Forstyrrende å lese sånne konspirasjonsteorier her inne.
Men samtidig fascinerende å se at selv folk som fornekter vitenskap har pengene sine på børsen.
Det som er problemet, er at folk legger merkelappen “konspirasjon” på ting som er litt utenfor boksen, og vipps - så er tankerekken stoppet.
Det er ingen konspirasjon at folk utnytter kriser til å tjene penger…
Bruk hodet.
Det slike grafer kanskje er den viktigste indikatoren på er det reelle smittenivået over tid. Gir nok et bedre bilde på det enn påviste tilfeller. Blir spennende å se om dødsfallene øker fremover i Boston.
Rart, men jeg ble faktisk ikke overrasket over å få konstatert hvilken type menneske du er…
Er det noe som ikke utnyttes til å tjene penger?
Alt utnyttes slik jeg ser det til det. Så det er en veldig dårlig indikator på om noe er reelt eller ikke.
Dette understreker tydeligvis ditt behov for tenke kategorisk og derfor låst
Vi stirrer økte klimaskatter som kanaliseres rett til subsidiering av privat næringsliv i trynet. EU gnir seg i hendene over å stadig komme på nye klimaavgifter til å finansiere litt av hvert… Det snakkes om å innskrenke mobiliteten vår.
Og allikevel fnyser og avfeies Allright som konspiratør!
Dette er observerbare hendelser som skjer i sanntid. Friheten minskes, tvangen økes, og skattene skal opp, opp, opp.
Til stående applaus. Om det er riktig, vet jeg ikke. Men jeg er stor fan av personlig ansvar og frihet.
Nettopp, grunnen til at kriser er ekstra gunstig er at da er det enklere å legitimere en prosess som i vanlige tider ikke ville gått
(F.eks de massive subsidiene på fornybar energi som i realiteten er flytting av penger fra staten/befolkningen til private aktører, gjerne utenlandske. Det samme gjelder corona som i praksis er nedstigning av små familiebedrifter og markedsstyrkelse for gigaselskapene. Igjen flytting av verdier til de rikeste, og en legitimering av det)
Derfor er verdens elite glad i kriser. For de tjener på det. Det er jo ingen konspirasjon…
Og alt dette skjer allerede forøvrig *10 under corona.
Hvis noen ikke har lagt merke til det😅
Vi godtar det for covid, vil vi godta det for å bekjempe klimaendringer?
Er det tilfeldig at de som bagatelliserer Covid-19 er ofte de samme som fornekter klimaendringene som menneskeskapt, som ikke vil ta vaksiner, som tror USA selv sprengte tvillingtårnene, som ikke tror at menneskene var på månen og som selvsagt stemmer Trump om de får anledning??
Kanskje ikke direkte men indirekte 
Det er den dummeste påstanden jeg har hørt på lenge, og som igjen understreker din manglende evne til å ikke tenke kategorisk.
At man påpeker at kriser er lønnsomme for noen, og at disse noen derfor har egeninteresse av kriser har ingen sammenheng med at man generelt tror på alle slags konspirasjonsteorier.
Fordi man ikke aksepterer alt man blir fortalt i MSM betyr ikke at man tror på alt annet. Hvor har du det i fra?
Bruk hodet
I ditt hodet er verden tydeligvis veldig enkel:
Enten tror du på alt du får servert av miljøet du lever i, eller så er man konspirasjonsteoretiker.
Verden er ikke slik.
Det er ikke enten eller. Det er nyanser.
På kort sikt. På litt lengre sikt er jeg redd klimatiltak er det første som blir redusert i de kommende års magre statsbudsjetter - særlig i land uten oljefond.
Ikke nødvendigvis, dårlige økonomiske tider fører til lavere forbruk, som er en fordel for klima og miljø.
I tillegg så er reisevirksomhet allerede på et minimum, for egen del har jeg sluppet 6-8 mer eller mindre unødvendige jobbreiser…
Nå er det krise dere

Å la unge friske som ønsker å leve livene sine gjøre det er nok det beste for samfunnet i et bredere perspektiv.
Nå må du bestemme deg…
Ellers tror jeg nok at et langt liv har lært meg ganske grundig hva jeg skal tro på og hva jeg ikke skal tro på. Noen kaller det for livserfaring.
Viruset viser på ny sin stygge side:
Er ikke krise men er jo det man ønsker å unngå også. Synes du det ville vært bedre å vente til man hadde en krise med å gjøre noen tiltak?
Utviklingen i innleggelser begynner faktisk å ha en litt urovekkende utvikling selv om den fortsatt er på et ganske moderat nivå.
Bestemme meg om hva? Et langt liv kan gi nyttig erfaring, men hvis du tenker likt hele veien blir den ikke tatt i bruk
Tiltak som skjermer høyrisiko grupper bør man ha hele tiden, så kan de unge som ønsker å leve livene sine få gjøre det, mens de bygger opp immunitet som i det lange løpet beskytter de som nå retter pekefingeren mot de unge og “uansvarlige”.
Dette er noe vi kommer til å få leve med lenge og den beste måten å håndtere det på er å tenke langsiktig, og da sier det seg selv at nedstengning ikke er rasjonelt.