900 000 hadde svineinfluensa i Norge. 29 dødsfall.
Mens briter, tyskere og franskmenn som blir hentet hjem fra Wuhan blir satt i karantene, vil ikke norske helsemyndigheter automatisk innføre samme ordning.
Men kommer dette ut av kontroll her til lands, har Folkehelseinstituttet virkelig lagt egget. Litt av et ansvar de legger på egne skuldre.
FHI tar latterlig høy risiko som WHO.
Glad for at de forskjellige regjeringer rundt om tar grep og flyvinger blir stoppet. Bare ikke Norge da . Nisseland.
Vi har helsevesenet til å ta seg av et stort virusutbrudd. Verre med land i Afrika, midtøsten, Asia, sør-amerika og delvis USA hvor ting ikke er like organisert.
Da var det kommet til Sverige
Jeg tror jeg skal handle litt ekstra i helga. Jeg prøver (faktisk) å se det fra den «andre» siden som mange gjør her, men jeg får meg ikke til å stole på gjeldende info.
50 millioner isolert pga 10.000 smitta. Tilsvarende å isolere hele Norge på 5 mill på 1000 smitta her, for noe som liksom skal være mildere enn influensa?
Nei, det ville ikke skjedd. Jeg kjøper det ikke. Sorry.
Jeg tenker det er god beredskap å følge dsb sin anbefalte forberedelse i heimen liste.
Jeg og @evilfreud har hatt “konkurranse” I å preppe disse dagene. Jeg har lagt opp til at jeg og 3 små skal klare å gå offline i tett opp mot en måned
Nett kjøp av dagligvarer med levering har nok gode tider i møte.
Litt bekymret for at du kan smittes da også
Skriver the lancet her at de antar 75000 allerede er smittet, for 5 dager siden?
Avsnitt 3, side 1
Hehe. Jeg skal ikke kommentere dét. First rule of prepping, never…
Jeg kan si jeg ikke er ukjent med ordet da
Den tjenesten kollapser et døgn inn i en krise.
Ville ikke hatt det som endel av beredskapsplanen.
Lager en «prepper» tråd ila kvelden så kan folk dele tips og triks
For et hysteri
Bare å «mute» tråden
Er enig i det,jeg tar turen i butikken på Mandag når det åpner og stor kjøper hermetikk,øl,brus og masse tørmat for minst 3 mnd.
Med all denne katastrofe-onanien er det nesten tragisk at vi bare kan dø en gang her i livet…
Dommedagsprofetene har sin tid de også.
Gøy så lenge det varer
Må vel være lov til å komme med en motvekt til den relativt ekstreme viruskfrykten i tråden her.
Hadde vi levd før massemedienes tidsalder, ville vi ikke hatt den minste anelse om denne epidemien som hjemsøker oss, i og med at foreløpig har ikke en eneste nordmann, ja ikke en eneste europeer mistet livet av dette viruset.
Stemmer, for ingen ville ha reist fra Kina, så vi ville ikke fått smitten heller.
Den norske sjefen for WHO tok i dag regnestykket 213 døde / 9776 smittede og kom til at dødsraten bare var 2,1%.
Dvs at jo flere som smittes jo mindre farlig tror han sykdommen er (nevneren blir større).
Kan noen fortelle denne mannen at de som smittes i dag ikke dauer før om 10 dager ?
Er han så dum eller er det fake-news ?
Jeg tipper den reelle dødsraten vil vise seg å være ca 10%