Jo mer man lærer om viruset jo bedre behandling og smittehåndtering kommer det nok til å bli.
Det høres ut som en del her mener at myndighetene kunne gjort og bør gjøre mer. Sannheten er nok at de er litt mer realitetsorienterte enn enkelte i tråden her som tror man kan gjøre noe for å hindre at viruset sprer seg her. Det var en tapt sak etter at det begynte å smitte fritt utenfor Kina.
I Norge har vi en tendens til å tro at vi er best i klassen på det meste.
I Kina er det nå ca. 78,000 smittede oppgitt.
Tilsvarende tall for Norge ift innbyggertall vil si at det i Norge kan bli 310 tilfeller.
Er vi riktig heldige kan vi risikere at noen ansatte på sykehus i landet fikser de tilfellene alene
Så du mener det er en god idé å spre smitte på et sykehus, ta livet av de svakeste først som sist? Kjenner du noen over 50? Eller noen alvorlig syke om jeg tør spørre?
For et håpløst utsagn. Alle mener nok at det var håpløst av den ansatte ved Ullevål å dra på jobb.
Dette var ingen tapt sak, men det betinger et minimum av omløp i toppetasjen fra folk flest, så kan det gå rimelig greit.
Og for de fleste vil ikke dette være noe værre enn en vanlig influensa som man får.
Opplagt at det var håpløst og vanvittig lite gjennomtenkt.
For å styre tråden tilbake på sporet.
Alle poster om smitten på ullevåll blir slettet.
De som vil utrykke seg rundt ullevåll kan gjøre det i pollen under.
Var det teit av legen å gå på jobb med symptomer.
- Ja
- Nei
- Dust
- Jeg vil spamme
0 stemmegivere
Er det noen som har kommet over noen vitenskapelig funderte anslag om dødeligheten av viruset som er skrevet de siste par dagene?
Gjennomsnitttsalderen på pasienter ved en øyeavdeling tipper jeg ligger på ca 75 år
Du er øyelege selv, ikke? Så det vet du jo?
Korrekt
Det er faktisk en ganske viktig bit av info, For dette er jo personer som potensielt har høyere dødelighet og lettere blir smittet?
Men de løper ikke rundt og smitter en masse folk på byen en fredagskveld da
Om de blir smittet lettere vet jeg ikke, men dødeligheten er ganske høy.
Skal vi prøve å få tråden tilbkae på sporet, de som vil kommentere ullevål kan delta i pollen jeg nettop hadde
Ny fakta er velkommen i tråden.
Det at han var syk men likevel var på jobb forteller vel litt om hvor mild og ufarlig denne sykdommen faktisk er for de aller, aller fleste.
Gjennomsnittsalderen for pasienter som behandles for grønn stær er 71 år, for grønn stær er gjennomsnittet 75 år og for AMD 76 år.
Og du bare : gratulerer, du er en av 100000 som har vunnet litt corona! Hvem skal du testamentere pengene til?
TV2 meldte at det var en lege, dette var før pressekonferansen. Sykehuset ville ikke bekrefte eller avkrefte dette, men regner med at journalisten som hadde fått tips har innsideinfo.