Må si at jeg er rådvill,har kjøpt noe bear og redder meg inn om det blir et stort krakk.Har jo ikke lyst til og selge aksjene man har tro på heller.Man får trøste seg med om går det lut til helvete, trenger man sikkert ikke penger.Har fiske stang og haggl,e så da burde bekymringene være løst.
Bedre i fengsel, mindre folk som reiser langt.
Et fengsel kan utvikle seg til en supercelle veldig lett. Som et cruiseskip i karantene. Om det først blir smittet. Mange ansatte og mye logistikk…
Jeg har rett og slett shortet Indexer ved ETN kjøp da aksjer er priset på ATH. I flere måneder har vi sett kapital flyte ut av equity inn i gull, cybercurrency, ++ uten at det har jekket aksjer nevneverdig ned. Verdens børser står etter min mening forran en betydelig korreksjon nå. Særlig med COVID nedstengninger forestående i mange land.
Når det gjelder hvilke aksjer jeg sitter med nå så er det TECH (hjemmkontor tilpasning), NAVA (medisinsk utstyr). Begge posisjonene er relatert til COVID.
NAVA ja, distribuerer bl.a halsdrops og har sterkest vekst i middel mot fedme. Sikkert en ålreit aksje å eie som en hedge i virusøyemed.
Jeg lo hardt når jeg såg IMF son kommentra. Du vet vi ligger dårlig an når IMF hyper markedet.
På en annen side så ligger jo forholdene snart til rette for å opprette en verdens valuta som er tilgjengelig for alle. Basert på dagens SDR’s fra IMF. Gamle IMF sjefen er jo sjef i ECB så brikkene står snart på rekke
Interessant tanke med Tech og hjemmekontor.
Hørte Netflix ble nevnt på et av Nordnets siste markedspulser. Sikkert på den samme tanken om at flere vil sitte hjemme i karantene, med behov for underholdning.
Men ser ut som denne allerede har gått en del etter at covid-19 ble kjent, og at den nå er oppe å stanger nær et motstandanivå (så vidt jeg har klart å bedømme etter litt mobilsurfing nå på hytta), så er usikker på om jeg skal vente å se an litt om den bryter opp eller ei
Føles som om jeg sitter og ser på “doomsday preppers” på discovery.
At det skal være sunt for økonomien at at eldre dør i denne sammenheng blir for dumt, i 2020 blir det satt inn såpass med ressurser mtp tiltak at det blir for dumt å i det hele tatt nevne det. En dødelighet på 2% i år 2020 er noe helt annet enn for 100+ år siden. Det er jo stikk motsatt, i gamle dager. Ordtaket om død og brød er ikke like gjeldende lenger…
Jeg er glad i film, og denne diskusjonen og situasjonen med Corona viruset minner om en scene med The Joker i The Dark Knight. Usikkerhet, uansett om det ikke er verre enn noe annet, tvert om, gjør at visse folk med trekk som minner om autisme får spader. Grave opp mest mulig for å underbygge påstander og svartmale alt ut av proporsjoner, gjerne poste ett bilde av EN person som har surret seg inn i plastikk, ikke en folkemengde, men EN stakkar for å vise hvor ille det står til. Jeg synes følgende klipp er passende for denne tråden, beklager hvis jeg tråkker noen på tærne, det er meningen:
Vekst i januar er jo aldeles gledens, men eg er like spent på kva han meinar om februar… Og såklart mars/april.
Filmen giver et godt indblik i årsager og faktorer, der forklarer, hvorfor Kina står i endnu en svært udfordrende situation med et omfang, verden først er begyndt af forstå. Jeg skal advare mode stærke scener.
Med tanke på dét jeg selv har set, er jeg ikke overrasket over, at endnu et udbrud oprinder fra Kina. Der er en udpræget mangel på helt basal hygiejne og grundlæggende håndtering af rå fødevarer. Det forlyder at en række byer i Italien nu er i karantæne og jeg ser absolut ingen forklaringer på, at denne virus ikke vil vandre videre op gennem europa og etablere sig - med hjælp fra det milde vintervejr.
Håper han fikk et skjema for utfylling av testamentet sitt før de pakket han inn.
Dukket opp en smittebærer i Irak.
#pandemic
Neste vil bli Syria, så Idlib, så Chios.
Men i Idlib og på Chios vil ingen ta prøver.
Og neste trailer med illegale invandrere til Europa vil ikke bare huse invandrerne men også Covid-19
Så konklusjonen burde bli: Dette kan ikke stoppes, Noen vil dø, men verden går videre.
Men verden er ikke kommet dit ennå
Først skal man førske å stoppe smtten, så vil man forsøke å begrense smitten
. Og i det tidsvinduet kan Chi cashe inn shorten. Mens tusener, og etterhvert millionier dør.
s
3 kamper i Italia Serie A utsettes på grunn av Coronaviruset.
Edit:
Alle kamper utsettes
Det er 70 smittet og 2 døde leste jeg på ABC nyhetene.
Tenker panikken brer seg så snart vi ser utsettelser i EPL.
Utviklingen i Italia ble ikke engang nevnt på dagsrevyen, dagens toppsak gjaldt nemlig norske turister som er ‘sandfaste’ på Granca. Flere enn meg som synes dette er litt merkelig?