Du virker jo allergisk mot fakta. Tar ikke inn over deg realitetene, bagatelliserer og ser kun best case senarios. Jeg har med både best case, midt i og worst case. For eksempel i innlegget jeg regnet på kostnadene for staten. Ta deg en bolle selv
Tror dette kan bli kostbart
Er det noe de ikke har skylda for?
“Coronavirus skyldes klimaendringer”.
Bare venter på overskriften.
Kanskje høyere gjennomsnittstemperaturer fører til at Corona dør ut fortere. Check mate!
Corona hadde ikke gått jorda rundt så fort uten globalisering.
De klimahysteriske ønsker globalisering og at flest mulig bor i byer og bruker kollektivtransport.
Dvs akkurat det som gjør oss mest sårbare for en pandemi.
Man kan hvert fall håpe at våren kommer kjapt som fy. Vel og merke om Corona har samme aversjon mot varme som influensaviruset:
"Forskerne utsatte griser for influensaviruset og studerte hvor stor smittefaren var under ulike forhold.
Ved å variere temperatur og luftfuktighet oppdaget de at viruset ble best overført når det var kaldt og tørt.
De optimale omstendighetene for infeksjon var ved fem grader celsius og 20 prosent luftfuktighet.
Grisene var også smittsomme nesten to dager lenger ved fem grader enn ved en typisk romtemperatur på rundt 20 grader.
Høyere temperaturer og fuktigere luft reduserte risikoen for sykdom. Ved 30 grader eller ved 80 prosent luftfuktighet ble ikke viruset overført i det hele tatt."
Godt jeg jobber i svømmehall med 30 grader og høy luftfuktighet
Bra for Afrika heldigvis. Den hjelpen blir god å ha. Var rundt 20 grader i Wuhan vel?
En ting jeg synes er rart (dvs det går jo i mot panikken som all media fyrer under) er fraværet av fokus på antall ‘recovered’, som nå er over 30.000. Det er tross alt nesten 40% av samtlig smittede.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Media lever av klikk og katastrofer.
Et trykk på tastaturet og den gjelden er vekke
Omg, betyr det at potensielt 60% ikke kommer seg?
Høyst usikkert om dette viruset liker varme like dårlig som influensaviruset. SARS startet i november og forsvant i juli, som kan tyde på at varmere vær var en positiv bidragsyter. Samtidig som det kan være tilfeldig iom at det sammenfalt med de ekstreme tiltakene som Kina til slutt tok i bruk for å få kontroll over viruset. Men det er definitivt lov å håpe at moder jord vil låne oss en hjelpende hånd om ikke alt for lenge.
Georgia har COVID19 debut i kveld. Georgia nord for Armenia og Azerbadjan (ref worldometer). De gutta der har ikke kontrol. Jeg spør bare igjen, hvor mye bevis må dere ha før dere skjønner at dette blir veldig omfattende. Uansett, trenger ikke vinne diskusjonen, men skjønn i det minste hvorfor vi som shorter, shorter.
Stocks pare gains as virus fears escalate
Yahoo Finance
USA var opp >1% da vi stengte.
Nå er de nede i null og kvelden er ung.
Alle skjønner at dette blir «omfattende». Men dødsraten er lav og tiden det tar for ‘recovery’ er kort.
Når kommer folk til å fly igjen ? (Norwegian)
Når kommer kinesiske turister til Norge igjen ? (Hoteller, butikker, drosjer)
Timingen for Petter Stordalen var kanskje ikke optimal da han kjøpte reiseselskapet men han har nok av penger. Men det har ikke Norwegian og mange andre.
P.S
Nå ramler USA igjen
Vi er trygge på Vestlandet da, har jo konstant regn, så luftfuktigheten er nær 100%
3000% og 400% avkastning siste 5 år på mine 2 av 2 traderkontoer kommer ikke av seg selv vet dere
Må lære dere å høre på meg hahaha!