesenet. Det er jo ikkje til å legge skjul på at vi har fryktelig mange som er innleie fra utland og da spesielt i helsevesenet.
Correlation is not causation.
Det er er rart med fordomsfullhet. Vi vet at SARS-CoV-2 i liten grad smitter utendørs.
Det er rart med det med å ville gi demonstasjonene mot rasisme skylden.
Artikkelen det vises til, er fra 10 Juni! Man hadde samme frykt da det gjaldt demonstrasjoner mot tiltak. Heldigvis har det vist seg at smitten i liten grad spres utendørs, noe vi også har sett i Norge.
Kjære dere. Les nøye hva koe skriver. Her får vi demonstrert hvordan den fordomsfulle selekterer info og vrir på det som strider mot hans syn. Det er sjelden man ser det så tydelig som hos koe.
De som kjenner til vitenskap, vet at utsagnet “det er mulig at” ikke betyr at det er sannsynlig, men uttrykk for ydmykhet og åpen het overfor atnye data kan endre den nå gjeldende konklusjonen.
koe har sine motiver, han støtter neppe arbeidet mot rasisme. Saklig i formasjon fra forskning kan ikke overbevise ham nå, men kanskje senere en gang.
PS. Takk for klovnefjes. Det tar jeg gjerne imot. Jeg kan kanskje legge til at jeg vet hva jeg snakker om akkurat her, jeg er forsker av yrke. Og framhevingen (halvfet) var det nok koe som gjorde, ikke forskerne.
Jeg regner med at folk flest her er mer søkende enn den som konsekvent leter etter vitner (tidvis svært dårlige) for å støtte sitt eget politiske syn.
koe skal få holde på i fred fra meg framover, vi har noen få slike i sosiale medier. Demonsttrasjoner mot rasisme har neppe en effekt i Australia som man med lettelse har sett at de ikke hadde i andre land. Men noen elsker å gi skylden til syndebukker, enten syndebukken er jøder, muslimer eller svarte.
En lærdom er å selv søke mer fordomsfritt etter info, f eks med åpne søk i Google.
Og hva skjedde i Villareal mot Liverpool? Var ikke det utendørs?
Godt poeng!
De sto stille og veldig tett, og egentlig ikke utendørs hvor vinden gir stadig ny tilførsel av luft. Men ut over det må jeg melde pass. Jeg er hverken lege eller fysiker, så andre får evt følge opp poenget fra Morti.
Største grunnen til oppblomstring i Australia er at det er vinter der nå. På den sørlige halvkule er det på denne tiden av året av influensaen er verst.
Jadda, godt poeng. Vet du noe om prognoser for Norge? Og har du sett at fagfolk sier at vinteren i Australia er avgjørende der? Andre corona-virus (forkjølelse) smitter jo mye om vinteren her i Nord, så du er kanskje inne på noe, men det er jo ikke så kaldt at de holder seg innendørs i Australia?
Jeg kan legge til at du har et ufint språk mot dine meddebattanter og fremstår veldig generaliserende og fordomsfull også. Omtrent det samme som BLM demonstrerer mot.
Bare mot koe vil jeg tro? Han har holdt på slik en stund.
Jeg har også kritisert Jadde, men ikke på en slik måte.
Jeg mener at man må stå opp mot folk som sprer propaganda. Mener du at jeg går for langt, godtar jeg det. Det er ikke en lett sak, det der. Men jeg reagerer nok sterkt på bevisste forsøk på å gi minoriter skylden for det ene og det andre og sile informasjon for å kunne henge dem ut.
Se videoen. Under videoen finner du en link til boka som det refereres til. Ut fra det som står der vil vi få en ny bølge til vinteren. Sverige har nå noe immunitet i befolkningen. Sollyset om sommeren hjelper til å slå ned viruset ved å ta livet av virus på overflater og i lufta. Når de får en ny bølge til vinteren vil denne være moderat siden de har noe immunitet. Her i landet derimot vil bølgen til vinteren bli megastor siden vi ikke har noen immunitet å snakke om. Er også lenge til man får hjelp av sollyset når sommeren er over.
Takk, Jadda!
Tror de fleste forstår at man ikke kan stenge ned samfunnet flere måneder 2 ganger per år, men Sveriges strategi er veldig provoserende fordi det kan virke som den innsatsen mange land gjorde ved å stenge seg inne og stenge ned hele landet var fånyttes. Derfor er det viktig å få Sveriges resultat til å fremstå mest mulig mislykket.
Antyder ikke studien at immuniteten kan forsvinne i løpet av noen få månder?
Sveriges strategi har vært særdeles vellykket. Siden korona smitten kom sent i forrige influensasesong ble bølgen før sommeren håndterbar. Neste bølge til vinteren vil også bli håndterbar siden det nå er noe immunitet i befolkningen. Ergo kan man si at Sverige har lyktes veldig godt med å flate ut kurven.
Du må nå gjerne bare holde på, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg vet selv hvor jeg står, og det er nok veldig langt unna hva du måtte tro.
Som en som vokste opp med et fritt internett, (eller gode gamle BBS’er før den tid), grøsser jeg over utviklingen som skjer med eksempelsvis Google, Youtube og Twitter. Skal man stoppe “feil meninger” ved kneble dem og stenge dem ute? Slike ekkokammer ødelegger hele det frie nettet.
Og det er nettopp sånne som deg som går i bresjen for dette.
Les deg opp på BLM. Startet opp av to marxistkvinner som hater hvite. Har vært direkte og indirekte årsak til flere titalls politidrap siden de ble stiftet. Bygget på hat. Jeg må jo si jeg lurer på hva som er galt med verden når til og med sporten begynner med sin støtte til denne typen organisasjoner.
Mener du forresten at man kan åpne opp for alle arrangementer utendørs?