Dere vil bli husket
Hva er det du mener egentlig?
Jeg mener vi skal åpne opp helt, og slutte med dette tullet.
Til dere som mener at man var mer forsiktig og flink til å holde avstand i sommer - hvorfor bruker da VG bilder fra sommeren når de skal vise hvor mye folk som er ute på byen?
Dette er en naturlig konsekvens av årstidene, ikke av folks handlemønster.
Hva mener du vil skje hvis man gjør det da?
Tror du helsevesenet vil takle trykket eller er ikke det så farlig?
Ja, jeg tror helsevesenet vil takle det. Det er heller ikke så farlig. Selvfølgelig skal de svake skjermes best mulig, og ansamlinger på flere tusen er ikke nødvendig. Ellers leve helt vanlig.
Alt det vi ser er ikke en konspirasjon. Det dør få, de som dør har underliggende sykdom, de er eldre. Få blir veldig syke, og veldig få får langvarige skader av corona. Tiltakene som blir innført hjelper ikke mot at smitten sprer seg, bare en fullstending lockdown eller ekstrem propaganda som gjør at folk holder seg inne vil. Konspirasjoner får vi daglig av media, politikere osv.
Det er 88 innlagte per i dag… Hvor mange kan helsevesenet klare?
Positive tester gir jo ingen indikasjon på hvor mange som er eller kommer til å bli syke.
For meg virker det som at det er viktigere å spre frykt om hva som i verste fall kan skje, enn å møte realiteten og gjøre det beste vi kan ut av det.
Nå har helsevesenet hatt er halvt år å forberede seg til denne bølgen.
Man skulle jo tro at feltsykehus sto klare, og kapasitet var økt kraftig?
Men hva er realiteten? Stiller vi like dårlig som i mars?
Åpenbart. Det er lettere nå enn for 9 måneder å se at dette er et ledd i undertrykkelse og tro på autoriteter. Vi nærmer oss nå 1/3 av normale influensa dødsfall. Likevel er det full fart på hysterikarusellen.
Man kan lyge for folk en gang. Kanskje 2. Etter dette er det samme skipsbrudd på dette som klimahysteri, onde Kina og andre politikerskapte, medieformidlede skrønehistoriet.
There was an alarming 20% rise in babies being killed or harmed during the first lockdown, Ofsted’s chief inspector Amanda Spielman has revealed.
Sixty four babies were deliberately harmed in England - eight of whom died. Some 40% of the 300 incidents reported involved infants, up a fifth on 2019.
Ms Spielman believes a “toxic mix” of isolation, poverty and mental illness caused the March to October spike.
Health staff and social workers were hampered by Covid restrictions.
And many regular visits could not take place, while others were carried out remotely, using the telephone or video links.
Det er jo en grunn til at vi kun er på 1/3 av influensadødsfall (har ikke sjekket din kilde), og det er lock down i mars og tiltak siden det. Dessverre har folk i Oslo brydd seg alt for lite og resten av landet blitt lei så nå må regjeringen eskalere igjen.
Det er vel hellere kaldere vær som ligger bak den siste tidens økning og at folk bor tettere (færre kvadratmeter per person) i Oslo enn andre steder.
Ja,det sier jeg ikke mye på. Men jeg hørte på radioen at bpde kortdata og telesignaler har vist at oslofolk ikke har endret rutiner i takt med regionale og landsdekkende formaninger. Dette i takt med kaldere vær og at normal ferdsel blir tettere på bidrar kun negativt.