Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Se der ja. Tok bare en dag før de første bivirkningene dukket opp…

1 Like

Dette er jo egentlig bare en selvfølgelighet. Allergikere reagerer jo ofte på både visse medisiner, matvarer og omgivelser.
Er selv en person som må avstå fra visse stoffer.
Dette er dermed ikke noe grunnlag til å skremme folk fra vaksinen. Jeg gleder meg til flest mulig har fått vaksinert seg og vi kan få tilbake et mer normalt liv og samfunn!

Bivirkninger av å gjennomgå selve smitten er med stor sannsynlighet langt mer alvorlige og sannsynlige enn de man eventuelt får av vaksinen. Dette er et faktum som er underkommunisert i forbindelse med de fleste vaksiner.

Jeg er enig i dette når det gjelder eldre og syke. Er ikke enig når det gjelder unge og friske.

1 Like

Det var en lege som en gang fortalte meg at dersom de hadde ført statistikk over bivirkninger av å gjennomgå f.eks. influensa, så hadde vi kunnet sett at disse normalt er langt vanligere og ofte langt mer alvorlige enn det som registreres fra vaksiner. Til og med ved svineinfluensa skal det ha vært tilfelle.
Det virker jo også relativt logisk, da en vaksine normalt er en så pass liten del av smitten at kroppen vinner kampen. Eller at kroppen blir tilført et stoff som lurer kroppen til å tro at den er smittet for så å engasjere immunforsvaret.

Glad for at jeg ikke sto i kø for å ta vaksinen mot svineinfluensa. Noen av de som gjorde det fikk narkolepsi.

1 Like
1 Like

Jeg fornekter det ikke, jeg stilte deg et spørsmål og deretter refererte jeg til en artikkel som tar opp dette med fyllingsgrad på intensivavdelinger i ulike stater i USA. Her også skaper media et bilde av at det er fulle sykehus og det er full krise, men det viser seg jo at det ikke er tilfelle.

Her er kilden til den artikkelen: https://protect-public.hhs.gov/pages/hospital-capacity

For det første så svarer du ikke på spørsmålet og går i forsvarsposisjon.
For det andre så er det helt normalt med fulle intensivavdelinger på denne tiden av året.

Jeg er helt sikker på artikkelen du delte baserer seg på enkelte fakta, men spørsmålene mine er da. Hvilket bilde forsøker de å skape her? Hva er målet med denne artikkelen?

Forsøker de å skape debatt?
Ønsker de å formilde fakta eller synspunkter som de mener det er fornuftig at folk vet eller tenker over?

2 Likes

Skulle tro Sverige var verst i verden, men faktum er at de faller stadig nedover på listen og har halvparten så mange døde som de som topper listen. Nå på 25. plass så 24 andre land over på tross av både bøter, lockdown, munnbindpåbud, stengte grenser og diverse integritetsoverskridende overvåkningsapper mm.

2 Likes

paradoksalt nok var en “bivirkning” av selve svineinfluensa-sykdommen også narkolepsi

1 Like

Har du noe dokumentasjon på det?

During 2009-2010 they found that the risk of narcolepsy among people aged 4-19 years old who had received pandemic influenza vaccine was nine times higher than that among those who had not been vaccinated.

1 Like

Jeg har også hørt det flere ganger. Senest på en av de siste “Dialogisk”-episodene, hvor Gunnar Tjomlid snakker om det.

Et godt eksempel på at man ikke skal tro på alt man hører.

hva mener du?

Jeg mener at det er mye størrre sjanse for å få narkolepsi av Pandemix enn av svineinfluensa, slik man kan se ut fra linken til Holmes.

Hvor langt nede på den listen ligger de andre nordiske landene da, som det jo er mest naturlig for Sverige å sammenligne seg med…?

Jeg kan ikke se at det spørsmålet blir belyst i den linken?

Det viser dog at det var personer med et bestemt gen som var utsatt, men at man ikke finner det mønsteret utenfor Norden.

Da får du lete bedre. Holmes postet til og med sitatet over linken.

I Norden så er det bare svenskene som sluttet med BCG-vaksine så tidlig som 1975. Så gir mer mening å sammenligne Sverige med Belgia i så måte.

Edit: Norge kan sammenlignes med Japan.

1 Like
1 Like