Ja, ble korrigert på slutten av konferansen. Personen fikk symptomer søndagskveld, dro på jobb Mandag og Tirsdag. Men symptomene var “milde”.
Har bare at personen er ansatt ved øyeavdelingen, men du har ka skje inside informasjon?
Den ansatte arbeider ved sykehusets øyeavdeling.
Aftenposten har grunn til å tro at vedkommende er lege, men det vil ikke sykehuset bekrefte.
Er lege, hatt kontakt med tresifret antall personer på jobb
Pinlig for en lege, som til og med hadde symptomer.
I NRK artikkelen står det « Bjørnbeth sier den ansatte fikk symptomer på onsdag, og holdt seg hjemme etter det.»
Hvor henter du ifra at han hadde symptomer på jobb?
Det fikk jeg bare fra en kommentar over her.
Fra Aftenbladet artikkelen
Den ansatte som er bekreftet smittet hadde symptomer i helgen, og gikk på jobb mandag morgen. Han var også på jobb tirsdag.
Tenk å komme rett fra hardt COVID-19-rammede Nord-Italia og dra rett på jobb ved viktige Ullevål Sykehus. Godt jobbet!
Så hvem har rett, dette er to motstridende forståelser med ett potensielt stort spenn i omfang videre.
De sa det rett ut på pressekonferansen:
Han fikk symptomer Søndag, men gikk på jobb Mandag og Tirsdag.
Der de har klargjort isolat vettu
Utrolig sløvt gjort da.
OM Holdings?
Ja, jeg bryr meg veldig lite om denne Corona viruset da jeg trodde de fleste var oppegående og med innsatsen fra de respektive land at dette vil begrense seg.
Men at en ansatt på et sykehus her til lands ikke besitter bedre gangsyn er intet mindre enn aldeles håpløst.
Bevare meg vel at man kan være så sprengt at man kommer på ferie fra et høyrisiko sted, blir syk og går på jobb i to dager.
Finner ikke ord for hvor håpløst tilfelle dette er.
Vel å merke uttaler jeg meg på bakgrunn av artikkelen på Tv2.
" Ferie i Italia
Personen var nylig på ferie i Nord-Italia.
– Vedkommende hadde symptomer søndag kveld til mandag morgen, men dro på jobb. Det er fire andre ved avdelingen som nå viser symptomer på luftveisinfeksjon, sier Hilde Myhren, direktør for medisin og helsefag, ved sykehuset."
I den pressemeldingen ser vi hvor utrolig skadelig FHI sin sløve smittebegrensning er. De svarte 10 ganger, vi bare gjør som FHI sier. Vi stoler på deres retningslinjer
1 uke så begynner Norges første Coronadøde å bli del av statistikken. Den siste plassen de burde plantet et utbrud var på Ullevåg sykehus.
De gjorde jo ikke som FHI sa hvis han dro på jobb med symptomer da.
Chi, nå holder du snart kjeft
Alle de ekstreme tiltakene Kina har gjort er helt bortkastet. Her får reisende med fly fra smitteområder bevege seg fritt kun med en oppfordring om å holde seg i hjemmeisolat.
Hvor mange av disse tror dere f.eks. har tatt en tur innom butikken før «hjemmeisolatet». Trykket kode på kortleseren osv. osv.
Det er en hån mot det kineserne har gjennomgått.
Kommer rimelig greit frem nå den naive nisse tilnærmingen vi har til endel ting her i landet…
Hvem så vel ikke noe slikt kom til å skje også… vask henda, ingen fare for å bli smittet, influensa, vi sitter med henda i fanget så lenge. Mvh norske myndigheter