Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Tror det er viktig å skille mellom skremselspropaganda, fakta og hvordan det påvirker kapitalmarkedene. Vi ser alt effekten av viruset på børsene. Det kan vedvare frem til de finner en vaksine som fungerer. Det kan ta alt fra noen uker til flere måneder. Who knows.

Det jeg har lært er at ingenting faller evig, på samme måte som at ingenting stiger evig. Det blir nok volatilt fremover, så får hver enkelt vurdere hvor mye man tåler svingningene. De fleste her på forumet er vel vandt med litt bølger, og så lenge båten(e) ikke tar inn vann så er det helt OK at ting kommer “litt” ned? :slight_smile:

4 Likes

Føler denne tråden har gått helt vekk fra slik den var i starten: Deling av god informasjon.

Jeg har noen spørsmål om viruset, noen som kan svare?

1. Hva er oppdatert dødsrate utenfor Kina?
  2. Hvordan har det gått med passasjerene på cruiseskipet?
  3. Kan man ha viruset uten alvorlige symptomer? Bare litt småsliten? Eller slår det hardt ut på alle?
  4. Har det kommet noe mer sikker info på om det smitter i inkubasjonstiden?
2 Likes

Minner om at Tråden handler om fundamentale fordhold og Fakta Rundt Covid19.

Spekulasjoner rundt børs, hva man har kjøpt, hvem som er teite kan man ta i andre relevante tråder.

3 Likes

Kjøpte 30 bokser snus fra snushjem nå og 6 pakker chaga. Corona! Jeg er klar!!!

3 Likes

Se svarene.

2 Likes

Dama har vært i Oslo!?

Ja, da kan de sitte og gjenta at smittefaren er lav så mange ganger de orker… panic mode incoming

Fornuftig artikkel skrevet av fagman:

1 Like

Europeiske tilfeller. Italienerne innroemmer at Corona situasjonen er ute av kontroll.

En rekke land i Europa har påvist flere tilfeller de siste dagene.

I Italia er 400 smittet og 12 døde av viruset. Italienske myndigheter har bedt om internasjonal bistand for å håndtere situasjonen, som de beskriver som ute av kontroll.

Tror folk kanskje må våkne opp, dette viruset kan få katastrofale konsekvenser. Ser man på tiltakene som er gjort til nå for å håndtere dette viruset, så vet man med en gang at det er alvorlig. Dette skjer ikke med vanlig influensa!

Se denne videoen til en sykepleier i Iran. Han hevder 8 døde på hans skift alene, flere av dem i 20/30-årsalderen. Den ene damen ble bedre før hun ble dårligere. Noe som ser ut til å være et kjennetegn for dette viruset.

Man skulle stengt grensene for lenge siden, ikke la folk få reise hit fra rammede områder. Hvis så, bør de settes i karantene umiddelbart.

Her er Instagramkontoen til sykepleieren

2 Likes

I HELVETTE SATAN. Her har eg modda og kuka i månadsvis om at coronaviruset kjem raskare enn folk trur, og reist til føkkings Tromsø for anledninga.

Så leser eg overskrifta etter at ho eg ligg på siden av akkurat har komme heim frå jobb på skuekhuset.

Velvel. Lar meg ikkje vippe av pinnen av den grunn.

4 Likes

Interessant at sånne historier kommer fra land der hvor å sjekke kilder blir tilnærmet umulig.

Tall fra korea og italia tilsier ikke slike katastrofetall angående dødlighet, men man jo aldri være sikker.

Poenget er at det er mye fake news, tross det at situasjonen åpenbart er meget alvorlig.

Edit: videoen er en maskert mann som snakker et ukjent språk. Vanskelig å vurdere troverdighet?

2 Likes

Litt på kanten antikina propaganda… men de har jo noen poeng.

1 Like

Jeg vet ikke prosentandelen som dør av de som er så syke at de kommer på sykehus, men om det hadde vært 8 dødsfall i løpet av ett skift skulle de i så fall hatt hundrevis av kritisk syke bare på det sykehuset han jobber på, noe som igjen betyr titusenvis av smittede i Iran.

Ingen av disse tallene stemmer med noe annet vi har hørt, dette er bare oppspinn.

Stol på offisielle statistikker fra WHO og se færre videoer på YouTube med PR-kåte enkeltindivider er mitt stalltips.

3 Likes

Denne virker legit, ut fra instagrammen hans. Har ingen tro på WHO eller noen som helst myndigheter for å si det sånn, de gjør hva de kan for å tone ned situasjonen.

Du får nå bare tro hva du vil, jeg bryr meg lite om det.

1 Like

Har du oversatt instagramen hans?

Bahareh er på saken

2 Likes

Fy faen jeg dør av deg av og til Håkon :rofl:

(sorry for offtopic)

1 Like

For alt du vet er det en fiendtlig stat som har lagt det der som et angrep mot iran

En ting er sikkert - Iran og de andre tullelandene der nede har null kontroll. Hver gang jeg ser en pressekonferanse fra myndighetene i de jallalandene så tenker jeg bare “The Dictator” og Komiske Ali.

Hvis dette viruset hadde vært så farlig hadde det spredd seg som ild i tørt gress gjennom hele Midtøsten.

1 Like