Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Men det betyr ikke nødvendigvis at de tror veksten videre er tjent med at coronatiltak holdes ved like.
Jeg tror de fleste håper på normalisering slik at det blir litt mer substans i verdiøkningen.

– Koronatiltakene er forbrytelser mot menneskeheten

“It’s easier to fool people than to convince them that they have been fooled.”

• Mark Twain
1 Like

Man skulle kanskje tro det ja, men det kan se ut til det er en gruppe som har en agenda her, og ikke er den skjult heller. Den ligger offentlig tilgjengelig:

Vi har mange corona-virus som spres fritt. Det gir oss ordinær forkjølelse.

Covid-19 later til å bli stadig svakere. Er vi i ferd med å se en livsfarlig sykdom mutere sin vei mot en forkjølelse på litt sikt?

Edit: dette er mer enn spekulativt, på grensen til ønsketenkning.

Det er meningsløst å bare se på dødelighet per kasus, smittsomheten må også tas med i betraktningen. Så langt tyder alt på at covid er mye mer smittsomt enn influensa. Ett anslag konkluderer med 0.9-2.1 for influensa, mens covid ligger på 3.9 — med andre ord minst dobbelt så smittsomt.

Og jeg må si jeg er overraska over alt hysteriet over tiltakene, påstander som at det er forbrytelser mot menneskeheten osv. Er folk virkelig så sarte og lite tilpasningsdyktige at de de kommer i psykisk ubalanse av å måtte sitte en meter unna hverandre, reise mindre osv. for en periode når verden står ovenfor den verste pandemien sida 1918? Jeg tror du er nødt til å ha på deg snowflake-brillene for å se verden på den måten.

[1] https://www.minnpost.com/health/2020/05/no-covid-19-is-not-the-flu/

2 Likes

Du er sjokkert over at mennesker ikke ønsker å bli tvunget til å holde seg inne på ubestemt tid?

Hadde du hatt like mye sympati med andre type dødsfall vi godtar daglig, som også kan elimineres med tvang, hadde jeg kanskje forstått det.

Hva om det neste blir å nekte deg ferie i klimakampens navn? Staten tar bilen din pga utslipp og trafikkdødsfall? Alkohol har historisk stått for mellom 5-10% av alle dødsfall. Du støtter vel et forbud?

Syntes det er sykt når folk godtar tyranni, så lenge de er enige i begrunnelsen. Hva med neste sak, som du ikke er enig i? Hva da?

6 Likes

Så du mener The Great Reset går ut på å holde situasjonen ved status quo?

Tiltakene har enorme konsekvenser, endel av de ufattelig tragiske.

3 Likes

…Ergo så har presidenten alldrig vært smittet!

Altså, det blir ikke noe Great Reset hvis alt går tilbake til normalen. De er avengige av å holde frykten oppe i befolkningen lenger, helst trengs det et skikkelig økonomisk krasj i tillegg - så vil folk være enda mer villig til å ta i mot denne Great Reset.

Det er jo ikke noe hokus pokus i grunn. Skap et problem, kom med løsningen

Dette skriver @bulldog

Er dette svaret du gir Bulldog? @Kaisovski

Det var jo bare deler av svaret. En ting er hvordan disse tiltakene påvirker meg og deg. Det som er viktig å se er hvordan det påvirker samfunnet som helhet. Da er det verdt å merke seg at

• 500 millioner mennesker mister jobbene sine
  • 150 millioner flere barn lever i ekstra fattigdom
  • Ulikheten øker - dollarmilliardærene blir rikere

Er slike konsekvenser virkelig verdt det for noe som er ca. dobbelt så dødelig som vanlig influensa? Vi har tidl. hatt tilnærmet like dødelige influensaer i tidligere sesonger uten disse inngripende tiltakene.

I tillegg er det jo flere konsekvenser av tiltakene slik som:

• Ensomhet, angst og depresjon
  • Aksellerasjon av det kontantløse samfunnet
  • Svekking av demokratiske prinsipper (herunder retten til å samles i grupper)
  • Svekking av ytringsfrihet (en ganske omfattende kampanje ute i verden nå med sletting av youtube-kontoer osv - under påskudd av “hatspråk” - mens det i mange tilfeller egentlig er bare selvstendig tenkning)

Det er vel ganske utvilsomt at disse tiltakene ikke står i proporsjon til faren, for min del må man ha snowflake-briller for å ikke se det.

3 Likes

Nei, det er jo den svenske strategien du beskriver der?

https://www.armstrongeconomics.com/world-news/corruption/covid-v-flu-very-dangerous-people/

“What is becoming increasingly clear is that those in strategic power countries have been bribed to impose lockdowns etc, and other countries have followed their lead assuming they are correct.”

https://off-guardian.org/2020/10/06/another-10-experts-questioning-the-coronavirus-panic/

1 Like

Det som er hysterisk eller tragisk er at mange fortsatt tror at dette er en pandemi. På tide å få av skylappene og lese noe annet enn overskrifter.

«Truth is like poetry.
And most people fucking hate poetry» :wink:

1 Like
2 Likes

Del gjerne kildene som har gjort at du nå er opplyst og har forstått at covid ikke er en pandemi. Bonuspoeng hvis det har noe som helst vitenskapelig belegg.

2 Likes

Se videoen som @anon39067724 delte med Dr. Reiner Fuellmich som du kommenterte overskrifta på. Der har du mye mer enn du trenger.

1 Like