Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Den skittballen skal de kaste frem og tilbake de neste 7-8 mnd. Det kan du stole på :slight_smile:

3 Likes

Tre nye nordmenn smittet av det nye koronaviruset

Folkehelseinstituttet har torsdag fått bekreftet at tre nye personer har testet positivt på det nye koronaviruset. Ingen av dem er alvorlig syke.

To av personene har tilknytning til utbruddet i Italia og er bosatt i Oslo. Den tredje personen er bosatt i Bærum og har tilknytning til utbruddet i Iran, opplyser Folkehelseinstituttet i en pressemelding.

Alle tre er hjemmeisolert og følges opp av lokal helsetjeneste.

– Det er ikke uventet at vi nå ser nye tilfeller av covid-19, sier områdedirektør Geir Bukholm ved Folkehelseinstituttet.

Han understreker at det er viktig å påpeke at dette fortsatt er enkelttilfeller knyttet til smitte i utlandet, og at vi ikke har en pågående smittespredning i Norge.

Tidligere er det påvist smitte hos én person i Tromsø, og totalt betyr dette at det er påvist smitte hos fire personer i Norge. I tillegg ligger en nordmann på sykehus i Firenze i Italia med smitte.

NTB

1 Like
1 Like

New Zealanders who have returned from Iran in the last 14 days asked to self isolate and register with Healthline.

Iran er veldig uforutsigbart nå, en rekke eksporterte cases og forholdsvis lave offisielle smittetall, men høye dødstall relativt sett.

Har du funnet tall på mild/mediocre/critical på SK sine tilfeller enda?

Finner bare at 37 er critical

Fint om folk poster LINKER og ikke Screenshots. ( sistnevnte blir automatisk fjernet).

4 Likes

Tenkjer vi fortsatt berre har sett starten, med tanke på kor ekstremt smittsomt dette viruset er. Snart får vi større utbrudd i USA, og då er helvete laus.

6 Likes

De 37 er vel ikke alle nødvendigvis kritiske? Det tallet inneholder vel både alvorlige og kritiske.

Hmm på https://www.worldometers.info/coronavirus/ står det at SK (som jeg antar er Sør-Korea) bare har 10 alvorlige og kritiske.
Hvor er 37 fra egentlig?

Tror du jeg finner på tall? :grin:

https://www.thailandmedical.news/news/south-korea-coronavirus-crisis-situation-fast-deteriorating,-daegu-mayor-lodges-police-charges-against-church,-deaths-13,-infected-2022,-critical-37-

He he nei jeg trodde bare at jeg hadde sett 36 kritiske på SK i listen og antok det tallet var justert til 37 men 36 var jo tallet for Diamond Princess. Og når jeg så fant “bare” 10 der synes jeg det var et legitimt spørsmål om hvor 37 kom ifra :slight_smile:

Var av nyssgjerrighet og ikke for misstenkeliggjøring altså :grin:

2 Likes

mange meldninger om enkelt individer som er smittet,…ingen pandemi enda :thinking:

"Koronavirus påvist i Litauen

Litauen bekrefter at det første tilfellet av koronavirus er påvist i landet.

En 39 år gammel kvinne som nylig kom tilbake fra Verona i Italia, har testet positivt på viruset.

Hun ligger nå i isolat på et sykehus i byen Siauliai og har milde symptomer. Kvinnens familie er under overvåking, opplyser helsemyndighetene…"

Koronavirus påvist i Hviterussland

Hviterussland bekrefter at det første tilfelle av koronavirus er påvist i landet.

En iransk student som i forrige uke kom til landet via Aserbajdsjan, har testet positivt på viruset.

Helsemyndighetene i Hviterussland opplyser at studenten er i tilfredsstillende form.

Personer som har vært kontakt med studenten etter at han ankom landet, er satt i karantene

1 Like

Hvis alle land skal igjennom det samme Kina har maattet med stengte distrikter, byer, fabrikker i karantene, osv. foer dette er over, kan det faa katastrofale foelger for verdens finansvesen.

I saafall er det store sjanser for at det bryter ut ny finanskrise.

gjerne arrogant å kaste lys over bagatellisering,men… Hvert år dør i overkant av 900 personer av influensa i norge.

hvordan ligger dødstallene for Corona?

ser grossistbuttikkene ytrer risiko for panikk-kjøp i dagligvarebutikkene,ikke så rart da nordmenn får “panikk” bare det kommer et lite snøfnugg på veiene…

tror situasjonen blir løst med tiden fremover :wink:

1 Like

Det er i det minste beroligende når nye tilfeller enten er sykdomsfrie elle har vanlig influensa.
Jeg tror, og ikke minst håper at det fort kan gå godt for oss i Norge.
Men jeg skal utenlands på en samling i nærmeste fremtid, har i den sammenheng kjøpt meg konsertbillett, er ikke sikkert jeg benytter meg av den…
Jeg er så dum at jeg tror at god håndhygiene og i størst mulig grad unngå nærkontakt med andre mennesker er god forebygging.
Er mest skeptisk til flyreiser og alt rundt slike reiser.

1 Like

Statoil har bare tjent 10% av det de tjente i 2019 - SELL :roll_eyes:

2 Likes