Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

26 døde i iran nå, det tilsier at situasjonen der er betydelig verre enn statistikken antyder

2 Likes

Nå er ikke Iran en plass jeg ville ha hatt noe form for legehjelp med mindre det stod om liv eller død.

Jobbet i gulfen i 1 1/2 år.

5 Likes

Noen kan få sagt det

Health minister discourages travel abroad, saying ‘It could be your last holiday.’

Trodde vel i utgangspunktet de fleste dro på ferie TIL Thailand

1 Like

1 Like

i Norge er vi satt til vår egen skjebne,håper jeg ser mine nærmeste i god behold de neste 6 - 7 månedene for dette kommer trolig til å vare en stund…

Flyet går på lørdag, må si alt styret legger til litt stress inn i noe som skulle bli en rolig ferie :thinking:

1 Like

Jeg likte denne: Frykt ikke korona, kronikk skrevet av Ørjan Olsvik, professor i medisinsk mikrobiologi, Det helsevitenskapelige fakultet, UiT- Norges arktiske universitet, Tromsø

Han kan mikrobiologi men ikke makroøkonomi !
Hva skjedde i 2008 ?
Jo, alt hadde steget for mye og folk og bedrifter hadde for mye gjeld til å bære da resesjonen startet.
Hvor er vi i dag ?
Som i 2008 men med en pandemi i tillegg.
Frykten gjør at folk holder seg hjemme. Da stopper hjulet. De som må selge får ikke solgt. Så er vi i gang.

2 Likes

Den artikkelen er gammel (tre dager, som i denne sammenhengen er en evighet), lenket til før her på tråden, ikke basert på faktisk informasjon om nCov-19, men fullstendig idiotiske sammenligninger med SARS og MERS. SARS var veldig lite smittsomt, og MERS smitter ikke en gang mellom mennesker. nCov-19 er 100% sikkert supersmittsomt, men langt mindre dødelig enn SARS og MERS.

2 Likes
1 Like
2 Likes

Enig med Bamse her -
Frykten for viruset er større enn viruset selv.

Har du tatt noen bear-posisjoner, Bamse?
Selv har jeg noe i Bear OBX x 3.
Tok også en liten post i BEAR OBX x 10.

Denne nedgangen i markedet virker så åpenbar at jeg ikke klarer å bare sitte å se på

3 Likes

Hvis jeg var deg hadde jeg satt meg på flyet, dratt til nærmeste øy og sittet på stranden til støvet har lagt seg i denne panikken. Vi må lære å leve med dette viruset, slik vi lever med alle andre risikomomenter i livet. Planlegger selv å pelle meg til Asia om noen måneder, tipper hotellpriser og alt annet vil være “hyggelige” for de turistene som tør å reise.

1 Like

Skal på butikken å handla litt no. Tenkte eg skulle plukka med meg ein seksar med corona, bygga litt immunitet :muscle:

1 Like

Ganske nøyaktig 40% recovered nå.
33272/82585=0.4
https://www.worldometers.info/coronavirus/

1 Like

2 i karantene her jeg bor, vært i Italia
– I tråd med retningslinjene er begge isolert i sine hjem inntil vi får svar på om de er korona-smittet eller ikke. Det er ikke snakk om alvorlige symptomer, sier Andersen.

Han forteller at begge vil bli testet i løpet av dagen og at analysen vil bli sendt til Folkehelseinstituttet. Ifølge ham vil svaret komme i løpet av et par dager.

4 Likes

Just like the flu, we have it so under control. Gratulerer Sanders

WHO live