Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Om noen tror at dette er over alt, lættis… mulig børsene får et lite oppsving i dag. Men dette kommet til å bli mye værre før det blir bedre!

1 Like

Lurer på om dette går bedre enn med cruiseskipet…

Det ser ut som man bor rimelig tett-i-tett på dette bildet, også er spørsmålet hvordan man får ut mat til folk. Typisk er vel buffet på så store hotell? Skal de bringe maten til rommene? Er noen av de ansatte syke? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Vil du påstå at dette ikke vil få innvirkning på verdensøkonomien? Vil det slå enkelte selskaper konkurs? Ja så absolutt

1 Like

Når jeg leser hvor aggresive og såra noen blir her så forstår jeg at frykten for å tape penger er større enn mye annet :joy:

Denne lille grønne flekken er dagens optimisme

4 Likes

Man må skille mellom hva slags effekt viruset har helsemessig vs effekten den vil ha på markedet.

Jeg er også kritisk til hvordan økonomien kommer til å se ut fremover grunnet alle tiltakene som iverksettes rundt om i verden.

Jeg tror også at adskillig flere kommer til å bli smittet, men jeg mener at basert på informasjon som er tilgjengelig per d.d så er ikke dødeligheten stor for friske mennesker.

Hvis noen har noen artikler som viser noe annet enn det jeg har funnet, link de gjerne.

7 Likes

så kan jo du forklare denne grafen
25

det som kom frem igår fra WHO teamet som hadde vært i kina nå siden 10.feb er at antall nye cases i kina har gått ned 80% siden forrige uke, erfaringene man har gjort i kina brukes selvfølgelig nå i andre land for å begrense smitten.

Globalt jobber alle mot samme mål og summen av den kraften er enorm

4 Likes

Selvfølgelig er det ikke det!!

Om ca 2-3 uker får vi noen svar fra Kina om dei har funnet noe som kan hjelpe mot Coronavirus. Flere kliniske tester som pågår men eit av problemene er faktisk at dei ikkje har nok pasienter. Det høres kanskje litt rart ut men for at folk skal være med kan dei ikkje hatt noe behandling som kan påvirke resultatet.

Så nedgang i antall nye syke kan føre til at dette tar litt lengre tid.

Edit

Det ga meg en god latter :smiley:

Teknisk analyse sier vel egentlig at det er et bearflagg :stuck_out_tongue:

4 Likes

Godt noen har humor :slight_smile:

1 Like

Sitter i 50% cash, så tenker at et lite kræsj nå ikke er det verste som har skjedd meg :stuck_out_tongue:

Også prata jeg med dama om at hun burde investere i aksjemarkedet forrige uke, men jeg sa hun burde vente litt. Synes jo det virker som et godt råd nå. :slight_smile:

8 Likes

Jeg fikk sjefen min og en kollega til å selge alt de hadde på børs på fredag. Totalt for 4 millioner kroner solgte bare de. Det vil si, jeg sa de burde selge alt og da gjorde de det :slight_smile:

7 Likes

Et interessant eksperiment. Her burde en få en god pekepinn om forholdstallet mellom asymptomatiske viruspositive og de med symptomer.

1 Like

200k members? bra sekt høres det ut som om man er ute etter å joine en

1 Like

Japan sakker akterut i feltet nå, mens Sør-Korea, Italia og Iran føles som om de er i faresonen for å miste kontrollen.

1 Like

Japan er nok ett av landene der viruset smitter fritt nå, de bare har ikke peiling på hvem som er smittebærere. Det tar sikkert mange uker før Japan begynner å få en oversikt over hvordan smittesituasjonen er nå i dag.

1 Like

Spennende moment. Hadde vært ekstremt positivt om det viste seg mulig å stoppe Corona på en så tidlig fase.

Japan er en øy, det gjør ting litt lettere.

Lurer på hvor lang tid det tar før vi får viruset til Norge:
image

1 Like

Japan har jo rimelig rent samfunn, mye ansiktsmasker. Pengesedler desinfiseres når du tar de ut i minibank.

Pr default bør de være ganske imune mot massiv spredning vs Kina hvor man ikke skjønner at bakterier finnes.

5 Likes