Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Ja men det vet vi nada om… Hverken antall smittede eller døde. De som tror på tallene til Kina er meget naive spør du meg. Når man ser hvor fort dette sprer seg så får en bare håpe at mydighetene rundt om tar dette på største alvor, noe Kina har gjort tilsynelatende.

Hvis du viser til mine beregninger så baseres disse på rapporterte tall over sykdomstilfelle der endelig status er gitt. Tallene er beheftet med betydelig usikkerhet… Om man tror på Imperial Colleges sine slutninger om at 50% av de smittede er helt uten symptomer , så burde tallene halveres.
Men fremdeles ligger vi da mellom 2% og 3%. Et meget høyt tall, gitt det store antall smittede.

Jeg koker Chaga og har det i kjøleskapet for da holder det seg. Tar en god slurk hver dag. Blir aldri syk og det er sikkert 30 år siden jeg hadde influensa.

3 Likes

Kina har gjort en veldig god jobb og er en av få land som har nok samfunnskontroll til å håndtere noe som dette, dessverre satte de i gang litt for sent og nå er det for sent å stoppe viruset globalt. Land som Japan har ikke hatt den nødvendige kompetansen på rett sted i et byråkrati preget av hierarki noe som har ført til at viruset sannsynligvis nå sprer seg fritt i Japan. Dette gjelder også andre land så spørsmålet er hvor mye ressurser som skal legges ned i å bremse hvor fort viruset sprer seg. Å holde folk hjemme fra arbeid er ikke bærekraftig hvis viruset ikke kan stoppes. Det kan dog være fordeler med fortsatt smittevern for hvis alt for mange blir syke samtidig går man tom for senger på intensivavdelinger på sykehus og man risikerer at det ikke er kapasitet til å hjelpe de sykeste.

2 Likes

Japan gjorde mye feil angåendet cruiseskipet uten tvil. La oss håpe andre land tar lærdom

Har også vært uttrykt at land vil slite med det samme som Kina angående nok antall test kits

Hvor kjøper du chagaen din? Eller er du selv ute å høster? Chage er ganske OK smak litt som kaffe.

Fant det jeg har nå i Kalix i Nord Sverige, men er snart fri. Bestilte ny ladning for noen dager siden på Finn fra Tennevoll i Nord Norge, men har ikke fått det ennå. Bestilte ferdig pulver.
Immunforsvaret mitt er råsterk og er sikker på at det er pga chaga. Når familien min ligger rett ut med kraftig influensa, så er det kun jeg som er frisk. Blir aldri syk, men så er det kun jeg som drikker chaga.

2 Likes

Glem ikke tran! Vitamin D er viktig for immunforsvaret.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3308600/#!po=0.735294

3 Likes

ser man på linken under og vet at tallene fra s.korea først å fremst dreier seg om en sekt der viruset har fått herje. blir jo det samme som på cruice båten Diamond Prinsess å regne.

Italia tallene har økt i helgen men klarer Kina å isolere/begrense så klarer italia det oxo skulle man tro.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

ifløge bloomberg laget Roche tidlig ett pålitelig diagnose kit for corona viruset og dette er distubuert world wide, ut over dette er det andre vaksine selskaper som jobber med å finne en vaksine så fort som mulig.

Kurvene knekker ned. Antall «recovered» øker. Her er det mye hysteri på gang og media melker selvfølgelig dette så mye som mulig.

3 Likes

Orkesteret spilte på Titanic til den gikk ned.

Risk group Lanard and Sandman say it’s important to point out that, while it looks like Covid-19 will go global, we don’t yet know how severe the disease is.

But, they add, the most “crucial (and overdue) risk communication task for the next few days” is to prepare the public for when the ‘keeping it out’ - containment - approach fails.

In other words, get ready for quarantine lockdowns.

Gamle og syke dør. Yngre friske, not so much.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

2 Likes

Kos deg med grafene fra Kina du…

som nevnt 100 ganger her av flere. Vi har lite kontroll på hvor gode dataene er enda. Dessuten er det først og fremst de økonomiske skadene som folk her er interessert i, men grafen peker vel ned der og

Herregud ass. :joy:

1 Like

samme dommedags spådommer de siste 3 helgene nå… se på tallene i kina se på land som tyskland med 16 tilfeller 14 av disse er nå Total Recovered, samme med frankriket 12 tilfeller 10 Totally recovered. Singapore 89 tilfeller 51 Total recovered. thailand 35 tilfeller 21 Total recovered. + 9 andre land der alle tilfellene har recovered…

2 Likes

Har jeg spådd dommedag ? nei… Hva med italia og sør korea da ? går ikke fort der ? Du/dere tror dette bare blåser over eller ? Helt tydelig at flere burde lese seg litt opp her for å se hele bildet

Jeg tror dette bare blåser over.

Om 3-4 måneder.

8 Likes

La oss håpe det :+1:

WHO med pressekonferanse 12.00