Yeadon er også ute her og advarer mot vaksinen:
Så unge kvinner, som har større sjanse for å dø i en flyulykke enn av korona, kan bli sterile av vaksinen…
Ser dere er i storform nå. Først bagatelliserer dere den største helsekrise i moderne tid og forsøker i beste Trump fake news ånd å få flest mulig til å drite i smittevern. Så forsøker dere jammen å skremme folk fra å vaksinere seg også!
Denne tråden burde blitt stengt for lenge siden!!
@rockpus Hvorfor er jeg ikke overasket over at du er en tilhenger av sensur med din DDR-mentalitet…
Du skulle bare visst hvor godt din ensidige propaganda hadde passet i DDR…
Hvor er det blitt gjort?
Er det å vise til en artikkel om en anerkjent fagperson som advarer mot vaksinen det samme som å skremme folk fra å ta den? Mener du at man ikke skal la kritiske røster få komme til ordet?
Det virker som du blander sammen det å stille kritiske spørsmål til ting, eller å vise andre perspektiver, med å “skremme folk” eller å få folk til “å drite i”. Er verden virkelig så svart-hvitt for deg?
Når det gjelder påstanden om at det kan føre til sterilitet hos damer så er det en vurdering av det her:
Vet ikke noe om denne Edward Nirenberg så kan ikke gå god for det som står der.
Men min tanke er at om “antibodies against spike proteins of SARS-CoV-2” er et problem for fertiliteten hos damer burde vel dette være et stort problem for smittede damer også. Eller?
Heldigvis virker det som sannsynligheten for at dette er et reelt problem er veldig liten. Men selvsagt bare en fordel at de vurderer det (vil tro det er gjort også).
Ellers er det jo verdt å bite seg merke i dette, en ren faktaopplysning som for mange trolig har druknet i alle krisenyhetene vi hører.
“All of this points to no evidence that COVID-19 created any excess deaths. Total death numbers are not above normal death numbers. We found no evidence to the contrary”
Kapasiteten har kanskje fått seg en større utfordring enn normalt - men det har altså ikke vært en overdødelighet i USA - dette iflg. John Hopkins-universitetet. Det vil si, det har ikke dødd flere mennesker i USA i år enn det normalt gjør, heller ikke blant eldre.
Joda, det har i varierende grad vært tiltak i USA som kan ha redusert antall dødsfall - men dog er dette en nyttig faktaopplysning å ha i mente.
Tatt i betraktning dette, er det ikke litt rart at vi stadig vekk får høre om at det er fullstendig krise i USA, fordi det angivelig dør så mange? Eller er det slik at det ikke er krise, men at det derimot hevdes at USA står på randen av en krise, dvs det er like før coronadødsfallene blåser til himmels?
Og de lerde strides om dette også.
"Overall, an estimated 299,028 excess deaths occurred from late January through October 3, 2020, with 198,081 (66%) excess deaths attributed to COVID-19. "
Annen kilder angående excess death også:
Hentet fra:
Så hva er egentlig fakta i dette tilfellet?
Ser han beskriver seg selv som “aspiring physician”.
Jeg regner også med at sannsynligheten for at vaksinen har alvorlige bivirkninger er liten. Spørsmålet er hvorfor en ung kvinne skal ta denne risikoen når risikoen for å dø av korona er tilnærmet null. Selskapene som produserer vaksinene har ikke tenkt å ta denne risikoen. De sikrer seg juridisk:
Jeg tror nok vi kan stole på tallene fra John Hopkins-universitetet. Jeg fant i hvert fall ingen feil i den rapporten.
Problemet er jo at om tilstrekkelig mange unge tenker slik, vil denne pandemien trekke ut i tid. Skal pandemien stanses slik at vi får tilbake det normale livet, så må et klart flertall av befolkningen vaksineres.
Det holder at de i faresonen vaksinerer seg. De unge og friske kan bygge immunitet på naturlig vis.
Foreslått lesing:
For one, calling it a “Johns Hopkins study” is inaccurate. The now-broken URL didn’t point to a study at all, but an article that appeared in the Johns Hopkins News-Letter, a student-run publication, on Nov. 22.
“All of this points to no evidence that COVID-19 created any excess deaths,” Briand told the News-Letter. “Total death numbers are not above normal death numbers.”
This is not accurate. This data point didn’t use raw case numbers. Instead, Briand used proportional comparisons to make her determination. Per the article, “Briand compiled a graph representing percentages of total deaths per age category … The percentages of deaths among all age groups remain relatively the same.”
A quick search of the CDC shows there are more total deaths in 2020 than in 2019; the agency even tracks those numbers in a dashboard here. An October report from the CDC estimates the U.S. has experienced approximately 299,028 excess deaths from late January through October 3, 2020. Nearly 200,000 of those excess deaths can be attributed to the coronavirus. Two recent reports in the Journal of the American Medical Association support these findings.
Dette har jeg ikke sett noen andre steder, har du noen referanse til det? Høres veldig rart ut ja. (Jeg har ikke fulgt temaet så veldig nøye, da jeg ikke er spesielt i tvil om at C19 både finnes og er alvorlig)
Denne tråden har blitt arena for mange alternative faktaopplysninger. Fint noen har ork til å etterprøve innleggene.
Og hvor lang tid tror du det vil ta dersom de unge skal bygge immunitet på naturlig vis? Hvor mange år skal vi måtte ha det slik som nå?
En annen sak er at dersom man er redd for bivirkninger av vaksine, så kan det være greit å minne om at faren for bivirkninger av å gjennomgå selve smitten på ingen måte er mindre enn mulige bivirkninger av vaksine. Heller tvert i mot.
Interessant. Har ikke sett den før.
Merkelig at de kan komme til så forskjellige konklusjoner. I den du viser til står det bl.a. at de ikke har tatt hensyn til “raw numbers”, men i stedet prosenter.
Hvis vi ser på John Hopkins-artikkelen, så tar jo de hensyn til absolutte tall:
“Det lilla innrammingen er fra 2018 hvor man ser sesongtoppen av alle dødsårsaker og de enkelte dødsårsakene som også har sine små topper. Til høyre er 2020 hvor man for det første ser at covid har oversteget hjertesykdom, og at hjertesykdom har en nedgang, og det samme har alle de andre spesifikke sykdommer.”
Og i konklusjonen til John Hopkins-artikkelen står det jo følgende:
“All of this points to no evidence that COVID-19 created any excess deaths. Total death numbers are not above normal death numbers. We found no evidence to the contrary”
Takker!
Jeg lette litt på andre sider enn denne bloggen, for eks https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/04/24/fact-check-medicare-hospitals-paid-more-covid-19-patients-coronavirus/3000638001/
Det stemmer jo at sykehusene får høyere utbetalinger for C19 pasienter. (Sikkert for å dekke ekstra kost mtp smittevern etc).
Men det som er spørsmålet er jo om noen har diagnostisert pasienter med C19 som ikke har det for å få ekstra penger. Det ser det ikke ut til at det er noen bevis på.
Det viser jo også hvor merkverdig helsesystemet i USA er, men det er en annen diskusjon.