Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det er dem som har vært registrert til nå ja. De som har vært symptomfrie eller tilnærmet symptomfrie blir naturlig nok ikke registrert . Tipper at 9 av 10 som har hatt sykdommen ikke har merket det engang. Kommer selvsagt til å bli registrert en haug tilfeller nå da, fordi alle som snufser kommer til å tro de skal dø av corona-aids.

1 Like

Så S.Korea med betraktelig lavere dødsrate har kanskje bare vært flinkest i klassen med å registrere smitte?

Hvis flertallet nesten ikke får symptomener så er selvsagt antall smittete høyere enn offisiell statistikk - spørsmålet da blir hvor mye høyere, men det får vi neppe aldri svar på.

Personlig tviler jeg sterkt på at det går tusenvis rundt i Norge med Corona smitte.

1 Like

Hvor blir det av kildene dine? Du forteller influensaeventyr.

2 Likes

Det sikreste beviset på at din påstand er feil er Diamond Princess. Her er dødsraten nå 0.85% og kan kun øke.

PS! Er ikke short eller bear .

1 Like

Prøv å hold en trivelig tone her eller så vil flere av dere miste muligheten til å skrive på forumet en god stund. Hold dere til saken.

3 Likes

Hvilken aldersgruppe er dette da?

Dersom man hadde smittet et helt gamlehjem med influensa, eller omgangssyke for den saks skyld, så hadde dødsraten sannsynligvis vært langt høyere.

1 Like

Det er selvsagt for det meste godt vokse mennesker. Men en cruise båt er ikke et gamlehjem!
Crewet antar jeg har betraktelig lavere snitt alder.

1 Like

Dødeligheten av Corona for personer over 80 år er så langt beregnet til 14,8%, tilsvarende for aldersgruppen 70-79 år er 8%. Mao; et cruiseskip med ensartet alderssammensetning sier svært lite.

1 Like

Jeg påstår ikke det er en fasit, men et godt argument for at det ikke løper tusenvis av smittede rundt i Norge vil jeg påstå det er.

Støtter den.

1 Like

Vel, hvor mange har legen smittet, som igjen har smittet andre? Så har man Tromsø, Bergen og andre clustere i oslo. De har blitt smittet i utlandet og tatt fly hjem. Sikkert ikke smittet noen der…

1 Like

Jeg forventer mange flere positive i Norge allerede i løpet av helga og tidlig neste uke - hvis det var svar på spørsmålet ditt.

WHO tegner et mer og mer alvorlig bilde:

“We are on the highest level of alert, on the highest level of risk assessment in terms of spread and in terms of impact, but that is not in order to alarm or scare people,” Ryan said. “We can avoid the worst of this but our level of concern is at its highest.”

Men klart, her i Norge vet vi bedre… slapp av, vask henda, influensa, prates…

5 Likes

Hvem har sagt det? Ikke jeg. Hundrevis sa jeg. Kommer til å bli registrert massevis av tilfeller fremover (dessverre), fordi haugevis av folk som har milde symptomer og ikke hadde tenkt å gå til legen kommer til å teste seg.

Poenget er at vi har allerede mistet kontroll over smittede, og vil aldri kunne få et reellt tall.

1 Like

Mandag, onsdag og fredag der altså :roll_eyes::crazy_face:

Professor Ferguson er ekspert på matematisk biologi og instituttet J IDEA ved Imperial College i London har en meget god track record hva gjelder å gi prognoser siden utbruddet i Wuhan.
Dette er en update fra 28/2
Han antyder vel 1% dødelighet, det er jo ikke så galt for samfunnet, men ille for de som dør,

2 Likes

Var antydet av noen andre lengre opp.
Men føler dette sporet kanskje litt av nå - moderator er også her med advarsler, så jeg avslutter her.

Vi er vel generelt enige at mange med smitte som har lette/ingen symptomer ikke blir registrert og da blir dødelighet som det fremkommer nå unøyaktig,

Siden inkubasjonstiden er såpass drøy vil man få ett etterslep worldwide pga globaliseringen i dagens samfunn. Jeg tror det avtar neste par ukene da fokus og tiltak er bra, så får vi snart nok fasit

Tiltak som har vist seg å fungere (dersom info gitt er riktig):
Total lockdown av samfunnet der smitte har spreia seg.

Jaja, netflix :chart:

Btw, dagens funfact: Tromsø har ikkje hatt smittevernlege før denne veka her :joy:

4 Likes