Jepp, man trenger frisk luft rundt hodet i disse dager.
Wilson says there is evidence that pneumonia caused by Covid-19 may be particularly severe. Wilson says cases of coronavirus pneumonia tend to affect all of the lungs, instead of just small parts.
Sponheim ønsker å lempe på tiltakene:
11:42Martha Holmes
514 CORONA-DØDSFALL PÅ ET DØGN I SPANIA
Det har blitt registrert 514 nye corona-dødsfall det siste døgnet i Spania. melder El Pais. Det er kun Italia som har hatt høyere dødstall enn dette i løpet av et døgn.
Nå har 2696 mennesker dødd av corona-viruset i Såamoa, ifølge Reuters. 39.673 personer er smittet av coronaviruset i Spania.
En mnd ? Gikk du i hi over 2 uker før Norge stengte ?
Forhåpentligvis vil forskningen og massetestingen på Island være en del av løsningen på hvordan Covid-19 kan knekkes.
Men det bekymrer meg at det er så mange mutasjoner. 40 allerede.
Denne “modellen” er basert på formen (ikke høyden) på kurven i Hubei etter første dag med lockdown (og der var den total fra første stund), og at aktive caser når en topp også andre steder etter 30 dager, for så å synke. Det tror jeg er håpefullt.
Det er en løsning for de første 2 ukene. Nå må varige og gode løsninger på plass. For dette, alt det andre jeg sa. Og 1000 andre ting. Hvem jobber med det?
bra side, takk
Er på 3dje uka nå
Jeg er helt enig i at myndighetene har feilet. Men folk må faen meg skjerpe seg. Det virker jo som at brorparten av befolkningen er åndssvake idioter. Jeg er helt enig i total lockdown. Men det burde strengt tatt vært unødvendig dersom folk hadde klart å tenke bittelitt utenfor sin egen boble
Jeg synes fakta viser at Norge faktisk har klart å sakte ned spredningen i tide. 11 døde per idag var langt fra hva jeg så for meg for en uke siden
Uff, det ser bratt ut for NY.
Synes det også er interessant å følge med på de alvorlige tilfellene på worldmeters oversikt over de forskjellige landene. Forskjellen mellom Frankrike og Tyskland.
Blir helt matt av å tenke på Madrid. Nå skal jo myndighetene etterforske det som har skjedd på sykehjemmene der folk ble overlatt til seg selv.
Men USA klatrer på listen, er jo bare i begynnelsen av bølgen der.
Hvorfor mener du myndighetene har feilet? Så langt ser det jo ut til at man greier å kappe toppen av epidemien i Norge på et nivå som helsevesenet skal kunne takle.
Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder testing i forhold til antall innbyggere. Det er bra og veldig viktig. Forhåpentligvis fortsetter vi å hevde oss der.
Essensen fra dagens rapport:
Selve rapporten: https://www.fhi.no/contentassets/ca5914bd0aa14e15a17f8a7d48fa306a/vedlegg/dagsrapporter/2020.03.24---dagsrapport-covid-19.pdf
Døgnraten på testingen rapportert er på 8317. (9357 siste 27 timer)
Har også holdt på en stund. Har laget en egen såpeblanding for bruk i bilen de gangene jeg må på butikken. Vasker ratt, lysbryter, girspak, blinker’n og dørhåndtak før jeg forlater den. Antibac på hender og nøkkel.
Er ikke i høyrisikosonen selv, men folk jeg er glad i er det.
Dødsfall nummer 12.
13:07Martha Holmes
FØRSTE DØDSFALL I TROMSØ
Det bekrefter Ordfører Gunnar Wilhelmsen (Ap) i Tromsø på en pressekonferanse.
– Vi har i natt fått bekreftet det første dødsfallet knyttet til corona i Tromsø. Det er snakk om en 72 år gammel mann. Han ble bekreftet coronasyk for få dager siden, og hadde en underliggende sykdom. Han døde i sitt hjem med akuttpersonell fra UNN til stede, sier ordføreren i Tromsø, ifølge iTromsø.
Hemmelighold på smittevernutstyr i Norge. …
Klarere indikasjon på at det står dårlig til, får vi neppe.