Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Jeg har nettopp blitt ferdig med influensaen, den var ubehagelig, men jeg kom greit i gjennom.

Snakker om skivebom. Fatter ikke det er mulig. Ta fram denne artikkelen på denne tiden neste år, så har vi fasit.

4 Likes

Du mener under 100smittede i et land er døden for landet?

Hvordan i all verden ble hun sjef for noe som helst?

Du troller meg. Akkurat som med prosentregningen på Iran.

God kveld.

100 smittede høres kanskje lite ut. Men hva om vi plutselig får 50 stk i Oslo? Vi snakker om butikkdød NÅ. Hva da med 50 Corona. Det blir massivt.

1 Like

Kanskje sundt for økonomien

Klarer liksom ikke ta en Moderator som skriver ‘sundt’ og ikke ‘sunt’ seriøst​:man_facepalming::joy:

På sikt betyr dette neppe mye for økonomien, og kanskje er det positivt.
Men de nærmeste månedene vil det innføres smittebegrensende tiltak verden rundt for å bremse epidemien.
Slike tiltak, slik som avlysning av OL, betydelig begrensning av flyreiser., stengning av skoler og avlysning av symposier, sogar forbud mot tilskuere på idrettsarrangementer og stengning av kinoer, teatre og restauranter, vil legge en demper på økonomien i denne perioden og kan godt utløse en sterk korreksjon, eller et krakk, , .

1 Like

Under 400 nye i Kina er veldig bra, det som er mest spennende nå er først og fremst hvordan det går i nabolandene. Virker som Kina nå er over det verste.

Screenshot 2020-02-22 19.49.56

CLOSED CASES

23,680

Cases which had an outcome:

21,318 ( 90 %)

Recovered / Discharged

2,362 ( 10 %)

Høy dødsrate da, om du stoler på tallene fra Kina.

Viss folk såg 10, 30, 60, 150 nye smitta i Oslo kvar dag, så hadde her nok blitt litt anna tone. Men det er lett å bagatellisere ting som ikkje skjer rundt oss

5 Likes

Noen som vet hvor mange som er smittet i Nord Korea? Hva sier myndighetene?

0 - 0

2 Likes

Forhåpentligvis fake news:

Pandemien er ett faktum, selv om flere forsoeker og benekte dette. Coronaviruset vil gaa sin seiersgang verden rundt., med alle elendighet det vil medfoere.

2 Likes

Det er ikke sikker,t for folket der har sikkert lite motstandskraft for virus og sykdommer da de er underernærte hele bunten.

1 Like

Hva tenker folk kan være gode investeringer nå framover, dersom covid-19 nå skulle begynne å kneble flere og flere land?

Og likeså, hva vil være dårlige investeringer?
Hvilke aspekter av markedet vil bli hardest rammet og hva er det som ikke vil merke dette noe særlig?

Og hva kan få seg en fin rekyl dersom dette går over mer eller mindre smertefritt?

Hadde vært fint med en liten diskusjon rundt dette aspektet av viruset, framfor å diskutere endeløst fram og tilbake hvorvidt dette faktisk er/blir en krise eller ei når ingen sitter på fasit :slight_smile:

Spørsmålet blir vel hvor kjapt en vaksine blir laget. Såvidt jeg forstår ble det laget en for SARS og de har jobbet med en for koronaviruset en stund nå.

Dårligst blir nok cruise næringen. Kan bare tenke meg ett værre sted å være, og det er et fengsel.

4 Likes