Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

:crossed_fingers:

Hahaha! Bull f… Shit!

Det der er 100% krakk-krise håndtering.

3 Likes

5dager gammel artikkel…

postet minst 2 ganger før.

3 Likes

Dama gikk akkurat gjennom ankomst på Gardermoen, og det er overhodet ingen screening der. Jeg synes norske myndigheter viser en veldig relaxed holdning til noe de selv ser muligheten for at er 16 ganger mer dødelig enn vanlig influensa, og sannsynligvis mye mer smittsomt.

3 Likes

Greier han å kurere SP 500 for Corona?

1 Like

Ikke sjokkert.

Bare sånn for å forsikre om at det ikke kan virke skremmende for aksjemarkedet så tar pence tonen

16 ganger? Se på Italia. 17 død 45 recovered. Når man ser på det fulle forløpet så er dødsraten 27% for Italia enn så lenge (ref worldometer). Jeg tror selvfølgelig ikke på 27%, men å påstå at 16 ganger mer enn inflensa er en for bastant påstand. Svaret kan også veldig fort være for eksempel 32 ganger farligere enn influensa.

Italia har 528smittede, 14 døde og 40 recovered.

FHI i Norge antar dødeligheten blir rundt 1%.

1 Like

Kom hun fra et utsatt område da?

Nå var det hva myndigheten ved FHI mener, jeg refererte til. Men jeg tror også på <1% for Norge.

1 Like

FHI har vel ganske greit sagt hvorfor de ikke scanner på kroppstemperatur på flyplasser

Thailand-tallene virker unaturlig små mtp antallet kinesere som besøker landet. Og det går ofte fly mellom Norge og Thailand…

Testene er dyre, og det er godt mulig thailand ikke prioriterer dem.

1 Like

Du har utdaterte tall. Oppdatert i kveld. Antall smittede i Italia er 655. Flott om du sjekker deg selv før du skal påstå at noen tar feil.:blush:

Så det ble hevdet at om du ville bli testet i US måtte du ut med 3,5 K$

Thailand-tallene er helt utrolig lave, samt Australia.
Det kan gi håp om at det er noe i det med temperatur.
Og at ting roer seg i sommer.

2 Likes

Jeg har siste oppdaterte tall fra WHO. Linken ligger i første post.

Sjekk worldometeret. WHO er siste mann som rapporterer.

WHO tallene er de offisielle, som vi følger.