Jepp. Akkurat som en helt vanlig forkjølelse/influensa.
Som er nøyaktig hva det er.
Jepp. Akkurat som en helt vanlig forkjølelse/influensa.
Som er nøyaktig hva det er.
You see? For skummelt å deklarere pandemi…
Jeg har aldri hevdet noe annet. Folk må roe seg kraftig ned. Når det er sagt så er det vel anbefalt fra myndigheter osv at man skal ha mat for X-antall dager hjemme. Så litt prepping i det ganske land er nok ikke dumt.
Og det var vi helt enige om for flere timer siden… nesten enige i hvert fall, det er nok en del flere unge friske som dør av denne enn av influensa.
Poenget du ikke nevner er at influensa faktisk er en farlig sykdom for eldre og syke hvis vi ikke vaksinerer.
Tror dette er utdebattert nå.
Snittalderen er muligens ikke høyere enn i befolkningen forøvrig, men jeg holder det som sannsynlig at det er en mye større gruppe 70+ år gamle, og altså i risikogruppen, i denne populasjonen enn i den generelle populasjon. Om du har en tyve år gammel servitør pr. 2,5 gamlis, så har du likevel en større andel i risikogruppen. På den annen side, så er disse sikkert langt over gjennomsnittet rike og dermed også friske i forhold til gjennomsnittet på kloden i samme alder.
Selvsagt. Har heller ikke sagt noe annet. Men mange snakker om cruiset som «bare gamlinger»
De er omtrent som oss. Har mer penger enn de trenger. Ferdig med etableringsfasen. Er jo ikke bare gamlinger på cruise.
Vi er forberedt har de sagt i dagesvis nå.
Bare tomprat alt sammen. Norge i ett nøtteskall…
Var det ikke en lege som forårsaket utbruddet på Tenerife?
Legen ble smittet på ferie i Italia da.
Alle eg har snakka med den siste månaden har vert sånn " lol influensa tar livet av 100000 i Norge kvart år, dette er gløymt i mars"
Edit: men No er det meg dei ringer til for ekspertise, mohahaaha
« – Stemmer det at vedkommende dro til syekehuset i stedet for å sette seg i hjemmekarantene etter reise?
– Ja, det stemmer.»
Dette måtte jo skje. Er det mulig å ikke ilegge tvungen karantene etter reiser i smitteområder?
Nå skal jeg ikke påstå noe om FHI, men jeg er bekymret. Et eventuelt utbrudd på Ullevål er vel det siste vi trenger.
Om det skjedde før de fikk en eneste coronapasient så er vi i deep shit.
Enda verre at personen kommer fra et risikoområdet, får symptomer og alikavel drar på jobb.
Utrolig, da vet vi hvor lista i Norge er lagt.
Skremmende at folk med så mange års utdanning innen medisinfaget kan så lite om smittevern.
Vet ikke om det er noen med medisinsk utdannelse.
Helt utrolig, men dette hadde jeg nesten ventet da norske myndigheter ikke har brukt tvungen karantene.
Var personen på jobb med symptomer?
Det var en øyelege.