26 døde i iran nå, det tilsier at situasjonen der er betydelig verre enn statistikken antyder
Nå er ikke Iran en plass jeg ville ha hatt noe form for legehjelp med mindre det stod om liv eller død.
Jobbet i gulfen i 1 1/2 år.
Noen kan få sagt det
Health minister discourages travel abroad, saying ‘It could be your last holiday.’
Trodde vel i utgangspunktet de fleste dro på ferie TIL Thailand
i Norge er vi satt til vår egen skjebne,håper jeg ser mine nærmeste i god behold de neste 6 - 7 månedene for dette kommer trolig til å vare en stund…
Flyet går på lørdag, må si alt styret legger til litt stress inn i noe som skulle bli en rolig ferie
Jeg likte denne: Frykt ikke korona, kronikk skrevet av Ørjan Olsvik, professor i medisinsk mikrobiologi, Det helsevitenskapelige fakultet, UiT- Norges arktiske universitet, Tromsø
Han kan mikrobiologi men ikke makroøkonomi !
Hva skjedde i 2008 ?
Jo, alt hadde steget for mye og folk og bedrifter hadde for mye gjeld til å bære da resesjonen startet.
Hvor er vi i dag ?
Som i 2008 men med en pandemi i tillegg.
Frykten gjør at folk holder seg hjemme. Da stopper hjulet. De som må selge får ikke solgt. Så er vi i gang.
Den artikkelen er gammel (tre dager, som i denne sammenhengen er en evighet), lenket til før her på tråden, ikke basert på faktisk informasjon om nCov-19, men fullstendig idiotiske sammenligninger med SARS og MERS. SARS var veldig lite smittsomt, og MERS smitter ikke en gang mellom mennesker. nCov-19 er 100% sikkert supersmittsomt, men langt mindre dødelig enn SARS og MERS.
Enig med Bamse her -
Frykten for viruset er større enn viruset selv.
Har du tatt noen bear-posisjoner, Bamse?
Selv har jeg noe i Bear OBX x 3.
Tok også en liten post i BEAR OBX x 10.
Denne nedgangen i markedet virker så åpenbar at jeg ikke klarer å bare sitte å se på
Hvis jeg var deg hadde jeg satt meg på flyet, dratt til nærmeste øy og sittet på stranden til støvet har lagt seg i denne panikken. Vi må lære å leve med dette viruset, slik vi lever med alle andre risikomomenter i livet. Planlegger selv å pelle meg til Asia om noen måneder, tipper hotellpriser og alt annet vil være “hyggelige” for de turistene som tør å reise.
Skal på butikken å handla litt no. Tenkte eg skulle plukka med meg ein seksar med corona, bygga litt immunitet
2 i karantene her jeg bor, vært i Italia
– I tråd med retningslinjene er begge isolert i sine hjem inntil vi får svar på om de er korona-smittet eller ikke. Det er ikke snakk om alvorlige symptomer, sier Andersen.
Han forteller at begge vil bli testet i løpet av dagen og at analysen vil bli sendt til Folkehelseinstituttet. Ifølge ham vil svaret komme i løpet av et par dager.
Just like the flu, we have it so under control. Gratulerer Sanders
WHO live