Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Sør Korea?

977 vs 11 døde? Gir vel en foreløpig dødsrate rett over 1%?

Japan

161 vs 2 døde?

Diamond Princess

691 vs 4 døde

VI har selvfølgelig Italia, men tror man har mye uregistrerte smittede.

Iran kan vi legge isamme bås som Kina, hvis du mener Kina tall skal sees bort ifra.

7 Likes

La oss håpe dødsraten totalsett er lavest mulig! I løpet av de kommende ukene vil nok mange brikker falle på plass etterhvert som vi har mer data…

1 Like

Siste plass vi vil se et utbrudd…

Hvis de eldre og de som fra før har utfordringer helsemessig blir kritisk dårlige og i noen tilfeller dør, så vil det være naturlig for disse å henvende seg til helsesektoren for å få hjelp og dermed dra opp statistikken? Så har du motpolene som damen over som nesten ikke merker noe, som antar at det er en vanlig forkjølelse som blåser over av seg selv? Eller er det slik at alle er så redde nå at så fort de kjenner det kiler i halsen så ringer de legen som tar prøver for viruset?

Det blir litt som når man leser meninger om saker osv så er det noen misfornøyde som skriker for full hals, mens de aller fleste ikke gidder og bry seg og er generelt sett happy. De misfornøyde vil da gi ett inntrykk av at saken er overveldende negativ selv om den i realiteten er noe annet for de aller fleste.

Er alle land blitt så flinke til å ta forhåndsregler at selv om viruset smitter verre enn influensa så er det mikroskopiske antall som får det? Edit: I motsatt tilfelle er det jævli mange smittet men som ikke merker noe og blir en del av statistikken og dermed lager ett veldig skjevt bilde av hvor “farlig” dette egentlig er.

Det er mange spørsmål som er umulig å svare på og mye faller på hva man vil tro og hvem man vil stole på. +/- slingringsmonn i begge retninger, men kanskje helst mot moderat hold.

6 Likes

Mass surveillance will be introduced as Britain ramps up its response to the growing threat, with health planners considering school closures and transport restrictions if the danger spreads.

1 Like

Kan støtte tilskudd av Chaga. I tillegg har jeg begynt med 4 Sigmatic Mushroom mix. Denne blandingen består av 10 potente sopper, bl.a. Reishi, Lion’s mane, Chaga, Turkey tail for å nevne noen. Blander to scooper i morgenkaffen daglig.

Skulle kjøpe mer men der jeg kjøpte den har de den ikke på lager lenger. Kan bestilles fra US da, men blir nok litt dyrt med frakt og toll.

(Begge ungene har vært syke med forkjølelse denne uken og jeg er spent på om jeg går fri).

5 Likes

Dette lover jo bra!.

Tror du ikke det har en liten fellesnevner med den holdningen du og flere her inne har til dette viruset. “Herregud, det her går over” og “Herregud, vanlig influensa dreper jo flere enn det corona viruset gjør.”

Derfor burde det vel heller ikke komme som en overraskelse at dette evt kommer overraskende på Norge :clown_face:

Steve Bannon er jo en svært omdiskutert person, men her er et svært interessant intervju med ham:

1 Like

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e55c9c94d15ab00114bf6bf?utm_source=share-btn

OVER 1000 SMITTETILFELLER I SØR-KOREA

Antallet smittede av det nye coronaviruset Covid-19 har økt med 169 siden tirsdag, melder sørkoreanske helsemyndigheter. Dermed er over 1000 mennesker registrert smittet i landet, skriver NTB.

Ser at futtene er grønne i USA og oljen også. Kina corona “tallene” ser også bra ut. Håper vi starter forsiktig opp.

som i går?

…patient zero…Ground zero…CIA uttrykkene går unna hører jeg :thinking:

just saying…

Moderna said Tuesday that it had shipped the first batch of its experimental vaccine to the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), setting up mRNA-1273 to be first vaccine to be tested in the U.S. in humans in a Phase 1 clinical trial.

over 2000 recovered last 24 hours

1 Like

Viruset sprer seg verden rundt.

At viruset har spredd seg til 42 land er vel det som skremmer markedet for tiden.

Utviklingen Active cases er kanskje det mest positive så langt.
image

Så vil jo tiden vise hvor reell den grafen er.
Antall registrerte smittede har jo også egentlig økt veldig sakte. Så jo ut som det skulle ta av langt raskere i starten.

Sånn for ordens skyld så tror ikke jeg tallene viser på langt nær det riktige antallet smittede men spørsmålet er vel mer om trendene er reelle. Hvis de er det viser det at man med ganske drastiske tiltak greier å begrense antall smittede. Humaritært er jo det flott selv om det økonomisk fort kan bli dyrt med nødvendige tiltak.
Og så er det jo et stort spørsmål med hva som skjer når viruset når de landene som står svakest til å takle et slikt virus. Tenker kanskje da spesielt på land i afrika.

4 Likes

Naa er det helt klart, Corona viruset vil gaa sin seiersgang verden rundt, med alt det vil medfoere. av elendighet, baade for folk og boers. Trist det skulle ende slik. Man faar bare haape at man tilhoerer de rundt 60%tene som ikke blir smittet.

Da var jeg max :bear::bear: igjen. Jeg kunne hatt 450 000 mer gevinst om jeg bare hadde vært litt sikrere på min strategi. Never again. Denne shorten skal sitte til vi har en vaksine.

I den grad man kan gi råd så vil jeg anbegale at dere setter short i dag ved bruk av ETN. Ting blir mer iffy jo lengre du ventet

Du får dekke inn litt fort da :wink:

1 Like

@Nocturne, blir ikke lurt igjen. Første resultat som kommer er virus behandlingen i April (Kina)

Nå er det bare å sitte short lenge. Gjør ikke noe om det går +3% en dag når det har vært -15% forrut