Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Jepp, man trenger frisk luft rundt hodet i disse dager.

2 Likes

Wilson says there is evidence that pneumonia caused by Covid-19 may be particularly severe. Wilson says cases of coronavirus pneumonia tend to affect all of the lungs, instead of just small parts.

1 Like

Sponheim ønsker å lempe på tiltakene:

11:42Martha Holmes

514 CORONA-DØDSFALL PÅ ET DØGN I SPANIA

Det har blitt registrert 514 nye corona-dødsfall det siste døgnet i Spania. melder El Pais. Det er kun Italia som har hatt høyere dødstall enn dette i løpet av et døgn.

Nå har 2696 mennesker dødd av corona-viruset i Såamoa, ifølge Reuters. 39.673 personer er smittet av coronaviruset i Spania.

1 Like
2 Likes

En mnd ? Gikk du i hi over 2 uker før Norge stengte ?

3 Likes

2 Likes

Forhåpentligvis vil forskningen og massetestingen på Island være en del av løsningen på hvordan Covid-19 kan knekkes.
Men det bekymrer meg at det er så mange mutasjoner. 40 allerede.

1 Like

Denne “modellen” er basert på formen (ikke høyden) på kurven i Hubei etter første dag med lockdown (og der var den total fra første stund), og at aktive caser når en topp også andre steder etter 30 dager, for så å synke. Det tror jeg er håpefullt.

1 Like

Sjekk New York:

Fra https://www.ft.com/coronavirus-latest

7 Likes

Det er en løsning for de første 2 ukene. Nå må varige og gode løsninger på plass. For dette, alt det andre jeg sa. Og 1000 andre ting. Hvem jobber med det?

1 Like

bra side, takk :wink:

1 Like

Er på 3dje uka nå :slight_smile:

Jeg er helt enig i at myndighetene har feilet. Men folk må faen meg skjerpe seg. Det virker jo som at brorparten av befolkningen er åndssvake idioter. Jeg er helt enig i total lockdown. Men det burde strengt tatt vært unødvendig dersom folk hadde klart å tenke bittelitt utenfor sin egen boble

10 Likes

Jeg synes fakta viser at Norge faktisk har klart å sakte ned spredningen i tide. 11 døde per idag var langt fra hva jeg så for meg for en uke siden

1 Like

Uff, det ser bratt ut for NY.
Synes det også er interessant å følge med på de alvorlige tilfellene på worldmeters oversikt over de forskjellige landene. Forskjellen mellom Frankrike og Tyskland.

Blir helt matt av å tenke på Madrid. Nå skal jo myndighetene etterforske det som har skjedd på sykehjemmene der folk ble overlatt til seg selv.

Men USA klatrer på listen, er jo bare i begynnelsen av bølgen der.

1 Like

Hvorfor mener du myndighetene har feilet? Så langt ser det jo ut til at man greier å kappe toppen av epidemien i Norge på et nivå som helsevesenet skal kunne takle.
Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder testing i forhold til antall innbyggere. Det er bra og veldig viktig. Forhåpentligvis fortsetter vi å hevde oss der.

8 Likes

Essensen fra dagens rapport:
image

Selve rapporten: https://www.fhi.no/contentassets/ca5914bd0aa14e15a17f8a7d48fa306a/vedlegg/dagsrapporter/2020.03.24---dagsrapport-covid-19.pdf

Døgnraten på testingen rapportert er på 8317. (9357 siste 27 timer)

3 Likes

Har også holdt på en stund. Har laget en egen såpeblanding for bruk i bilen de gangene jeg må på butikken. Vasker ratt, lysbryter, girspak, blinker’n og dørhåndtak før jeg forlater den. Antibac på hender og nøkkel.
Er ikke i høyrisikosonen selv, men folk jeg er glad i er det.

3 Likes

Dødsfall nummer 12.

13:07Martha Holmes

FØRSTE DØDSFALL I TROMSØ

Det bekrefter Ordfører Gunnar Wilhelmsen (Ap) i Tromsø på en pressekonferanse.

– Vi har i natt fått bekreftet det første dødsfallet knyttet til corona i Tromsø. Det er snakk om en 72 år gammel mann. Han ble bekreftet coronasyk for få dager siden, og hadde en underliggende sykdom. Han døde i sitt hjem med akuttpersonell fra UNN til stede, sier ordføreren i Tromsø, ifølge iTromsø.

1 Like

Hemmelighold på smittevernutstyr i Norge. …
Klarere indikasjon på at det står dårlig til, får vi neppe.

1 Like